دیده شدن سایت با پرداخت به ازای کلیک
به گزارش وبلاگ ماریانا، پیش تر سومین روش از 12 روش دیجیتال مارکتینگ در این ستون مورد آنالیز نهاده شد. این هفته به آنالیز چهارمین روش با عنوان پرداخت به ازای کلیک می پردازیم. در ضمن در هفته های آینده 8 روش دیگر مورد آنالیز قرار می گیرد.
پرداخت به ازای کلیک یا PPC، شکلی از تبلیغات است که به شما امکان می دهد با پرداخت هزینه، زمانی که شخصی کلمات کلیدی یا عبارات خاصی را در موتور جست وجو تایپ می نماید، وب سایت شما در صفحه نتایج موتور جست وجو (SERP) نمایش داده گردد.
SERP تبلیغاتی را که ایجاد می کنید نمایش می دهد تا بازدیدنمایندگان را به سایت شما راهنمایی کند و هزینه ای که پرداخت می کنید بر اساس این است که آیا مردم روی تبلیغ شما کلیک می نمایند یا خیر. اگر قصد ورود به فضای تبلیغات پولی را دارید، چند اصطلاح وجود دارد که باید بدانید. در زیر، عناصر اصلی یک کمپین PPC را از سطح گسترده تر تا خاص تر آنالیز می کنیم.
بازاریابی موتور های جست وجو (SEM): هدف همه انواع تبلیغات دیجیتال رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی هدف است که می توانید به روش های مختلفی انجام دهید. بازاریابی موتور های جست وجو (SEM) به هر بازاریابی دیجیتالی (پرداختی یا بدون پرداخت) در موتور های جست وجو مانند گوگل، یاهو یا بینگ اشاره دارد.
SEM یک اصطلاح مادر است که هم تبلیغات پولی و هم بهینه سازی موتور جست وجو را در بر می گیرد؛ یعنی رتبه بندی ارگانیک برای کلمات کلیدی. مهم است که توجه داشته باشید که کل PPC در موتور های جست وجو رخ نمی دهد - رسانه های اجتماعی نیز تبلیغات PPC دارند (مانند: تبلیغات فیس بوک).
CPC:هزینه به ازای کلیک (CPC) مبلغی است که تبلیغ نماینده برای هر کلیک روی تبلیغ شما می پردازد. CPC به عنوان پیشنهاد شما در حراجی عمل می نماید که معین می نماید تبلیغ شما در کجا قرار گیرد. همان طور که می توانید تصور کنید، قیمت پیشنهادی بالاتر برابر است با بهتر قرار دادن تبلیغات.
شما CPC خود را با حداکثر قیمتی که مایل به پرداخت به ازای هر کلیک بر روی تبلیغ خود هستید تنظیم می کنید. آنچه واقعا پرداخت می کنید با فرمول زیر معین می گردد:
(رتبه آگهی رقیب / امتیاز کیفیت شما) + 01/ 0 = CPC واقعی.
بیایید اصطلاحات موجود در این معادله را مرور کنیم، تا بدانید چه چیزی را پرداخت می کنید:
رتبه آگهی. این مقدار موقعیت یک تبلیغ را در صفحه نتایج موتور جست وجو معین می نماید و برابر است با حداکثر
پیشنهاد × امتیاز کیفیت.
امتیاز کیفیت. این امتیازی است که موتور های جست وجو بر اساس نرخ کلیک (CTR) به تبلیغ شما می دهند - که با میانگین CTR تبلیغات در آن موقعیت مقدار گیری می گردد - ارتباط کلمات کلیدی شما، کیفیت صفحه هدف شما و عملکرد گذشته شما در SERP.
حداکثر پیشنهاد. این حداکثر مبلغی است که شما مایلید به ازای هر کلیک روی تبلیغ خود بپردازید. می توانید CPC خود را به صورت دستی تنظیم کنید؛ جایی که حداکثر قیمت پیشنهادی را برای تبلیغات خود معین می کنید یا افزایش می دهید که به موتور های جست وجو اجازه می دهد قیمت پیشنهادی شما را بر اساس اهداف شما تنظیم نمایند. یکی از این گزینه های پیشرفته شامل استراتژی های پیشنهادی است که به طور اتوماتیک پیشنهاد های شما را بر اساس کلیک ها یا تبدیل ها تنظیم می نماید.
CPM (هزینه درهزار). CPM که به عنوان هزینه در هزار نیز شناخته می گردد، هزینه هر هزار نمایش است. این بیشتر برای تبلیغات اجتماعی و نمایشی پولی استفاده می گردد. انواع دیگری از هزینه ها وجود دارد؛ مانند هزینه به ازای مشارکت و هزینه به ازای کسب (CPA)، اما به خاطر حفظ فضای ذهنی شما، ما به کلیک ها، معروف به CPC، پایبند هستیم.
کمپین. اولین قدم در راه اندازی تبلیغات PPC معین کمپین تبلیغاتی شماست. شما می توانید کمپین خود را به عنوان پیغام یا موضوع اصلی که می خواهید با تبلیغات خود به آن منتقل کنید، در نظر بگیرید.
گروه تبلیغات. یک مقدار برای همه مناسب نیست. به همین علت است که یکسری تبلیغات در کمپین خود بر اساس مجموعه ای از کلمات کلیدی بسیار مرتبط ایجاد خواهید کرد. می توانید برای هر گروه تبلیغاتی که ایجاد می کنید یک CPC معین کنید.
کلید واژه ها. هر تبلیغ در گروه تبلیغاتی شما مجموعه ای از کلمات کلیدی یا اصطلاحات کلیدی مرتبط را هدف قرار می دهد. این کلمات کلیدی به موتور های جست وجو می گویند که می خواهید تبلیغ شما در کنار کدام عبارات یا عبارت های جست وجو در SERP نمایش داده گردد. هنگامی که معین کردید کدام کلمات کلیدی برترین عملکرد را دارند، می توانید یک CPC میکرو به طور خاص برای کلمات کلیدی موجود در تبلیغات خود معین کنید.
متن آگهی. کلمات کلیدی شما باید متن آگهی شما را تعیین کند. به یاد داشته باشید، امتیاز کیفیت شما بر اساس مقدار مرتبط بودن آگهی شما معین می گردد. بنابراین، متن موجود در آگهی شما (و صفحه هدف، برای آن موضوع) باید با عبارات کلیدواژه مورد نظر شما مطابقت داشته باشد.
صفحه هدف. صفحه هدف بخش مهمی از استراتژی تبلیغات پولی شماست. صفحه هدف جایی است که کاربران با کلیک روی تبلیغ PPC شما به آن دسترسی خواهند داشت. خواه یک صفحه وب اختصاصی، صفحه اصلی شما یا جای دیگری باشد، مطمئن شوید که برترین شیوه های صفحه هدف را برای به حداکثر رساندن تبدیل دنبال کنید.
مزایای PPC
تبلیغات PPC ارزان هستند.
تبلیغات PPC نتایج سریعی ایجاد می نماید.
شما به راحتی می توانید تبلیغات PPC را کنترل و آزمایش کنید.
تبلیغات PPC به شما این امکان را می دهد که مشتریان ایده آل خود را هدف قرار دهید.
تغییرات الگوریتم تاثیر کمی بر تبلیغات PPC دارد.
تبلیغات PPC به شما یاری می نماید حتی با رتبه بندی دامنه پایین رتبه بندی کنید.
داده های تبلیغات PPC می تواند استراتژی SEO شما را بهبود بخشد.
ترجمه: دنیای اقتصاد
منبع: Hubspot
منبع: فرارو