رویداد فناورانه حوزه سنسور و بیوسنسور برگزار گردید

به گزارش وبلاگ ماریانا به نقل از ستاد توسعه زیست فناوری، یک رویداد فناورانه ای با همکاری یک شتابدهنده تخصصی حوزه سنسور و بیوسنسور باحمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار گردید.

رویداد فناورانه حوزه سنسور و بیوسنسور برگزار گردید

این رویداد با حضور اساتید هیئت علمی دانشگاه های کشور، نمایندگانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و مرکز راهبردی فناوری های همگرا (NBIC) برگزار گردید. هدف از برگزاری این رویداد حمایت از ایده های خلاقانه، استارت اپ ها و تحولات نوآورانه بوده است.

در این رویداد پژوهشگران ایده های نوآورانه و فناورانه خود را ارائه کردند.

در افتتاحیه این رویداد دکتر قانعی دبیرستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری به اهمیت موضوع سنسور و بیوسنسور در بازار جهانی و آسیا تاکید نمود و گفت: ستاد توسعه زیست فناوری طی سالهای اخیر از دستاوردهای حوزه سنسور و بیوسنسور حمایت نموده است.

دکتر حسن باقری به عنوان رئیس هیئت مدیره شتابدهنده حوزه سنسور و بیوسنسور گفت: 24 ایده اولیه در مدت 3 هفته فراخوان ثبت نام کردند که پس از بررسی های اولیه از 10 ایده برای شرکت حضوری و داوری در رویداد دعوت به عمل آمد.

این 10 ایده شامل کیت تشخیص سریع بزاقی کرونا، طراحی و فراوری کاغذ جمع آوری، تشخیص و بررسی ترکیبات آلی فرار از نمونه های بازدمی با هدف تشخیص بیماری، سنسور هوشمند برپایه کیت های کاغذی حساس به تغییرات pH برای نظارت بر کیفیت غذا، کیت تشخیص سریع تروپونین I/کراتین کیناز/ میوگلوبین، کیت تشخیص غیرتهاجمی و سریع بیماری کووید-19 بر پایه رنگ شیمیایی و نانوذرات فلزی، ساخت بیوسنسور میکروفلوئیدیک تشخیص کمّی سکته قلبی با استفاده از نانوساختار طلا، کیت تشخیص سریع HPV، سنسور پایش دائمی قند خون، کیت رنگ سنجی برپایه نانوذرات فلزی به منظور تشخیص فساد باکتریایی در مواد غذایی بوده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رویداد فناورانه حوزه سنسور و بیوسنسور برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد فناورانه حوزه سنسور و بیوسنسور برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید