لوازم خانگی دربازار 10 تا 15 درصد مقرون به صرفه شد

به گزارش وبلاگ ماریانا، تسنیم نوشت: بازار خرید و فروش لوازم خانگی چند ماهی است که در رکود قرار داشته و مصرف نمایندگان ترجیح می دهند فعلاً نسبت به خرید اقدام نکرده و کالا های قدیمی خود را تعمیر نمایند.

لوازم خانگی دربازار 10 تا 15 درصد مقرون به صرفه شد

یکی از عوامل مهم بی رغبتی مردم به خرید محصولات لوازم خانگی را باید کاهش سبد درآمدی آن ها دانست البته کالا های مصرفی فصل از جمله کولر همچنان مشتری خود را دارند، ولی سایر محصولات بازار داغی ندارند.

در حال حاضر آنالیز بازار نشان می دهد بیشتر فروشندگان به فروش قسطی کالای لوازم خانگی تمایل پیدا کردند چرا که جنس در بازار به وفور یافت می گردد، اما مشتری ندارد. جالب اینجاست در شرایط فعلی کارخانجات به جای فروش نقدی به فروش چکی کالا ها به خریداران گرایش پیدا نموده اند، ولی کاهش قیمتی در آن ها به وجود نیامده است.

فروشندگان لوازم خانگی معتقدند، قیمت کالا ها در بازار نسبت به ماه گذشته شاهد کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت ها بوده است. به نحوی که فروشنده ظرفشویی را از کارخانه 23 میلیون و 500 هزار تومان خریده، اما در بازار نمی تواند با قیمت 22 میلیون تومان نیز بفروشد.

در جاروبرقی نیز یک برند قیمت مصوب 3 میلیون و 700 هزار تومانی را معین نموده، اما در نهایت فروشنده این کالا را با دو میلیون و 900 هزار تومان نیز نمی تواند بفروش برساند.

اما نکته مهم اینجاست در بخش قیمت گذاری کالا ها نیز هنوز سیاست روشنی اعمال نشده است و واحد های تولیدی به صورت سلیقه ای نسبت به فروش محصولات خود اقدام می نمایند.

منبع: فرارو

به "لوازم خانگی دربازار 10 تا 15 درصد مقرون به صرفه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوازم خانگی دربازار 10 تا 15 درصد مقرون به صرفه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید