مرغ نایاب شد ، مرغ نیست، سوال نکنید

به گزارش وبلاگ ماریانا، کاهش عرضه مرغ در بازار زمینه سوء استفاده برخی واحد های صنفی مرغ فروشی را فراهم نموده است و علاوه بر گران فروشی، برخی از واحد ها از فروش مرغ کامل خودداری نموده و با خرد کردن، آن را با قیمت هایی بالاتر به فروش می رسانند.

مرغ نایاب شد ، مرغ نیست، سوال نکنید

به گزارش تسنیم، قیمت مرغ در روز های اخیر افزایش یافته و با قیمت مصوب 63 هزار تومانی خود در بازار فاصله گرفته است.

فراوری مرغ در فروردین ماه امسال 95 میلیون قطعه بوده که 15 میلیون قطعه کمتر از برنامه ریزی 110 میلیون قطعه ای برای این ماه است که درباره علت این کاهش می توان به کمبود عرضه نهاده در ماه های پایانی سال قبل اشاره نمود.

در هفته قبل مرغ در بازار با قیمت هایی در محدوده 88 هزار تومان تا 89 هزار تومان به فروش می رسید، اما بر اساس مشاهدات میدانی این محصول در تعطیلات چند روز عید فطر با قیمت های بالاتر به فروش رسید و بعضی از مرغ فروشی ها اعلام کردند که محصول برای عرضه ندارند.

در میدان بریانک تهران که تعدادی مرغ فروشی در کنار هم قرار دارند یکی از آن ها بر ورودی خود نوشته است مرغ نداریم، فروشگاهی دیگر نیز به همین شکل درج نموده است که مرغ نداریم سوال نکنید.

در فروشگاه دیگری حجم زیادی مرغ در گوشه ای از مغازه تلمبار شده است، اما وقتی سوال می گردد مرغ چند، با پاسخ نداریم روبرو می شویم و در پاسخ به اینکه این همه مرغ اینجا چه می نماید، با مشاهده سماجت ما می گوید: این ها برای مشتری است.

فروشگاهی دیگر نیز مرغ به صورت کامل و درسته به فروش نمی رساند و این محصول را قطعه بندی نموده تا مشمول قیمت مصوب مرغ کامل نگردد و بعد از قطعه بندی این محصول را با قیمت های بالاتری به فروش برساند به طوری که قیمت ران مرغ را 89 هزار تومان معین نموده است؛ بنابراین گزارش مرغ در بعضی از فروشگاه نیز بدون درج قیمت با نرخ های بالاتر از نرخ مصوب به فروش می رسد، اما نرخ این محصول در میادین میوه و تره بار به قیمت مصوب است؛ بنابراین گزارش به تازگی مرغ منجمد تنظیم بازار با قیمت 55 هزار تومان که 8 هزار تومان پایین تر از نرخ مصوب مرغ گرم است در بازار توزیع می گردد.

در این شرایط ضروری است که اتحادیه پرنده و ماهی و اصناف و وزارت جهاد کشاورزی نظارت هایی دقیق تری بر بازار داشته باشند تا از گران فروشی و سو ء استفاده هایی که به علت مسائل در فراوری ایجاد شده جلوگیری نمایند.

منبع: فرارو

به "مرغ نایاب شد ، مرغ نیست، سوال نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرغ نایاب شد ، مرغ نیست، سوال نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید