واتساپ در این گوشی ها از کار می افتد

به گزارش وبلاگ ماریانا، ایسنا نوشت: واتس اپ تا یک ماه دیگر در بعضی از مدل های قدیمی گوشی های اندرویدی و آیفون، کار نخواهد کرد.

واتساپ در این گوشی ها از کار می افتد

واتس اپ مرتبا در لیست دستگاه های تحت پشتیبانی این پیغام رسان، تغییراتی می دهد. این پیغام رسان در دسامبر سال 2022، پشتیبانی از چند گوشی را خاتمه داد و از ماه میلادی آینده، تعداد دیگری از تلفن های اندرویدی دیگر قادر به استفاده از این پیغام رسان محبوب متعلق به شرکت متا نخواهند بود.

واتس اپ گفت پس از 24 اکتبر سال 2023، پشتیبانی از گوشی های دارای نسخه اندروید 4.1 یا پایین تر را متوقف خواهد نمود و پس از این تاریخ، تنها از گوشی های مجهز به نسخه اندروید 5.1 و بالاتر، پشتیبانی می نماید.

این پلتفرم پیغام رسان به پشتیبانی از آیفون های دارای نسخه iOS 12 و بالاتر و KaiOS 2.5.0 و بالاتر ادامه خواهد داد که شامل گوشی های JioPhone و JioPhone 2 هم می گردد. این شرایط از دسامبر سال گذشته بدون تغییر به جای مانده است و خبر خوبی برای کسانی است که هنوز از دستگاه های مجهز به iOS 12 و KaiOS 2.5.0 استفاده می نمایند. این احتمال وجود دارد که واتس اپ تا خاتمه امسال تغییراتی دهد اما در حال حاضر هنوز قطعی نیست.

از آنجا که تنها درصد کمی از کاربران تحت تاثیر این تغییر قرار می گیرند، برترین کار برای این افراد که هنوز از گوشی هایی با اندروید 4.1 استفاده می نمایند، این است که به دلایل امنیتی و حفظ حریم خصوصی، گوشی خود را ارتقاء دهند. کاربران برای چک نسخه اندرویدی که در گوشی اجرا می گردد، می توانند به بخش تنظیمات، قسمت درباره تلفن مراجعه نمایند.

بر اساس گزارش ایندیا تایمز، لیست گوشی های اندرویدی که از واتس اپ پشتیبانی نمی نمایند، معین نیست، اما احتمالا شامل گوشی های سونی، اچ تی سی، ال جی و غیره می گردد. طبق گزارش منابع متعدد، 18 مدل گوشی قدیمی در این لیست قرار دارند. دفعه پیش، واتس اپ در حدود 49 گوشی از کار افتاد.

پیش از خاتمه پشتیبانی، واتس اپ از قبل یک اعلان برای کاربران ارسال می نماید تا به آنها اطلاع دهد که سیستم عامل دستگاه شان دیگر پشتیبانی نمی گردد. این شرکت برای ارتقای دستگاه هم یادآوری برای کاربران ارسال خواهد نمود.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "واتساپ در این گوشی ها از کار می افتد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتساپ در این گوشی ها از کار می افتد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید