چگونه هزینه مواد غذایی را مدیریت کنیم؟ ، راه چاره های مهم برای خرید غذا های سالم و مقرون به صرفه

به گزارش وبلاگ ماریانا، یک متخصص دانشگاه آلاباما در بیرمنگام در این زمینه نکاتی را ارائه می دهد به گفته او تغذیه سالم نباید گران باشد. او به نکاتی می پدازد که بتوان با رعایت آن ها بودجه کمتری را صرف تغذیه سالم کرد.

چگونه هزینه مواد غذایی را مدیریت کنیم؟ ، راه چاره های مهم برای خرید غذا های سالم و مقرون به صرفه

به گزارش یو اس نیوز، امیلی دیویدسون، مدیر تندرستی کارکنان در دانشگاه آلاباما گفت: حفظ یک رژیم غذایی سالم تنها به آنچه می خورید مربوط نمی گردد، بلکه به انتخاب های آگاهانه نیز مربوط می گردد. کمی برنامه ریزی، خلاقیت و خرید هوشمندانه می تواند به مردم یاری کند تا از یک رژیم غذایی مغذی لذت ببرند، بدون اینکه پول زیادی صرف بگذارند.

برنامه ریزی غذایی

برنامه ریزی وعده های غذایی کلیدی است. این باعث صرفه جویی در پول شما می گردد چرا که در غیر این صورت ممکن است برای خرید های فوری مجبور به هزینه کردن بیشتر شوید. این کارشناس پیشنهاد کرد برای ترکیب میوه ها و سبزیجات تازه فصلی برنامه ریزی کنید.

چرا میوه های فصل؟

او در این باره شرح داد: هنگام برنامه ریزی وعده های غذایی، در پی آنچه در فصل است، باشید. توجه داشته باشید که بعضی از میوه ها و سبزیجات در فصول مختلف گران تر هستند، زیرا همه محصولات در طول سال رشد نمی نمایند. دریافت میوه ها و سبزیجات تازه در خارج از فصل گران است، زیرا به هزینه های سفر و حمل و نقل اضافی احتیاج دارند.

این متخصص در ادامه با اشاره به این که بهتر است یک لیست خرید تهیه کنید، می گوید: خرید آنلاین و خرید خواربارفروشی نیز می تواند به صرفه جویی در هزینه یاری کند. دیویدسون گفت: قبل از رفتن به فروشگاه، اقلام مورد احتیاج برای وعده های غذایی برنامه ریزی شده خود را لیست کنید و به آن پایبند باشید. این به جلوگیری از خرید اقلام غیر ضروری که وسوسه انگیز به نظر می رسند یاری می نماید.

تغییر در سبک استفاده از غذا

دیویدسون گفت که خرید انبوه اقلام اساسی ارزش پول را ارائه می دهد. برنج، لوبیا، جو و میوه ها و سبزیجات منجمد را به صورت عمده خریداری کنید. به گفته این کارشناس، تغییر سبک استفاده از غذا های به جامانده به افزایش بودجه و کاهش ضایعات مواد غذایی یاری می نماید. به عنوان مثال، مردم می توانند از به جامانده مرغ سوخاری در ساندویچ، سالاد یا پاستا روز بعد استفاده نمایند. پلتفرم های رسانه های اجتماعی منابع مفیدی برای الهام گرفتن از دستور العمل ها هستند.

سرمایه گذاری روی روغن زیتون

دیویدسون گفت: بعضی از غذا ها مانند روغن زیتون ارزش سرمایه گذاری برای یک رژیم غذایی سالم را دارند. در واقع برای بعضی مواد افزودنی و غذایی سالم هزینه کردن ارزش دارد. او توصیه کرد در پی روغن های پرس سرد با حداقل فرآوری باشید. این روغن ها برخلاف روغن های مقرون به صرفه قیمتی که باعث التهاب می شوند، طعم بهتری دارند و حاوی پلی فنول های بیشتری، ویتامین E و اسید های چرب مختلف هستند که برای سلامتی مفید هستند. بعلاوه شکلات تلخ با بیش از 50 درصد کاکائو را انتخاب کنید، زیرا سرشار از فلاونوئید ها و پلی فنول ها است که مواد مغذی برای سلامت قلب هستند.

منبع: همشهری آنلاین

منبع: فرارو

به "چگونه هزینه مواد غذایی را مدیریت کنیم؟ ، راه چاره های مهم برای خرید غذا های سالم و مقرون به صرفه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه هزینه مواد غذایی را مدیریت کنیم؟ ، راه چاره های مهم برای خرید غذا های سالم و مقرون به صرفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید