ماجرای پلاک هایی که در دبی از ماشین ها گرانتر هستند!

به گزارش وبلاگ ماریانا، پلاک ماشین دبی در حال حاضر با قیمت های نجومی و به صورت مزایده ای به فروش می رسد. شاید در ابتدا از خواندن این مطلب درباره پلاک ماشین در دبی تعجب نموده باشید، اما این موضوع کاملا واقعیت دارد. در خیابان ها و بزرگراه های شهر دبی در کشور امارات خودروهای لوکس بسیاری تردد می نمایند، دبی بدون شک یکی از مجذوب کننده ترین شهرهای دنیا برای عاشقان خودرو است و همیشه جدیدترین مدل های خودرو را می توانید در خیابان های این شهر مشاهده کنید.

ماجرای پلاک هایی که در دبی از ماشین ها گرانتر هستند!

اما خودروهایی در شهر دبی وجود دارد که قیمت پلاک آنها از قیمت ماشین بالاتر است، شهر دبی در کشور شیخ نشین امارات محل زندگی بسیاری از افراد ثروتمند دنیا می باشد و همین موضوع باعث شده بسیاری از افراد ثروتمند این کشور، برای خاص بودن پلاک خودرویشان هم هزینه زیادی نمایند. پلاک ماشین دبی با ارقام رند و اعداد خاص معمولا با قیمت بسیار بالایی به فروش می رسد و در واقع این پلاک ها اندازه اعتبار و خاص بودن صاحب خودرو را نشان می دهد. اگر شما هم دوست دارید، ماجرای پلاک ماشین دبی و قیمت های نجومی این پلاک ها را بدانید با این مقاله از مجله گردشگری وبلاگ ماریانا تا خاتمه همراه شوید.

ویژگی های پلاک ماشین دبی

خرید یک خودرو لوکس و مدل نو در شهر دبی خیلی کار دشواری نیست و اغلب افراد ثروتمند این شهر، کلکسیونی از نوترین مدل های خودرو در خانه و محل کارشان دارند. اما یکی از نکات مجذوب کننده که در چند سال اخیر در شهر دبی محل رقابت بسیاری از افراد ثروتمند شده است، موضوع پلاک ماشین دبی می باشد. شکل ظاهری پلاک خودروها در دبی از سال 2018 تغییر نموده است و در حال حاضر در پلاک ماشین های شهر دبی در سمت چپ یک یا دو حرف انگلیسی و در وسط هم اعداد قرار می گیرد.

ترکیب بعضی حروف و اعدادی در پلاک خودرو در شهر دبی، جز نکاتی است که بر قیمت پلاک تاثیر می گذارد. اگر سمت چپ پلاک به جای دو حرف انگلیسی یک حرف باشد، قیمت پلاک افزایش می یابد. در واقع تعداد حروف انگلیسی در پلاک، یکی از ویژگی های پلاک ماشین دبی است که به صورت مستقیم روی قیمت پلاک تاثیر دارد. حرف A یکی از حروفی است که بر افزایش قیمت پلاک ماشین دبی تاثیر می گذارد.

قیمت پلاک ماشین دبی

زندگی مجلل ثروتمندان دبی با روی کار آمدن شبکه های اجتماعی وارد مرحله نوی شده و بسیاری از افراد ثروتمند این کشور برای اینکه خاص بودن خود را به دیگران نشان دهند در پی خرید شماره پلاک رند و یا با ارقام خاصی همانند سال تولد هستند. در حال حاضر پلاک خودرو در شهر دبی کشور امارات متحده عربی به صورت آنلاین به فروش می رسد و فرد متقاضی پلاک ماشین دبی که همان صاحب خودرو است باید به سایت مربوطه مراجعه نموده و درخواست پلاک مورد نظر خود را ثبت نماید. قیمت پلاک ماشین دبی به صورت میانه برای پلاک های معمولی مبلغی بین 6 هزار الی 15 هزار درهم امارات می باشد.

اما همان طور که در قسمت قبل اشاره نمودیم، پلاک ماشین ها در دبی از ترکیب یک یا دو حرف انگلیسی در سمت چپ و 1 الی 5 رقم در وسط شکل می گیرد. یکی از عوامل موثر بر قیمت پلاک ماشین دبی اعداد و تعداد آن است، در واقع هرچه تعداد ارقام یک پلاک کمتر باشد و یا از ترکیب چند عدد خاص پلاک شکل گرفته باشد، قیمت آن بیشتر می گردد. معمولا پلاک های تک رقمی با قیمت های نجومی در شهر دبی کشور امارات متحده به فروش می رسد.

قیمت نجومی پلاک ماشین دبی

سفر به شهر مدرن و باشکوه دبی در روزهای مختلف سال همیشه لذت خاص خود را برای گردشگران دارد، اما یکی از نکات مجذوب کننده در زمان سفر به دبی خودروهای لوکس با شماره پلاک های خاص است که در خیابان های این شهر تردد می نمایند. به صورت عادی قیمت پلاک ماشین در دبی برای پلاک هایی که از یک یا دو حرف انگلیسی و 4 الی 5 عدد شکل گرفته است، حدود 10 هزار درهم امارات معادل 150 میلیون تومان می باشد. در حال حاضر قیمت یک پلاک سه رقمی همانند G 150 در شهر دبی مبلغی در حدود 380 هزار درهم می باشد.

یکی دیگر از ارقام پرطرفدار در پلاک ماشین دبی، عدد 100 در کنار حروف مختلف است، معمولا قیمت پلاک خودرو با عدد 100 چیزی در حدود 155 هزار درهم امارات می باشد. پلاک DB11 یکی از گران قیمت ترین پلاک ها در شهر دبی می باشد، این پلاک روی خودرو لامبورگینی نصب شده است. صاحب پلاک DB11 مبلغی در حدود 3 میلیون و 150 هزار درهم امارات برای خرید این پلاک هزینه نموده تا صاحب یکی از خاص ترین پلاک ها در این شهر باشد. اما اگر پلاک درخواستی شما در دبی حروف یا ارقام خاصی داشته باشد، قیمت آن در بعضی مواقع به چند ده میلیون درهم می رسد.

رکورد گران ترین پلاک خودرو دنیا

معمولا مشتریان اصلی پلاک های خاص در شهر دبی تاجران، مدیران شرکت های بازرگانی و املاک و افراد مشهور ساکن شهر دبی هستند که برای نشان دادن ثروت و معروفیت خود حاضر به پرداخت هر مبلغی برای پلاک ماشین دبی می باشند. باید به شما بگوییم که تعداد ارقام پلاک خودرو به شدت روی قیمت های پلاک ماشین دبی تاثیر می گذارد. معمولا در این شهر پلاک هایی که تک رقمی هستند با قیمت های نجومی به فروش می رسد. در سال های گذشته تاجران و افراد مشهور ساکن شهر دبی، رکورد گران ترین پلاک خودرو دنیا را با پرداخت مبلغی در حدود 22 میلیون دلار شکستند.

معمولا فروش پلاک های رند به وسیله مزایده صورت می گیرد، در سال 2016 یک یک تاجر هندی ساکن دبی پلاک D5 را به قیمت 9 میلیون دلار خرید، این پلاک خاص و کاملا لاکچری روی یک رولزرویس فانتوم نصب شد که این خودرو در آن موقع بیش از 10 میلیون دلار قیمت داشت. اولین بار رکورد گرانترین پلاک ماشین دبی در سال 2008 به وسیله یک تاجر اهل کشور امارات در شهر دبی به ثبت رسید، وی برای پلاک D1 مبلغی در حدود 52 میلیون درهم پرداخت کرد و تا سال گذشته رکورد گرانترین پلاک خودرو دبی به وی تعلق داشت.

چه پلاک هایی در حراج 2023 امارات فروخته شد؟

چه پلاک هایی در حراج 2023 امارات فروخته شد؟ آخرین حراج امارات (Emirates Auction) که در آپریل 2023 برگزار گردیده است، شاهد رکورد شکنی های بسیار مجذوب کنندهی بود. در این حراج بزرگ بیش از ده پلاک ماشین دبی و تعداد زیادی شماره تلفن همراه خاص فروخته شد، اما مهمترین خبر این حراج مربوط به فروش یک پلاک خودرو می باشد. رکورد گران ترین پلاک خودرو دنیا در حراج امارات شکسته شد و یک تاجر اماراتی که هنوز هویت وی تعیین نیست برای پلاک شماره P7 مبلغی در حدود 55 میلیون درهم معادل 22 میلیون دلار پرداخت کرد تا نام خود را در کتاب رکوردهای دنیا گینس ثبت نماید.

این حراج بزرگ به وسیله یکی از معروفترین خیریه های کشور امارات شنبه 8 آپریل در مجموعه تفریحی چهار فصل دبی (Four Seasons Resort Dubai) در ساحل جمیرا برگزار گردید که در آن پلاک شماره P7 به قیمت هنگفت 55 میلیون درهم به فروش رفت و به گران ترین پلاک خودروی دنیا تبدیل شد. تا پیش از این حراج بزرگ، رکورد گرانترین پلاک ماشین دبی در دستان یک تاجر معروف اماراتی به نام سعید عبدالغفار خوری بود، وی در سال 2008 برای پلاک 1D مبلغ 52.2 میلیون درهم امارات پرداخت کرد که در آن موقع رکورد مهمی بود.

فهرست گران ترین پلاک های خودرو در دبی

پلاک AA8 یکی از گران قیمت ترین پلاک ماشین دبی است که در سال 2016 در یک حراج به نفع امور خیریه به وسیله یک فرد ثروتمند به مبلغ 35 میلیون درهم خریداری شده است. بعلاوه از دیگر پلاک های گران قیمت فروخته شده در این حراجی می توان به پلاک شماره F55 با قیمت 1.8 میلیون دلار، پلاک شماره V66 با قیمت یک میلیون دلار و پلاک شماره Y66 با قیمت یک میلیون و سیصد دلار اشاره نمود. در آخرین حراج دبی هم که در آپریل 2023 برگزار گردید، شماره پلاک های دیگری هم علاوه بر پلاک P7 را به مزایده گذاشتند که این پلاک ها با قیمت های بسیار گزافی فروخته شد.

پلاک های AA19، AA22، AA80، O71، X36، W78، H31، Z37، J57 و N41 از جمله پلاک هایی است که در این حراج فروخته شده است. در این حراج بزرگ بسیاری از افراد مشهور ساکن شهر دبی و ثروتمندان معروف دنیا حضور داشتند، پلاک AA19 به قیمت 4.9 میلیون درهم، پلاک O 71 به قیمت 2.150 میلیون درهم و پلاک خاص Q22222 به قیمت 975 هزار درهم در این حراج فروخته شد. بعلاوه در آخر می توانید فهرست گران ترین پلاک های خودرو در دبی را هم مشاهده کنید.

فروش پلاک ماشین دبی به نفع امور خیریه

قیمت نجومی پلاک ماشین دبی در سال های اخیر باعث شده، بسیاری از سازمان های امور خیریه در این کشور با فروش پلاک های خاص به مشتریان ثروتمند خود بتوانند مبالغ هنگفتی را دریافت نمایند. نکته جالب توجه و قابل ستایش موضوع اما این است که تمام این مبالغ صرف امور خیریه می گردد و به افراد نیازمند بسیاری به این شکل یاری می نمایند. در سال های گذشته چند صد میلیون درهم در طول یک شب حراج پلاک ماشین دبی جمع آوری شده است.

سال گذشته حراج خاص ترین اعداد برای اولین بار در شهر دبی برگزار گردید و از محل فروش پلاک های خاص، مبلغی در حدود 50 میلیون درهم جمع آوری و به یک خیریه اهدا شد. فروش پلاک ماشین دبی به نفع امور خیریه در سال های اخیر به شدت در کشور امارات رونق پیدا نموده است و تمام عواید حاصل از آخرین حراج فروش پلاک ماشین در این کشور به کمپین وقف یک میلیارد وعده غذایی اهدا شد.

چطور در دبی پلاک ماشین بگیریم؟

چطور در دبی پلاک ماشین بگیریم؟ افراد پس از خرید خودرو در دبی می توانند به صورت آنلاین و فقط با استفاده از کد شهروندی امارات پلاک خودرو دریافت نمایند. فرد متقاضی پلاک پس از ورود به سایت باید به قسمت خدمات و مجوزها برود و درخواست پلاک ماشین در دبی را ثبت کند. درخواست نماینده پلاک باید به صورت آنلاین تعیینات خود را در سایت وارد نموده و هزینه پلاک ماشین را با استفاده از کارت اعتباری پرداخت نماید تا پلاک ماشین برای وی صادر گردد.

چرا پلاک دبی تا این حد گران است؟

در حال حاضر همه افرادی که در دبی ماشین دارند، به راحتی و با مراجعه به سایت های فروش پلاک می توانند پلاک ماشین خود را به صورت جداگانه و با قیمت مورد نظر بفروشند. چرا پلاک دبی تا این حد گران است؟ همان طور که در ابتدا مقاله هم اشاره نمودیم، افراد ثروتمند بسیاری در کشور امارات متحده عربی و به خصوص در شهر دبی زندگی می نمایند.

این افراد برای اینکه رتبه و ثروت خود را به رخ هم بکشند، همیشه در پی خرید پلاک ماشین دبی با ارقام خاص هستند، موسسه های خیریه هم در دبی از این فرصت استفاده نموده و با فروش پلاک های عجیب و خاص به مشتریان بسیار ثروتمند خود برای افراد نیازمند مبالغی را جمع آوری می نمایند. در حال حاضر در شهر دبی خودروهایی هستند که قیمت پلاک خودرو با ماشین برابری می نماید و یا در بعضی موارد خاص حتی قیمت پلاک از قیمت ماشین بالاتر است.

1. چه کسی صاحب پلاک شماره 1 در دبی است؟

در سال 2008 یک تاجر مشهور اهل دبی سعید عبدالغفار خوری با قیمت 52.2 میلیون درهم پلاک شماره 1 را در حراج بزرگ این شهر خرید و تا سال ها رکورددار گرانترین پلاک ماشین در دنیا بود.

2. قیمت گران ترین پلاک ماشین در دبی چقدر است؟

گران ترین پلاک دنیا به تازگی به مبلغ 22 میلیون دلار در شهر دبی کشور امارات فروخته شده است. تا پیش از این پلاک 1 با قیمت 52.2 میلیون درهم گران پلاک دبی بود که پلاک شماره P7 با مبلغ 55 میلیون درهم این رکورد را شکست.

3. آخرین حراج پلاک ماشین دبی چه زمانی برگزار گردیده است؟

آخرین حراج پلاک ماشین دبی در روز شنبه 8 آپریل 2023 در مجموعه تفریحی چهار فصل دبی (Four Seasons Resort Dubai) در ساحل جمیرا برگزار گردیده و رکورد گرانترین پلاک خودرو دنیا هم به مبلغ 22 میلیون دلار به فروخته شده است.

4. قیمت پلاک ماشین دبی چقدر است؟

در حال حاضر قیمت پلاک ماشین در شهر دبی از 6 هزار الی 15 هزار درهم می باشد و افرادی که در پی پلاک های خاص و رند هستند باید مبلغی در حدود 100 هزار درهم هزینه نمایند. در این پلاک ها سمت چپ یک یا دو حرف انگلیسی وجود دارد و در وسط هم اعداد قرار می گیرد. هر چه تعداد اعداد کمتر باشد، قیمت پلاک هم افزایش می یابد.

5. صاحب پلاک شماره 2 در دبی چه کسی است؟

پلاک شماره 2 به مبلغ 7 میلیون درهم به هونگ یانگ چینی مدیرعامل یکی از شرکت های بزرگ املاک در دبی فروخته شده است.

6. صاحب پلاک شماره D5″ در دبی چه کسی است؟

پلاک شماره D5 به مبلغ 33 میلیون درهم در سال 2016 در یک حراج بزرگ به تاجری مشهور هندی به نام بالویندر صحنی فروخته شد. بالویندر صحنی صاحب یک شرکت مدیریت املاک در دبی است، او یکی از افراد سرشناس و ثروتمند در دبی می باشد.

7. صاحب گران قیمت ترین پلاک ماشین دبی چه کسی است؟

پلاک خودرو در کشورهای منطقه خاورمیانه همانند امارات متحده عربی با قیمت های نجومی به فروش می رسد و همیشه رکورد گرانترین پلاک خودرو در دنیا به این منطقه تعلق دارد. اما آخرین رکورد قیمت فروش پلاک ماشین دبی مربوط به سال 2023 است. پلاک شماره P7 با مبلغی در حدود 55 میلیون درهم معادل 22 میلیون دلار فروخته شد تا رکورد گران ترین پلاک ماشین دبی را به نام خود ثبت کند. هنوز هویت فردی که این پلاک را خریده به صورت رسمی تعیین نیست و بسیاری از افراد کنجکاو هستند که از هویت وی با خبر شوند.

جمع بندی ماجرای پلاک هایی که در دبی از ماشین ها گرانتر هستند!

بسیاری از افراد ثروتمند کشور امارات، ساکن شهر مدرن و زیبای دبی هستند و همین موضوع سبب شده تا این افراد با خودروهای مدل بالا و لوکس خود در خیابان های دبی جولان دهند. اما نرخ پلاک بعضی از این خودروهای لوکس از قیمت خود اتومبیل هم پیشی گرفته است. در سال 2008 یک تاجر ثروتمند و مشهور ساکن دبی به نام سعید عبدالغفار خوری با قیمت 52.2 میلیون درهم پلاک شماره 1 را در حراج بزرگ این شهر خرید و تا سال ها رکورددار گرانترین پلاک ماشین در دنیا بود.

اما پایان در سال 2023 یک فرد گمنام اما ثروتمند توانست این رکورد را بشکند، وی با خرید پلاک P7 به مبلغ 55 میلیون درهم امارات یعنی مبلغی معادل 22 میلیون دلار این رکورد را شکست و در حال حاضر پلاک شماره P7 در شهر دبی گرانترین پلاک دنیا است. در این مقاله سعی کردیم تمامی جزئیات مربوط به فروش پلاک ماشین دبی با قیمت های نجومی را در اختیار شما بگذاریم تا بیشتر با زندگی لوکس مردم شهر دبی آشنا شوید. برای سفرهای هوایی به مقصد شهر دبی در کشور امارات می توانید بلیط پرواز و رزرو هتل را با برترین قیمت و کیفیت به صورت 24 ساعته از سایت وبلاگ ماریانا انجام دهید و سپس با آسودگی خاطر راهی سفر شوید.

منبع: الی گشت

به "ماجرای پلاک هایی که در دبی از ماشین ها گرانتر هستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای پلاک هایی که در دبی از ماشین ها گرانتر هستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید