اخبار اقتصادی

بازی نو خالق Fable ماه آینده بر پایه بلاکچین عرضه خواهد شد

چندی پیش اعلام شد که پیتر مولینو (Peter Molyneux) در حال کار روی یک بازی بر پایه بلاکچین (Blockchain) است. این طور که به نظر می رسد، ساخت این بازی رو به اتمام بوده و اعلام شده که ماه آینده این بازی در دسترس هواداران قرار خواهد گرفت. اینکه این بازی چگونه عمل خواهد نمود،...

10 مهر 1402

ایراد بزرگی که ژاپنی ها در هوش مصنوعی مشهور پیدا کردند

ایسنا نوشت: برخی از محققان ژاپنی احساس می کنند که سیستم های هوش مصنوعی آموزش دیده بر اساس زبان های خارجی غیر ژاپنی نمی توانند پیچیدگی های زبان و فرهنگ ژاپنی را درک کنند، بنابراین اکنون می خواهند نسخه ای از چت جی پی تی مخصوص ژاپن را توسعه دهند.

25 شهریور 1402

اگر ارتباطات ما نبود بازی های لیگ قهرمانان آسیا هم در ایران برگزار نمی شد

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اگر ارتباطات ما نبود، همین بازی های لیگ قهرمانان آسیا نیز در ایران برگزار نمی شد، زیرا لازمه میزبانی این مسابقات داشتن VAR است. ما هم از خیلی قبل می دانستیم برای میزبانی از این مسابقات باید VAR داشته باشیم.

20 شهریور 1402

باغ مخفی با ترجمه مریم مفتاحی برای نوجوانان منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، مری لناکس، کوچک، بداخلاق و پرخاشگر است و وقتی در هند پدر و مادرش را از دست می دهد به انگلستان برگردانده می گردد تا با عموی خود در باغی بزرگ و ساکت و قدیمی زندگی کند. مری در طول روز کاری برای انجام دادن ندارد به جز پرسه...

19 شهریور 1402

چگونه هزینه مواد غذایی را مدیریت کنیم؟ ، راه چاره های مهم برای خرید غذا های سالم و مقرون به صرفه

یک متخصص دانشگاه آلاباما در بیرمنگام در این زمینه نکاتی را ارائه می دهد به گفته او تغذیه سالم نباید گران باشد. او به نکاتی می پدازد که بتوان با رعایت آن ها بودجه کمتری را صرف تغذیه سالم کرد.

16 شهریور 1402

نقدها و نمرات فیلم بیچارگان؛ برترین فیلم کارنامه لانتیموس (جشنواره ونیز 2023)

فیلم سینمایی بیچارگان (Poor Things) با بازی اما استون جدیدترین اثر کارگردان یورگوس لانتیموس است که 1 سپتامبر 2023 در هشتادمین جشنواره فیلم ونیز اکران، و با نقدهای بسیار مثبتی روبرو شد. این فیلم کمدی سورئالیستی با اقتباس از کتابی به همین نام نوشته آلاسدایر گری...

14 شهریور 1402

اجاره خانه در میرداماد چقدر آب می خورد؟

اقتصاد آنلاین نوشت: در این گزارش اجاره یک واحد در منطقه میرداماد را آنالیز نموده و توصیه می کنیم اگر مبلغ 220 میلیون تومان برای رهن (پول پیش) در نظر گرفته اید و توانایی پرداخت اجاره بهای ماهیانه 28 میلیون تومان را دارید به این منطقه فکر کنید. با مبالغ ذکر...

11 شهریور 1402

دیده شدن سایت با پرداخت به ازای کلیک

پیش تر سومین روش از 12 روش دیجیتال مارکتینگ در این ستون مورد آنالیز نهاده شد. این هفته به آنالیز چهارمین روش با عنوان پرداخت به ازای کلیک می پردازیم. در ضمن در هفته های آینده 8 روش دیگر مورد آنالیز قرار می گیرد.

4 شهریور 1402

باور کردنی نیست اما شما روی کوهی از طلا ایستاده اید

یورونیوز نوشت: اگر غلظت فلزات گران بهای موجود در پوسته زمین به همان مقدار مقدار موجود در هسته آن می بود، آن وقت بود که دیگر نمی توانستیم نام گران بها را بر روی بسیاری از فلزات بگذاریم.

2 شهریور 1402

ببینید، جزئیات 5 پروژه آزادراهی که تا آخر سال تکمیل می شوند، راه اصفهان، شیراز 3 ساعت کم می گردد

بهبود شرایط شبکه حمل ونقل جاده ای و توسعه راه های مواصلاتی در استان های مختلف در دست انجام است تا بهره مندی همه منطقه ها کشور از زیرساخت های توسعه پایدار به یک مقدار باشد.

2 شهریور 1402

آخرین مهلت بازنشستگان برای ثبت نام وام، رقم وام چقدر است؟

مهلت ثبت نام بازنشستگان تامین اجتماعی جهت دریافت وام که از 21 مردادماه شروع شده بود، ساعت 24 امشب به اتمام می رسد.

27 مرداد 1402

با قلعه نویی شانس بالایی برای قهرمانی داریم ، درخصوص شانس اول قهرمانی لیگ باید با واقعیت کنار بیاییم! ، استقلال با دست خودش حذف شد!

ستاره سابق تیم ملی گفت: درست است که تیم های عربستانی خیلی هزینه نموده اند اما دلیلی ندارد مقابل آنها تسلیم باشیم

26 مرداد 1402

تصویر اختلاف طبقاتی در استان ها، فقرا بیشتر هزینه دارند

با انتشار آمار تازه ای از شرایط عایدی و هزینه خانوار های ایران در سال گذشته، حالا تصویر گویایی از اختلاف طبقاتی و ناکارآمدی در توزیع عایدی میان استان ها ارایه شده است. آمار تازه نشان می دهد در استان های ایران، عایدی های روستاییان و شهرنشینان، بنا به موقعیت...

24 مرداد 1402

زمان ثبت نام غیرحضوری وام 20 میلیونی بازنشستگان اعلام شد ؛ شرایط ثبت نام و تعداد این تسهیلات قرض الحسنه

ثبت نام غیرحضوری متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی از روز شنبه (21 مردادماه) در سامانه ثبت نام مستقیم که بر روی تارنمای رسمی این سازمان به نشانی es.tamin.ir فعال خواهد شد، به مدت یک هفته انجام می گردد.

19 مرداد 1402

مهم ترین اولویت های منابع انسانی سازمان ها در سال 1402

شاید بخش منابع انسانی هر سازمانی را با فعالیت های استخدامی آن بشناسیم. اما باید بگوییم که بخش منابع انسانی در هر سازمانی، غیر از فعالیت های مربوط به جذب و استخدام، مسئولیت کارهای دیگر از جمله افزایش بهره وری کارکنان و بعلاوه افزایش درصد نگه داشت آنها...

15 مرداد 1402

در جام جهانی زنان چه می گذرد؟

نهمین دورۀ جام جهانی فوتبال زنان، از شش روز قبل (29 تیر) شروع شده است. میزبان این مسابقات، کشور های استرالیا و نیوزیلند هستند و آمریکا نیز مدافع عنوان قهرمانی است.

4 مرداد 1402

لوازم خانگی دربازار 10 تا 15 درصد مقرون به صرفه شد

تسنیم نوشت: بازار خرید و فروش لوازم خانگی چند ماهی است که در رکود قرار داشته و مصرف نمایندگان ترجیح می دهند فعلاً نسبت به خرید اقدام نکرده و کالا های قدیمی خود را تعمیر نمایند.

1 مرداد 1402

حسین قربان زاده جانشین وزیر اقتصاد شد

حسین قربانزاده، رییس سازمان خصوصی سازی به عنوان جانشین وزیر اقتصاد منصوب شد.

29 تیر 1402

جذب یک ستاره؛خبر خوش خطیر ، شماره 10 استقلال برای این بازیکن کنار گذاشته شد

مسئولان باشگاه استقلال بعد از توافقاتی که در روزهای اخیر با بعضی بازیکنان داشتند و کار به عقد قرارداد کشید اعلام کردند که خبرهای خوبی در روزهای آینده به گوش طرفداران خواهد رسید.

27 تیر 1402

قیمت روز ارز های مبادله ای، دلار ثابت ماند

بر اساس معاملات بازار مبادله ارز و طلای ایران، قیمت هر اسکناس دلار امروز (دوشنبه 26 تیر ماه) با ثبات نسبت به روز کاری قبل معادل 41 هزار و 257 تومان و 5 ریال و قیمت حواله دلار 37 هزار و 506 تومان اعلام شد.

26 تیر 1402
تعداد: (301)