هشدار اپل درمورد خطرات شارژکردن آیفون در هنگام خواب

به گزارش وبلاگ ماریانا، سخت افزا مگ: اپل در به روزرسانی اخیر صفحه پشتیبانی خود، در رابطه با عواقب خطرناک شارژکردن آیفون در هنگام خواب هشدار داده است؛ به خصوص اگر عادت دارید آن را روی تخت خود بگذارید.

هشدار اپل درمورد خطرات شارژکردن آیفون در هنگام خواب

هدف از این هشدار آموزش کاربران در جهت حفظ عادات شارژ ایمن است. موارد این چنینی گام های کوچک و در عین حال حیاتی هستند که با هدف جلوگیری از حوادث ناشی از حرکت ساده شارژکردن گوشی هوشمند برداشته می شوند.

آخرین توصیه های اپل در درجه اول افرادی را هدف قرار می دهد که عادت دارند آیفون درحال شارژ خود را در دست بگیرند و چرت بزنند. کارشناسان فناوری و آتش نشانان خاطرنشان نموده اند که این عادت به ظاهر بی ضرر می تواند عواقب فاجعه باری در پی داشته باشد و به طور بالقوه منجر به آتش سوزی شود.

اپل اکیداً به کاربران توصیه می نماید که دستگاه های الکترونیکی را در مناطقی که مانع اتلاف گرما می شود، شارژ ننمایند. علاوه بر این، آنها به صراحت اعلام می نمایند که آیفون درحال شارژ را در مجاورت پوست، بالش یا پتو خود قرار ندهید.

دستورالعمل اپل برای شارژکردن آیفون در هنگام خواب

به طور دقیق تر، دستورالعمل اپل می گوید: روی دستگاه، آداپتور برق یا شارژر بی سیم خود نخوابید، یا وقتی به منبع برق متصل هستید، آن ها را زیر پتو، بالش یا زیر بدنتان قرار ندهید.

در واقع، پیغام اپل واضح است: دستگا ه های خود را در مناطقی با تهویه مناسب شارژ کنید. سناریوی ایده آل این است که آیفون خود را روی یک میز یا سطحی قرار دهید که امکان اتلاف گرمای موثر در طول فرآیند شارژ را فراهم کند.

علاوه بر اپل، بعضی از آتش نشانان نیز کمپین های آگاهی بخشی را برای جلوگیری از چنین اقدامات خطرناکی آغاز نموده اند. آنها چندین علت قانع نماینده را بیان می نمایند که چرا شارژکردن تلفن هوشمند در یک منطقه با تهویه ضعیف هنگام خواب یک اشتباه بزرگ است:

عدم آگاهی در هنگام خواب: هنگامی که در اعماق خواب هستید، حس بویایی شما ضعیف می شود. به عبارت دیگر، شما نمی توانید آغاز آتش سوزی را تشخیص بدهید.

استنشاق سریع دود: فقط سه نفس طول می کشد تا دود شما را بیهوش و در صورت آتش سوزی بسیار آسیب پذیر کند.

شارژرهای غیر استاندارد: بسیاری از کاربران شارژرهای مقرون به صرفه یا معیوب را انتخاب می نمایند، اما حتی شارژرهای معتبر نیز ممکن است در مواردی منجر به آتش سوزی شوند .

شارژکردن گوشی هوشمند در شب

حال، بیایید به این سوال همیشگی بپردازیم: آیا می توان گوشی هوشمند خود را در شب شارژ کرد؟ اپل صراحتاً با این عمل مخالف نیست.

با توجه به صفحه پشتیبانی اپل، تا زمانی که آیفون خود را در مکانی با تهویه مناسب شارژ می کنید، خطری شما و گوشی تان را تهدید نمی نماید. به عبارت دیگر، تا زمانی که به این شرایط پایبند باشید، هیچ مسئله ای وجود ندارد که دستگاه خود را شب ها وقتی خواب هستند، شارژ کنید.

با این حال، نگرانی در رابطه با شارژ گوشی در شب در درجه اول به استرسی که بر باتری دستگاه وارد می شود، برمی شود. سازندگان سعی نموده اند این مشکل را با راهکار های نرم افزاری را رفع نمایند.

به عنوان مثال، اپل قابلیتی به نام شارژ باتری بهینه را در iOS 13 معرفی کرد. هدف آن کاهش سرعت فرآیند شارژ زمانی است که باتری به ظرفیت 80 درصد برسد. این اقدام در طول دوره های شارژ طولانی مدت تا حد زیادی فشار روی باتری را کاهش می دهد.

اگر عادت دارید آیفون یا سایر وسایل الکترونیکی خود را شب ها شارژ کنید، بهتر است در این عادت تجدید نظر کنید. از طرف دیگر، هنگامی که در نیمه شب از خواب بیدار می شوید، برای جلوگیری از فشار بی مورد روی باتری، شارژر گوشی هوشمند خود را جدا کنید.

خطرات شارژکردن آیفون در هنگام خواب

هشدار مهم اپل درمورد خطرات شارژکردن آیفون در هنگام خواب

شارژ کردن آیفون در هنگام خواب چند خطر بالقوه در پی دارد که عبارتند از:

گرمای بیش از حد: وقتی آیفون شما شارژ می شود، گرما فراوری می نماید. اگر گوشی در مکانی با تهویه نامناسب قرار گرفته باشد، گرما زیاد شده و باعث داغ شدن بیش ازحد گوشی می شود. این امر می تواند به باتری و سایر اجزای گوشی آسیب برساند و در بعضی موارد حتی باعث آتش سوزی شود.

برق گرفتگی: اگر شارژر به درستی سیمکشی نشده باشد یا پورت شارژ گوشی آسیب دیده باشد، خطر برق گرفتگی وجود دارد. این امر به ویژه در صورتی خطرناک است که گوشی را در کنار صورت یا بدن خود قرار دهید.

آتش سوزی: در صورت داغ شدن بیش از حد گوشی یا اتصال کوتاه در شارژر، خطر آتش سوزی وجود دارد. به همین علت نباید هرگز گوشی خود را زیر پتو یا بالش شارژ نکنید. بعلاوه، بهتر است فقط از شارژرهای اصلی اپل بهره ببرید.

آسیب به گوشی: اگر گوشی در حین شارژ بیفتد یا زمین بخورد، ممکن است آسیب ببیند. در صورتی که گوشی در مکان امنی قرار نگیرد، این احتمال بیشتر می شود.

اختلال خواب: نور صفحه گوشی می تواند خواب شما را مختل کند. اگر تلفن همراه خود را در کنار تخت خود بگذارید، با وجود نور به خواب رفتن سخت تر خواهد شد.

نکات تکمیلی

به طور کلی شارژکردن آیفون در طول شب بی خطر است؛ البته تا زمانی که اقدامات احتیاطی را رعایت کنید. در اینجا چند نکته برای شارژ ایمن آورده شده است:

از شارژر اصلی اپل بهره ببرید .

گوشی خود را در مکانی با تهویه مناسب شارژ کنید.

هنگام شارژ گوشی را نپوشانید.

گوشی را کنار صورت یا بدن خود شارژ نکنید.

گوشی را از مایعات و رطوبت دور نگه دارید.

شارژر و گوشی را مرتباً از نظر سلامت آنالیز کنید.

اگر نگران ایمنی شارژ آیفون خود در هنگام خواب هستید، همواره می توانید آن را در طول روز شارژ کنید. این کار به شما آرامش می دهد و به جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی یاری می نماید.

منبع: انتخاب

به "هشدار اپل درمورد خطرات شارژکردن آیفون در هنگام خواب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار اپل درمورد خطرات شارژکردن آیفون در هنگام خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید