بازی های اکتیویژن بلیزارد به یوبی سافت پلاس می آیند

به گزارش وبلاگ ماریانا، مایکروسافت موافقت کرده که در صورت نهایی شدن قرارداد خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد، حق استریم ابری بازی های اکتیویژن بلیزارد را به یوبی سافت بفروشد.

بازی های اکتیویژن بلیزارد به یوبی سافت پلاس می آیند

یوبی سافت از طریق سایت خود امضای این توافق را اعلام کرده است که به این شرکت اجازه می دهد حق انتشار استریم ابری بازی هایی مثل کال آو دیوتی و دیگر بازی های اکتیویژن بلیزارد را در اختیار داشته باشد و آن ها را به سرویس یوبی سافت پلاس (Ubisoft+) بیاورد. این قرارداد شامل مجموعه کاملی از بازی های فعلی اکتیویژن بلیزارد و همچنین تمام عناوین نو آن ها است. این قرارداد تا 15 سال بعد از تکمیل خرید اکتیویژن بلیزارد از طریق مایکروسافت برقرار خواهد بود. طی این قرارداد، بازی ها به یوبی سافت پلاس خواهند آمد و علاوه بر آن به یوبی سافت این اجازه را می دهد که حق انتشار استریم ابری بازی را به شرکت های دیگر، سرویس های اشتراکی دیگر و سازندگان کنسول دیگر بدهد.

با تهیه یک اشتراک Ubisoft+ Multi Access، بازیکنان قادر خواهند بود که بازی های محبوب یوبی سافت و اکتیویژن بلیزارد را روی پلتفرم های مختلف شامل کامپیوتر، کنسول های ایکس باکس و آمازون لونا و همچنین روی پلتفرم های پلی استیشن از طریق سرویس یوبی سافت پلاس کلاسیک (Ubisoft+ Classics) تجربه کنند. این توافق به بازیکنان امکان دسترسی بیشتر به فهرست بزرگی از عناوین محبوب و کلاسیک و همچنین نوترین بازی ها را از طریق استریم ابری خواهد داد.

بازی ابری امکان دسترسی به طیف گسترده ای از محتوا را در دستگاه های مختلف فراهم می کند و حتی راه های بیشتری برای بازی کردن روی طیف گسترده تری از سخت افزارها با موانع کمتر در اختیار بازیکنان قرار می دهد. کریس اِرلی (Chris Early)، معاون ارشد توسعه کسب وکارها و همکاری های استراتژیک یوبی سافت، درباره این موضوع بیان نمود: ما به ارائه تجربه های شگفت انگیز به بازیکنان خود در هر جایی که بخواهند، متعهد هستیم. در طول 15 سال گذشته ما اکوسیستم خدمات و توزیع آنلاین خود را به یکی از کامل ترین اکوسیستم های این صنعت تبدیل کرده ایم. قرارداد امروز به بازیکنان فرصت های بیشتری برای دسترسی و لذت بردن از برخی از بزرگ ترین برنده ای بازی می دهد.

یوبی سافت در مورد چگونگی و زمان اضافه شدن عناوین اکتیویژن بلیزارد به یوبیسافت و دیگر پلتفرم های بازی ابری در آینده اطلاعات بیشتری را اعلام خواهد کرد.

برد اسمیت از مایکروسافت هم در توضیحات خود بیان کرده که با این قرارداد مایکروسافت حق انحصاری محتوای استریم ابری بازی های اکتیویژن بلیزارد را نخواهد داشت. او بیان نمود: براساس این معامله بازسازی شده، مایکروسافت در موقعیتی نخواهد بود که بازی های اکتیویژن بلیزارد را به صورت انحصاری روی سرویس استریم ابری خود یعنی ایکس باکس کلاد گیمینگ منتشر کند یا شرایط صدور مجوز بازی های اکتیویژن بلیزارد برای سرویس های رقیب را به صورت انحصاری کنترل کند. یوبی سافت می تواند مجوز این بازی ها را به طیف وسیعی از سرویس های بازی و اشتراک ابری دیگر بدهد و حق انتشار هر عنوان را به مایکروسافت پرداخت کند.

چند ماه پیش نهادنظارتی انگلستان یعنی CMA مانع نهایی شدن قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد از طریق مایکروسافت شده بود زیرا عقیده داشت که این قرارداد می تواند مزیت بسیاری را به مایکروسافت در استریم ابری بازی ها بدهد. با توجه به صحبت های برد اسمیت، به نظر می رسد که مایکروسافت با این ترفند امید دارد که بتواند نگرانی CMA را به صورت کامل برطرف کند و به آن ها این تضمین را بدهد که اختیار کامل را در این زمینه ندارد و به همین علت حق انتشار استریم ابری را به یوبی سافت داده است. با این قراداد، شرکت های دیگر از جمله مایکروسافت و سونی هم می توانند با مذاکره با یوبی سافت بازی های اکتیویژن بلیزارد را به سرویس های ابری خود بیاورند.

منبع: Ubisoft

منبع: دیجیکالا مگ

به "بازی های اکتیویژن بلیزارد به یوبی سافت پلاس می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی های اکتیویژن بلیزارد به یوبی سافت پلاس می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید