روانشناسی

این رژیم غذایی فشار خون را کم می نمایند

فشار خون نیرویی است که خون شما به دیواره رگ های خونی وارد می نماید. اگر خون شما بسیار قوی و مداوم به رگ ها فشار آورد، شما دچار فشار خون بالا هستید و با گذشت زمان، چنین نیروهای بالایی به بافت شریانی آسیب می رساند. به طور کلی، فشار خون بالا به اندازه 130/80 میلی...

30 شهریور 1402

تاثیر مخربی که نوشابه بر سلامت روان بچه ها می گذارد

تحقیقات نشان می دهد که پرخاشگری، کناره گیری و مسائل تمرکز با مصرف نوشابه در بچه ها خردسال مرتبط است.

27 شهریور 1402

اختراع خارق العاده روس ها رویا را واقعی می نماید

ایسنا نوشت: به لطف سیستم جدیدی که در دست توسعه است، ممکن است به زودی بتوانیم آهنگ هایی را که در رویاهای خود می شنویم، ضبط کنیم.

21 شهریور 1402

هشدار اپل درمورد خطرات شارژکردن آیفون در هنگام خواب

سخت افزا مگ: اپل در به روزرسانی اخیر صفحه پشتیبانی خود، در رابطه با عواقب خطرناک شارژکردن آیفون در هنگام خواب هشدار داده است؛ به خصوص اگر عادت دارید آن را روی تخت خود بگذارید.

4 شهریور 1402

شرایط ایستادن شما ویژگی های شخصیتی پنهان شما را آشکار می نماید

خبرنگاران- آیا این واقعیت جالب را می دانستید که شرایط پا های شما شخصیت شما را آشکار می نماید؟ تست های زیادی برای تشخیص و ارزیابی شخصیت افراد، با توجه به نوع رفتار، کردار، کنش روزمره و حتی ویژگی های جسمانی آن ها وجود دارد. یکی از آن ها تحلیل شخصیت شما از...

29 مرداد 1402

هشدار؛ آب جوشیده برای این بیماران سم است

فوق تخصص بیماری های کلیوی بزرگسالان با تاکید بر رژیم غذایی مناسب گفت: آب جوشیده شده به علت دارا بودن املاح بالا بر احتمال ایجاد سنگ کلیه می افزاید.

9 مرداد 1402

6 نکته برای اینکه تابستان بی خطری را سپری کنید

تابستان علاوه بر فرصت بیشتری که برای خوش گذرانی در اختیار ما قرار می دهد، با مجموعه ای از چالش ها و خطرات فصلی نیز همراه است. برای اینکه بتوانید برترین استفاده را از تابستان داشته باشید و در عین حال ایمن و سالم بمانید، خوب است به نکاتی که در ادامه ذکر می...

3 مرداد 1402

حیوانی که اصلاً انتظار ندارید از این چیز های عجیب بترسند

شیر، فیل و خرس سه تا از زیباترین و در عین حال ترسناک ترین اعضای قلمرو حیوانات هستند. اما خودِ این موجودات ترسناک از چه چیز هایی می ترسند؟ شاید از فهمیدن پاسخ این سوال تعجب کنید.

23 تیر 1402

شش گوشی موبایل با بیشترین شانس فروش

گلکسی A14 تاج پادشاهی را روی سر گذاشته حالا رسما عنوان پرفروش ترین موبایل ایران را یدک می کشد. خیلی ها ابتدا مقهور ویژگی های فنی اغراق آمیز این گوشی می شوند و گلکسی A14 را برترین موبایل دنیا می دانند.

11 تیر 1402

مستاجران همچنان قربانی تابستان داغ اجاره ها

اقتصاد 24 نوشت: روز های جوانی آرام آرام ورق خوردند و آرزوهایمان یکی یکی از جلوی چشم ما و هم نسلانمان رد شدند، دریغ از یک گوشه نگاهی که ما هم دل داریم و هر چقدر به دنبالشان دویدیم نشد که نشد، قدیم تر ها وقتی می خواستند بگویند فلانی ندار است می گفتند بی سر...

6 تیر 1402

تا این مقدار مجازید به کودک بگویید تو خیلی باهوشی، می خواهید کودکتان مسرور باشد یا دانشمند؟

بعضی افراد بسیاری از رفتار ها و کار های بچه هاشان را نشانی از هوش بالای آن ها می دانند؛ در حالی که هوش جنبه های مختلفی دارد و نسبی است. به همین علت برای اینکه بفهمیم بچه ها ما در چه زمینه ای استعداد بیشتری دارند باید انواع هوش را بشناسیم.

5 تیر 1402

چطور از آسیب های فضای مجازی برای بچه ها پیشگیری کنیم؟

راه کاهش آسیب های فضای مجازی در زمانه ای که تکنولوژی حرف اول معادلات دنیا را می زند، دریغ کردن آن از بچه ها نیست. بلکه برترین راه یاری به آن ها برای دور ماندن از آسیب های ممکن است.

2 تیر 1402

علائم بیش فعالی در بچه ها ؛ در پی این علائم خاص باشید

تشخیص زودهنگام اختلال بیش فعالی می تواند اطمینان دهد که بچه ها مبتلا به این بیماری یاری مورد احتیاج خود را زودتر دریافت می نمایند.

7 خرداد 1402

خرید مبل اقساطی ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی بدون چک و ضامن

نامیراکالا شرایط ویژه ای را برای خرید مبل راحتی اقساطی ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران محترم تامین اجتماعی با اقساط 12 و 18 ماهه بدون چک، بدون ضامن، با حداقل پیش پرداخت و به صورت کسر از حقوق در تهران، کرج و سایر شهرستان ها فراهم نموده است.

3 خرداد 1402

اینترمیلان به فینال اروپا رسید

فوتبال مثل زندگی است. گاهی ضعیف تری ولی انگیزۀ بیشتری داری و از پس حریف قوی تر برمی آیی. کسی چه می داند؛ شاید اینزاگی و شاگردانش در فینال استانبول نیز چنین کاری کردند و یکبار دیگر نشان دادند که فوتبال مجذوب کننده ترین ورزش دنیاست.

28 اردیبهشت 1402

11 ایده عالی برای خرید هدیه خانه نو

اولین باری که به خانه یکی از دوستان و آشنایانتان می روید، بهتر است به عنوان تبریک، هدیه ای به او بدهید. اما چه چیزهایی می توانید خریداری کنید؟ انتخاب هدیه چه برای دوست صمیمی شما باشد، چه عضوی از خانواده تان یا فامیل، معمولا چالش برانگیز است؛ زیرا چیزی...

27 اردیبهشت 1402

آن چه انسان را منحصر بفرد می سازد، 10 هزار بیت DNA گمشده

مطالعات ژنومی تطبیقی 240 گونه منشاء و تکامل پستانداران و ویژگی های خاص افراد را آشکار می سازد. واقعیت آن است که بعضی از ویژگی های انسانی که ما برای آن ارزش زیادی قائل هستیم نتیجه یک حذف مولکولی هستند.

13 اردیبهشت 1402

درباره شیوع عفونت قارچی مرگبار در سراسر آمریکا چه می دانیم؟

تغییرات آب و هوایی هم چنین باعث عفونت های بیش تر می گردد، زیرا این قارچ برای مقاومت در برابر دما های گرم تر از جمله در بدن انسان تکامل یافته است.

2 اردیبهشت 1402

شاسی بلند نیسان آریزون در نمایشگاه خودرو شانگ های رونمایی شد

نیسان آریزون با هدف برطرف احتیاج های متنوع رانندگان در بزرگترین بازار خودروی دنیا، روی پلتفرم CMF-EV ساخته شده است. نیسان آریا و رنو مگان E-Tech Electric نیز از آن استفاده می نمایند. با این حال، هیچ جزئیاتی درباره پیشرانه یا ابعاد آن در دسترس نیست.

31 فروردین 1402

با آب داغ دوش بگیریم یا آب سرد؟

آیا جزو افرادی هستید که عاشق دوش آب داغ در صبح هستید؟ هر چند دوش آب داغ خواص درمانی خودش را دارد؛ اما آیا می دانستید که دوش آب سرد هم خیلی برایتان مفید است؟

31 فروردین 1402
تعداد: (78)