این رژیم غذایی فشار خون را کم می نمایند

به گزارش وبلاگ ماریانا، فشار خون نیرویی است که خون شما به دیواره رگ های خونی وارد می نماید. اگر خون شما بسیار قوی و مداوم به رگ ها فشار آورد، شما دچار فشار خون بالا هستید و با گذشت زمان، چنین نیروهای بالایی به بافت شریانی آسیب می رساند. به طور کلی، فشار خون بالا به اندازه 130/80 میلی متر جیوه یا بالاتر اشاره دارد. خوشبختانه در کنار استفاده از دارو، اقدامات زیادی برای کنترل فشار خون بالا و کاهش آن وجود دارد که در این گزارش به آنالیز راهکارهای رژیمی مبارزه با فشار خون می پردازیم:

این رژیم غذایی فشار خون را کم می نمایند

مصرف نمک را محدود کنید

مصرف زیاد نمک ، می تواند باعث فشار خون بالا گردد. نمک همراه با سایر الکترولیت ها، یعنی پتاسیم و منیزیم، کار می نماید و عاملی حیاتی برای بدن به شمار می رود اما مصرف زیاد آن خطرناک است. غذاهای فرآوری شده مانند چیپس و کراکر و بعلاوه فست فودها معمولاً سرشار از سدیم هستند و ساده ترین راه برای کاهش مصرف نمک این است که کمتر از این غذاها بخورید. از سوی دیگر هیچ گاه نمکدان را سر میز غذایتان نگذارید و از عادت اضافه کردن نمک به غذا دست بردارید.

پتاسیم بیشتری بخورید

پتاسیم اثرات نمک را کاهش می دهد. این ماده به بدن شما یاری می نماید تا به طور موثرتری از شر نمک خلاص گردد و به همین علت توصیه می گردد که مصرف پتاسیم را به 4700 میلی گرم در روز برسانید. غذاهای غنی از پتاسیم شامل لوبیا، سیب زمینی، آووکادو، آب نارگیل و هندوانه هستند.

منیزیم بیشتری دریافت کنید

منیزیم هم سطح نمک و هم سطح پتاسیم را تنظیم می کند و اگر می خواهید فشار خون خود را کاهش دهید، از این ماده بهره ببرید. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که منیزیم با افزایش اتساع عروق در کاهش فشار خون بالا مؤثر است. اتساع عروقی گشاد شدن رگ های خونی را توصیف می نماید که به طور مستقیم با کاهش فشار خون مرتبط است. غذاهای غنی از منیزیم عبارتند از: سبزیجات با برگ های تیره، آووکادو و شکلات تلخ.

اگر می خواهید تا حد ممکن منیزیم را حفظ کنید، سبزیجات خود را زیاد نپزید. تمام سبزیجات با برگ تیره حاوی کلروفیل هستند که منیزیم بخش مرکزی آن است. پختن بیش از حد سبزیجات تا حدی که دیگر رنگ سبز روشن ندارند به این معنی است که منیزیم آن حذف شده است. بعلاوه دریافت منیزیم از غذا ممکن است سخت باشد، بنابراین استفاده از مکمل را نباید فراموش کنید.

استرس کمتری داشته باشید

استرس مزمن می تواند نقش باورنکردنی بر فشار خون داشته باشد. با این حال، رهایی از استرس ممکن است گاهی غیرممکن به نظر برسد. ما همواره نمی توانیم بدون استرس باشیم، اما سعی کنید تمرکز بیشتری را تمرین کنید و چیزهایی را که تحت کنترل شما نیستند کنار بگذارید. تا جایی که می توانید در فعالیت های سرگرم کننده تری شرکت کنید و فقط زمان بیشتری را برای لذت بردن از چیزهایی که دوست دارید اختصاص دهید. چه خواندن، پیاده روی یا تماشای برنامه مورد علاقه خود، همه اینها یاری می نماید.

منبع: گردشبان

به "این رژیم غذایی فشار خون را کم می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این رژیم غذایی فشار خون را کم می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید