شش گوشی موبایل با بیشترین شانس فروش

به گزارش وبلاگ ماریانا، گلکسی A14 تاج پادشاهی را روی سر گذاشته حالا رسما عنوان پرفروش ترین موبایل ایران را یدک می کشد. خیلی ها ابتدا مقهور ویژگی های فنی اغراق آمیز این گوشی می شوند و گلکسی A14 را برترین موبایل دنیا می دانند.

شش گوشی موبایل با بیشترین شانس فروش

به گزارش وبلاگ ماریانا؛ گلکسی A14 با این حال ذات ریاکارانه ای دارد و تقریبا قادر نیست هیچ کدام از ادعایش را اثبات کند. چه در قسمت سخت افزار، چه در قسمت دوربین و باتری و چه در بخش ظاهری، A14 را به معنای واقعی کلمه سمبل نموده اند. پس چرا و به چه علت A14 پرفروش ترین گوشی موبایل ایران است؟ این معما وقتی حل می گردد که چشم هایتان سمت برچسب قیمت بچرخد.

اگر مجبورید گلکسی A14 خریداری کنید این نوشته یاری تان می نماید با نقاط ضعفش آشنا شوید، اما اگر امکان افزایش بودجه خرید موبایل تا سقف هشت میلیون، 14، 15، 18 و حتی 41 میلیون را دارید، توصیه می کنیم سراغ سایر گزینه ها بروید.

یک | سامسونگ گلکسی A14

قیمت گلکسی A14 با چهار گیگابایت حافظه موقت و ظرفیتی معادل 64 گیگابایت تنها پنج میلیون و 500 هزار تومان است. دقیقا به همین علت مالی خریداران چشم روی ذات ریاکارانه این گوشی می بندند و سراغش می روند.

گلکسی A14 با تراشه مدیاتک G80 عرضه می گردد که از معماری تقریبا قدیمی 12 نانومتری برخوردار است. چهار گیگابایت حافظه موقت A14 را همراهی می نماید، اما می توان مدل شش گیگابایت حافظه موقت را هم سفارش داد. اگر ظرفیت 64 گیگابایتی برایتان محدودیت به شمار میرود، مدل هایی با 128 گیگابایت هم در دسترس هستند. هرچند امکان افزایش ظرفیت گوشی با استفاده از کارت میکرو SD نیز وجود دارد.

گلکسی A14 به نمایشگر 6.6 اینچی از نوع IPS مجهز شده است که 80 درصد قاب رویی گوشی را پرنموده و تصاویر را با دقت تمام HD و تراکم پیکسلی 400ppi نمایش می دهد.

دوربین گلکسی A14 از نوع سه گانه است. حسگر اصلی 50 مگاپیکسل دقت دارد و از نوع واید با دریچه دیافراگم f/1.8 انتخاب شده. یک حسگر پنج مگاپیکسل فوق عریض و یک حسگر دو مگاپیکسل ماکرو مجموعه دوربین اصلی A14 را تکمیل می نمایند و باعث می گردد جزییات بیشتری از تصویر در عکس ها ثبت گردد.

گلکسی A14، عکس های سلفی را با یاری حسگر 13 مگاپیکسل عریض با دریچه دیافراگم f/2.0 ثبت می نماید. فیلمبرداری را می توان نهایتا با دقت تمام HD انجام داد. اندروید 13، باتری پنج هزار میلی آمپرساعتی و قابلیت شارژسریع 15 وات دیگر مشخصات گلکسی A14 را تشکیل می دهند. تقریبا همه چیز در ساده ترین شکل ممکن برگزار شده است تا نهایتا با یک موبایل مقرون به صرفهقیمت روبرو باشیم.

قیمت: پنج میلیون و 500 تا هفت میلیون و 700 هزار تومان

دو | شیائومی ردمی نوت 12

ردمی نوت 12 تاج وتخت ردمی نوت 11 را تصاحب نموده است و تقریبا کسانی سراغش می روند که با حدود هشت میلیون تومان دنبال خرید موبایل هستند. ردمی نوت 12 را باید یک گوشی نسبتا ارزنقیمت نو بدانیم که البته قادر نیست از نسل پنج موبایل پشتیبانی کند، اما به هرحال از A14 سامسونگ قوی تر است.

پردازنده ردمی نوت 12 از نوع اسنپدراگون 665 مالی با معماری 11 نانومتری انتخاب نموده اند و نمونه مجهز به هشت گیگابایت حافظه آن از محوبیت بیشتری برخوردار است. در بازار نسخه های دیگری از ردمی نوت 12 با شش و چهار گیگابایت حافظه موقت پیدا می نماید که مقرون به صرفه تر هستند. وزن ردمی نوت 12 معادل 184 گرم است و ضخامتش به حدود هشت میلیمتر می رسد.

ردمی نوت 12 نمایشگر 6.7 اینچی از نوع AMOLED دارد که برایش سنگ تمام گذاشته اند. این نمایشگر با دقت تمام HD کار می نماید و تراکم پیکسلی 395ppi دارد. نمایشگر 85 درصد قاب رویی را به خود اختصاص داده تا به این ترتیب گوشی سروشکل امروزی تری به خود بگیرد. نرخ به روزرسانی 120 هرتزی و حداکثر روشنایی 1200 نیت در صفحه نمایش، نقش مهمی در اغفال خریداران و جلب توجه آن ها به سمت ردمی نوت 12 بازی می نماید.

ردمی نوت 12 به دوربین سه گانه مجهز است. اولین و مهمترین حسگر از نوع واید با دقت 50 مگاپیکسل انتخاب شده و با دریچه دیافراگم f/1.8 عملکردی کاملا متناسب با قیمت تمام شده گوشی خواهد داشت. حسگر هشت مگاپیکسل اولتراواید و حسگر دو مگاپیکسل ماکرو یاری می نمایند عکس های بهتری بگیرید.

دوربین سلفی با دقت 13 مگاپیکسل، آنقدر ها قدرتمند نیست که بتوانید خودتان را جای ملکه زیبایی جا بزنید، اما هنگام مکالمه تصویری می تواند رضایت بخش عمل کند. قابلیت شارژسریع ردمی نوت 12 یکی دیگر از نکات مثبت گوشی است که با قدرت 33 وات باعث می گردد مدت زمان کمتری برای پر شدن باتری پنج هزار میلی آمپرساعتی منتظر بمانید.

قیمت: هفت میلیون و 560 تا هشت میلیون و 130 هزار تومان

سه | اپل آیفون 13

آیفون 13 قدیمی شده، اما چون بین گوشی های اپل هنوز اصطلاحا خوش قیمت به شمار میرود پرطرفدار به جای مانده است. نمایشگر سوپررتینا 6.1 اینچی و تراشه A15 با چهارگیگابایت حافظه موقت مهمتری رجحان های فنی آیفون 13 را رقم می زنند.

آیفون 13 از نظر ظاهری هم مجذوب کننده است. ارتفاع آن به زحمت تا 147 میلیمتر می رسد و با عرض 71 میلیمتر و ضخامت هفت میلیمتر تنها 174 گرم وزن دارد. دو حسگر 12 مگاپیکسل اولی با دریچه دیافراگم f/1.6 و دومی با دیافراگم f/2.4 می توانند عکس هایی باکیفیت بالا ثبت نمایند که برای گوشی هایی با قیمت کمتر معمولا خواب و رویاست.

قیمت آیفون را با توجه به عملکرد و کیفیت بالایی که ارائه می دهد می توان توجیه کرد، اما مشکل بزرگ آیفون همچنان گنجایش باتری است که نسبت به بقیه گوشی های اندرویدی فقیر به نظر می رسد. از نبود آدابتور شارژ در جعبه هم نباید بگذریم، چون به همین علت مجبور می شوید بین 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان برای خریدش کنار بگذارید.

قیمت: 40 تا 41 میلیون تومان

چهار | سامسونگ گلکسی S21 FE

گلکسی S21 FE یک گوشی قدیمی که حداقل برای یک سال در بازار حضور داشته، اما به خاطر وجود یک دوربین هم سطح و تراز با موبایل های پرچمدار و نمایشگری باکیفیت بالا همچنان محبوب است. روی قاب پشتی گلکسی S21 FE سه دوربین به چشم می خورد که مهمترین شان با دقت 12 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم f/1.8 عکاسی می نماید.

دوربین گلکسی S21 FE یک حسگر هشت مگاپیکسل از نوع تله فوتو و یک حسگر 12 مگاپیکسل فوق عریض هم دارد که نتیجه کار تیمی آن ها به عکس هایی باکیفیت بالا ختم می گردد. مشابه این عکس ها را معمولا در دوربین های پرچمدار مشاهده می کنیم. عکس های سلفی در گلکسی S21 FE را می توان با حسگر 32 مگاپیکسل ثبت کرد.

گلکسی S21 FE بعلاوه نمایشگر 6.4 اینچی AMOLED دینامیک دارد که سامسونگ معمولا روی مدل های پرچمدار قرار می دهد. همین دو ویژگی برای جلب توجه مشتریان کفایت می نماید، اما S21 FE از نظر ظاهری هم در بازار دست بالا را دارد. ارتفاع، عرض و ضخامت گوشی به ترتیب معادل 156 میلیمتر، 74 میلیمتر و هشت میلیمتر است.

گلکسی S21 FE با نسل پنج موبایل سازگار است با این وجود تنها 177 گرم وزن دارد. در زیر چهره قابل قبول بعلاوه سخت افزاری قابل اعتماد پنهان نموده که تراشه اگزینوس 2100 و هشت گیگابایت حافظه موقت بخشی از آن است. گلکسی S21 FE بعلاوه 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی برای نصب برنامه و ثبت عکس و فیلم در اختیار کاربر می گذارد، اما دیگر از امکان اضافه کردن کارت میکرو SD و افزایش اندازه ظرفیت ذخیره سازی خبری نخواهد بود.

گلکسی S21 FE نقطه ضعف هم دارد؛ مثلا می گویند باتری 4500 میلی آمپرساعتی آن زیر بار فشار سخت افزار های نسبتا قدرتمند کم می آورد و زودتر از آنچه انتظار می رود خالی می گردد.

قیمت: 17 میلیون و 600 تا 18 میلیون و 400 هزار تومان

پنج | شیائومی پوکو X5 پرو

پوکو X5 پرو تقریبا تاز ه وارد به شمار میرود و با سرعتی زیاد پیروز شده جای پوکو X4 پرو را بگیرد. از نظر فنی پوکو X5 Pro تقریبا هرچیزی که گلکسی A73 سامسونگ دارد را در طبق اخلاق می گذارد. مهمترین ویژگی مشترک شان در بخش سخت افزار است؛ جایی که پوکو X5 پرو با تراشه اسنپدراگون 778، هشت گیگابایت حافظه موقت و پردازنده گرافیکی Adreno 642 قدم به میدان رقابت می گذارد و حداقل روی کاغذ هم قد و قواره A73 ظاهر می گردد.

پوکو X5 پرو این اندازه ایثار و گذشت را در حالی مرتکب می گردد که نسبت به رقیب گردن کلفت خود چند میلیون تومان مقرون به صرفه تر است. قطعا شیائومی نمی توانسته این گوشی را پرزرق وبرق بسازد، اما تا حد ممکن کوشش نموده پوکو X5 پرو موبایل قدرتمندی باشد.

پوکو X5 پرو با ظرفیت 256 گیگابایت عرضه می گردد، اما خبری از امکان نصب کارت حافظه نیست. سایز صفحه نمایش پوکو X5 پرو 6.67 اینچ است و به طور کلی نمایشگر 87 درصد قاب روی گوشی را به خود اختصاص می دهد. نمایشگر با نرخ به روزرسانی 120 هرتز کار می نماید و حداکثر روشنایی آن به 900 نیت می رسد.

پوکو X5 پرو با ظاهر مکعبی خود سروشکلی مردانه پیدا می نماید و از نظر مالی بعلاوه قادر است برادر ناتنی خود یعنی شیائومی 13 لایت را شکست دهد. اگر دوربین سه گانه 108 مگاپیکسل، باتری پنج هزار میل آمپر ساعت و به طور خاص توان شارژسریع 67 وات را هم در نظر بگیریم، پوکو X5 پرو قطعا یک خرید استراتژیک خواهد بود.

قیمت: 12 میلیون و 700 تا 15 میلیون و 300 هزار تومان

شش | سامسونگ گلکسی A54

گلکسی A54 مثل پرچمداران سامسونگ با قاب شیشه ای طراحی شده است، اما با قیمت یک میان رده به فروش می رسد. تراشه اگزینوس پنج نانومتری دارد که قادر است با A73 کشتی بگیرد و برنده گردد. تراشه A54 با یاری گرفتن از هشت گیگ حافظه موقت عملکردی روان تر را تجربه خواهد نمود.

گلکسی A54 را می توان در دو ظرفیت 256 گیگابایت و 128 گیگابایت سفارش داد که تقریبا حدود 1.5 میلیون تومان اختلاف قیمت دارند. نمایشگر 6.4 اینچی از نوع سوپر AMOLED، با نرخ به روزرسانی 120 هرتز و حداکثر روشنایی هزار نیت برگ برنده دیگر A54 هستند.

گلکسی A54 با نسل پنج موبایل سازگار است و دوربین 50 مگاپیکسلی آن تقریبا از تمام حسگر های 108 مگاپیکسل شیائومی بهتر عکاسی می نماید. حسگر اثرانگشت را زیر نمایشگر پنهان نموده اند تا موقعی که A54 را توی دستتان می گیرید، حس خوبی داشته باشید. باتری پنج هزار میلی آمپر ساعتی گوشی را می توان با شارژسریع 25 وات شارژ کرد هرچند داخل جعبه از آدابتور خبری نیست و باید خودتان آن را جداگانه خریداری کنید.

قیمت: 15 میلیون و 400 تا 15 میلیون و 750 هزار تومان

منبع: فرارو

به "شش گوشی موبایل با بیشترین شانس فروش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شش گوشی موبایل با بیشترین شانس فروش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید