هوش مصنوعی

آزمایش ساده ای که آلزایمر را 20 سال قبل از بروز علائم آن پیش بینی می نماید

در این روش خون روی یک تراشه سیلیکونی قرار می گیرد و با یاری هوش مصنوعی پروتئین های موجود در آن شناسایی می گردد.

31 شهریور 1402

بازسازی چهره مشهورترین فیلسوف تاریخ به وسیله هوش مصنوعی، عکس

فرارو نوشت: ارسطو یکی از تاثیرگذارترین فیسلوفان تاریخ بود و ایده هایش حوزه های مختلف دانش مانند منطق، اخلاق، سیاست، زیست شناسی و متافیزیک را در بر می گیرد. با این وجود، او چه قیافه ای داشته است؟ به لطف هوش مصنوعی می توانیم تصویری از این که ارسطو چگونه...

31 شهریور 1402

ایراد بزرگی که ژاپنی ها در هوش مصنوعی مشهور پیدا کردند

ایسنا نوشت: برخی از محققان ژاپنی احساس می کنند که سیستم های هوش مصنوعی آموزش دیده بر اساس زبان های خارجی غیر ژاپنی نمی توانند پیچیدگی های زبان و فرهنگ ژاپنی را درک کنند، بنابراین اکنون می خواهند نسخه ای از چت جی پی تی مخصوص ژاپن را توسعه دهند.

25 شهریور 1402

خلبان ها روبات می شوند ، جایگزینی برای خلبانی انواع هواپیماها

ورود هوش مصنوعی در صنعت هوایی به نظر اتفاق جدیدی نمی رسد. حالت اتوپایلوت یا خلبان اتوماتیک در هواپیماها یک ویژگی قدیمی است که با هوش مصنوعی عمل می نماید. اما توسعه این فناوری تازگی ها به طراحی یک روبات برای جانشینی کامل یک خلبان انجامیده است.

31 مرداد 1402

برنامه عجیب خودتعمیری سامسونگ راه اندازی شد

سامسونگ به طور رسمی برنامه خود تعمیری را در کره جنوبی راه اندازی کرد که شامل تعمیرات گوشی های هوشمند، لپ تاپ و تلویزیون می گردد.

11 خرداد 1402

آن چه انسان را منحصر بفرد می سازد، 10 هزار بیت DNA گمشده

مطالعات ژنومی تطبیقی 240 گونه منشاء و تکامل پستانداران و ویژگی های خاص افراد را آشکار می سازد. واقعیت آن است که بعضی از ویژگی های انسانی که ما برای آن ارزش زیادی قائل هستیم نتیجه یک حذف مولکولی هستند.

13 اردیبهشت 1402

ارتباط دوباره با گونه های تاریخی فراموش شده با استفاده از هوش مصنوعی

پروژه آنچه از دست رفته برای همواره از دست نرفته است این که گونه های شگفت آوری که طی قرن های گذشته منقرض شده اند، امروز چگونه به نظر می رسیدند را تصور می نماید. آنجلو رنا، معمار ایتالیایی، با آنالیز پژوهش های علمی و توصیفات تعیین از این حیوانات و گیاهان،...

17 اسفند 1401

اعلام جنگ چین به هوش مصنوعی مشهور

مهر نوشت: رگولاتورهای چینی به شرکت های فناوری بزرگ این کشور اعلام نموده اند سرویس های چت بات چت جی پی تی را برای عموم ارائه نکنند.

6 اسفند 1401

انسان ها در یک قدمی صحبت با نهنگ ها

ایسنا: گروهی از دانشمندان در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند انسان ها به زودی می توانند با نهنگ ها صحبت کنند چراکه در آینده هوش مصنوعی آوای حیوانات دریایی را رمزگشایی خواهد کرد و هر یک از آنها را به یک متن خاص پیوند خواهد داد تا یک مدل زبانی ایجاد کند که...

9 دی 1401

مدیرعامل شرکت اپل اعلام نمود: بزرگ ترین ادای دین ما به مردم بهبود شرایط سلامتی آنان است

مدیرعامل شرکت اپل در جریان مصاحبه ای با شبکه خبری سی ان بی سی گفت: بزرگ ترین ادای دین ما به مردم بهبود شرایط سلامت آنان است که به لطف هوش مصنوعی و محصولات مختلفی مانند ساعت های هوشمند اتفاق افتاده است.

30 آذر 1401

عکس ، این ابرخودروها از طریق هوش مصنوعی طراحی شده است

گجت نیوز نوشت: شرکت Veygo با استفاده از هوش مصنوعی به این پرسش که ابر خودروها در آینده چگونه خواهند بود پاسخ داد. در ادامه می توانید تصاویری خیره کننده از ابر خودروهای آینده را مشاهده کنید.

15 مهر 1401

فیلم ، بروس ویلیس بازیگر فیلم های جان سخت چهره اش را فروخت

زومیت نوشت: بروس ویلیس، بازیگر هالیوودی که به اختلال زبان پریشی مبتلا شده، می گوید حق استفاده از چهره خود را فروخته است تا فیلمسازان با فناوری دیپ فیک او را زنده نگه دارند.

11 مهر 1401

افزایش رضایتمندی مردم با بازآموزی صنوف خدماتی

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: برگزاری دوره های بازآموزی و مهارت افزایی در افزایش رضایتمندی مردم نقش مهمی دارد.

24 شهریور 1401

هوش مصنوعی هنوز جای کافی برای یک انیشتین تمام عیار دارد!

در هوش مصنوعی همه چیز شدنی است. سفر با سرعتی بالاتر از سرعت نور و ساخت دستگاه ضد جاذبه شاید در حال حاضر کمی دور از فکر باشد، اما پژوهش های حوزه هوش مصنوعی نشان داده که ساخت هر چیزی ممکن است. کافی است نگاهی به یک آینه بیندازید تا یک سامانه بسیار هوشمند...

1 شهریور 1401

معرفی 10 زیرژانر علمی، تخیلی؛ از سفر فضایی تا ابرانسان ها

هنر از همان اولین قدم های خود ابزاری برای انعکاس شیفتگی بشریت نسبت به آینده و ناشناخته ها بوده است. تا همین امروز هم اگر این شیفتگی افزایش نیافته باشد، کم نشده است. در نتیجه با وجود پیشرفتی که در تمام ابعاد هنر به خصوص سینما به وجود آمده و تخیل نامتناهی...

30 تیر 1401

توسعه ارتز های هوشمند برای یاری به درمان زخم دیابت

استارت آپ سینسفیت تکنولوژیز (SensFit Technologies) با آزمایشگاه فوت وورک پودیاتریک (Footwork Podiatric Laboratory) برای توسعه ارتز های هوشمند مجهز به گرافن همکاری می نماید.

18 تیر 1401

ترند 10 تکنولوژی در سال 2021

فناوری های نو در سال 2021 منجر به تغییر زندگی بشر شد و زمینه مناسبی برای مشاغل افراد ایجاد کرد.

5 اسفند 1400

سورنا 4 صاحب شناسنامه شد

نسل چهارم ربات انسان نما (سورنا 4) با حضور طراحان، تولید کنندگان و مسئولین حوزه فناوری کشور در دانشگاه تهران رونمایی شد.

10 بهمن 1398