علائم بیش فعالی در بچه ها ؛ در پی این علائم خاص باشید

به گزارش وبلاگ ماریانا، تشخیص زودهنگام اختلال بیش فعالی می تواند اطمینان دهد که بچه ها مبتلا به این بیماری یاری مورد احتیاج خود را زودتر دریافت می نمایند.

علائم بیش فعالی در بچه ها ؛ در پی این علائم خاص باشید

به گزارش وبلاگ ماریانا به نقل از هلث دی نیوز، اما والدین چگونه می توانند بفهمند که آیا رفتاری که در فرزندشان می بینند نشانه اختلال کم توجهی بیش فعالی است یا صرفاً خلق و خوی و نوسانات رفتاری یک کودک نوپا؟

مارک ماهون، مدیر عصب روانشناسی مؤسسه کندی کریگر در بالتیمور، می گوید: تحقیقات نشان می دهد که بچه ها مبتلا به اختلال بیش فعالی رشد غیرطبیعی مغز دارند، به این معنی که این اختلال یک مبنای بیولوژیکی دارد که اغلب آن را به یک بیماری مادام العمر تبدیل می نماید. ما می خواهیم اختلال بیش فعالی را زود تشخیص دهیم زیرا تأثیر عمیقی بر یادگیری و رشد تحصیلی دارد. بچه های که علائم آنها در اوایل کودکی آغاز می گردد در معرض بالاترین خطر شکست تحصیلی هستند.

کندی کریگر از جمله اولین افرادی بود که مغز بچه ها پیش دبستانی را از لحاظ علائم اختلال بیش فعالی با استفاده از تصویربرداری عصبی مورد مطالعه قرار داد. محققان دریافتند بچه ها مبتلا به اختلال بیش فعالی دارای هسته دُمی کوچک تری هستند؛ هسته دُمی ساختار مغزی مرتبط با مهارت های فکری و کنترل حرکتی است.

بیش از 40 درصد از بچه ها تا 4 سالگی مسائل توجه قابل توجهی دارند. اختلال بیش فعالی شایع ترین اختلال سلامت روان در میان بچه ها پیش دبستانی است. از هر 11 کودک مدرسه ای، 1 کودک مبتلا به این اختلال است.

ماهون والدین را تشویق می نماید تا به رفتار کودک نوپا توجه زیادی داشته باشند.

در پی این علائم خاص باشید: کودک شما از فعالیت هایی که احتیاج به توجه بیش از یک یا دو دقیقه دارند، بیزار است یا از آن اجتناب می نماید. او علاقه خود را زود از دست می دهد و تنها پس از چند لحظه به سراغ چیز دیگری می رود.

زیاد صحبت کردن و ایجاد سر و صدای بیشتر نسبت به سایر بچه ها همسن نیز می تواند یک شاخص باشد.

بچه ها مبتلا به اختلال بیش فعالی ممکن است تا سن 4 سالگی نتوانند روی یک پا بپرند. آنها تقریباً همواره بی قرار هستند، دائماً روی صندلی می پیچند یا پاهای خود را تکان می دهند. آنها اصرار دارند که باید پس از چند دقیقه نشستن برخیزند.

بچه ها مبتلا به اختلال بیش فعالی ممکن است خیلی سریع با غریبه ها گرم شوند یا بدون ترس وارد موقعیت های خطرناک شوند. آنها می توانند با همبازی هایشان پرخاشگر باشند یا به خاطر سرعت حرکات شأن، آسیب ببینند.

ماهون گفت: اگر والدین این علائم را مشاهده می نمایند و در خصوص رشد کودک خود نگران هستند، باید با پزشک اطفال یا متخصص رشد مشورت نمایند. درمان های ایمن و مؤثری وجود دارد که می تواند به مدیریت علائم، افزایش مهارت های مقابله و تغییر رفتارهای منفی برای بهبود موفقیت تحصیلی و اجتماعی یاری کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "علائم بیش فعالی در بچه ها ؛ در پی این علائم خاص باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم بیش فعالی در بچه ها ؛ در پی این علائم خاص باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید