علم و تکنولوژی

رندرهای شیائومی 14 پرو طراحی آن را نشان می دهند

شیائومی میخواهد به زودی از گوشی های سری شیائومی 14 رونمایی کند. بر اساس شایعات منتشر شده، این خانواده از سه مدل شیائومی 14، شیائومی 14 پرو و 14 اولترا تشکیل شده است. در این میان، روز گذشته تصاویر رندر مربوط به شیائومی 14 پرو منتشر شده که جزئیات طراحی آن را به...

21 مهر 1402

واتساپ در این گوشی ها از کار می افتد

ایسنا نوشت: واتس اپ تا یک ماه دیگر در بعضی از مدل های قدیمی گوشی های اندرویدی و آیفون، کار نخواهد کرد.

5 مهر 1402

آزمایش ساده ای که آلزایمر را 20 سال قبل از بروز علائم آن پیش بینی می نماید

در این روش خون روی یک تراشه سیلیکونی قرار می گیرد و با یاری هوش مصنوعی پروتئین های موجود در آن شناسایی می گردد.

31 شهریور 1402

بازسازی چهره مشهورترین فیلسوف تاریخ به وسیله هوش مصنوعی، عکس

فرارو نوشت: ارسطو یکی از تاثیرگذارترین فیسلوفان تاریخ بود و ایده هایش حوزه های مختلف دانش مانند منطق، اخلاق، سیاست، زیست شناسی و متافیزیک را در بر می گیرد. با این وجود، او چه قیافه ای داشته است؟ به لطف هوش مصنوعی می توانیم تصویری از این که ارسطو چگونه...

31 شهریور 1402

هتل کانیون؛ گزینه ای مجذوب کننده برای اقامت در اربیل

هتل کانیون اربیل در 2 کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته و گزینه ای مجذوب کننده برای اقامت است. Canyon Hotel Erbil از هتل های چهار ستاره شهر اربیل به شمار می رود و خدمات باکیفیتی به مهمانان ارائه می نماید.

29 شهریور 1402

ایراد بزرگی که ژاپنی ها در هوش مصنوعی مشهور پیدا کردند

ایسنا نوشت: برخی از محققان ژاپنی احساس می کنند که سیستم های هوش مصنوعی آموزش دیده بر اساس زبان های خارجی غیر ژاپنی نمی توانند پیچیدگی های زبان و فرهنگ ژاپنی را درک کنند، بنابراین اکنون می خواهند نسخه ای از چت جی پی تی مخصوص ژاپن را توسعه دهند.

25 شهریور 1402

حذف فلزات سنگین از خاک، با 7 گیاه ارزشمند

نتایج تحقیقات محققان کشور نشان می دهد که دو گیاه خردل سفید و خاکشیر عملکرد بالایی در حذف آرسنیک از خاک دارند.

23 شهریور 1402

نگاه به پیشرفته ترین بمب افکن پنهان کار آمریکا از زاویه ای متفاوت

انتشار تصاویر تازه از زوایای متفاوت بمب افکن نورتروپ گرومن بی 21 ریدر پس از چند ماه دوباره نام تازهترین بمب افکن پنهان کار دنیا را سر زبان ها انداخت.

22 شهریور 1402

زمان واریز وام 20 میلیون تومانی بازنشستگان اعلام شد ، شرایط دریافت تسهیلات

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی از واریز وام 20 میلیون تومانی از اول مهرماه به حساب 40 هزار بازنشسته و مستمری بگیری که در قرعه کشی برگزیده شده اند اطلاع داد و گفت: روز گذشته 20 شهریور برای برگزیدگان این دوره از ثبت نام پیامک ارسال شد.

21 شهریور 1402

اختراع خارق العاده روس ها رویا را واقعی می نماید

ایسنا نوشت: به لطف سیستم جدیدی که در دست توسعه است، ممکن است به زودی بتوانیم آهنگ هایی را که در رویاهای خود می شنویم، ضبط کنیم.

21 شهریور 1402

چه چیزی فلسفه را اینقدر خاص می کند؟

خبرنگاران: چه بسا بهتر است بحث را با توضیحی در مورد اینکه فلسفه در واقع چیست شروع کنیم. همانطور که نوآموزی می داند، ریشه ریشه شناسی فلسفه در دو کلمه یونانی باستان نهفته است: فیلو (دوست داشتن) و سوفیا ( حکمت). بنابراین، به معنای واقعی کلمه، فلسفه عشق به خرد...

19 شهریور 1402

حرف های در گوشی بایدن: احساس خستگی می کنم!

ایسنا نوشت: در بحبوحه نظرسنجی ها و گزارش هایی درباره سن جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و اینکه او برای ادامه مسیر بسیار پیر به نظر می رسد، کتابی در دست چاپ است که می گوید بایدن به طور پنهانی اذعان نموده برای ادامه راه احساس خستگی می نماید.

8 شهریور 1402

وقتی مرسدس بنز به جای ماشین خانه می سازد، عکس

مرسدس بنز اوایل سال جاری از اعضای تازه خانواده کلاس V و ویتو رونمایی کرد، اما در آن موقع، اطلاعات زیادی در خصوص نسخه کمپر آنها منتشر نکرد. V کلاس مارکوپولو اکنون در دوسلدورف آلمان به نمایش در می آید و پیشرفت های بصری و سخت افزاری را در داخل و خارج به ارمغان...

7 شهریور 1402

هشدار اپل درمورد خطرات شارژکردن آیفون در هنگام خواب

سخت افزا مگ: اپل در به روزرسانی اخیر صفحه پشتیبانی خود، در رابطه با عواقب خطرناک شارژکردن آیفون در هنگام خواب هشدار داده است؛ به خصوص اگر عادت دارید آن را روی تخت خود بگذارید.

4 شهریور 1402

باور کردنی نیست اما شما روی کوهی از طلا ایستاده اید

یورونیوز نوشت: اگر غلظت فلزات گران بهای موجود در پوسته زمین به همان مقدار مقدار موجود در هسته آن می بود، آن وقت بود که دیگر نمی توانستیم نام گران بها را بر روی بسیاری از فلزات بگذاریم.

2 شهریور 1402

بازی های اکتیویژن بلیزارد به یوبی سافت پلاس می آیند

مایکروسافت موافقت کرده که در صورت نهایی شدن قرارداد خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد، حق استریم ابری بازی های اکتیویژن بلیزارد را به یوبی سافت بفروشد.

1 شهریور 1402

خلبان ها روبات می شوند ، جایگزینی برای خلبانی انواع هواپیماها

ورود هوش مصنوعی در صنعت هوایی به نظر اتفاق جدیدی نمی رسد. حالت اتوپایلوت یا خلبان اتوماتیک در هواپیماها یک ویژگی قدیمی است که با هوش مصنوعی عمل می نماید. اما توسعه این فناوری تازگی ها به طراحی یک روبات برای جانشینی کامل یک خلبان انجامیده است.

31 مرداد 1402

آخرین مهلت بازنشستگان برای ثبت نام وام، رقم وام چقدر است؟

مهلت ثبت نام بازنشستگان تامین اجتماعی جهت دریافت وام که از 21 مردادماه شروع شده بود، ساعت 24 امشب به اتمام می رسد.

27 مرداد 1402

زمان ثبت نام غیرحضوری وام 20 میلیونی بازنشستگان اعلام شد ؛ شرایط ثبت نام و تعداد این تسهیلات قرض الحسنه

ثبت نام غیرحضوری متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی از روز شنبه (21 مردادماه) در سامانه ثبت نام مستقیم که بر روی تارنمای رسمی این سازمان به نشانی es.tamin.ir فعال خواهد شد، به مدت یک هفته انجام می گردد.

19 مرداد 1402

والیبال، والیبال نمی شد اگر کتاب نبود!

عملکرد تیم ملی والیبال کشورمان در مسابقات لیگهای جهانی والیبال در سال های اخیر باعث شده توجه بسیار زیادی به این تیم گردد و هم این که تحلیل ها و گزارش هایی گوناگون درباره چرایی موفقیت تیم ایران در این رقابت ها ارایه گردد.

19 مرداد 1402
تعداد: (291)