تربیت دانشجویان در عرصه علم و عمل در دانشگاه جامع علمی کاربردی

به گزارش وبلاگ ماریانا، خبرنگاران/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی گفت: تربیت دانشجویان این دانشگاه در عرصه علم و عمل انجام می گردد.

تربیت دانشجویان در عرصه علم و عمل در دانشگاه جامع علمی کاربردی

فرزان قالیچی روز دوشنبه، 10 آبان، در وبینار آیین استقبال از نودانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز، با بیان این که انسان ها وقتی نعمتی را در دست دارند، قدر آن را نمی دانند، اظهار کرد: دوران تحصیل نیز همچون بهار زندگی جوانان است که باید از فضای ایجاد شده برای تحصیل به خوبی استفاده کرد و از آن لذت برد تا در نهایت ثمره کوشش خود را چید.

به گزارش وبلاگ ماریانا، وی اضافه کرد: مراکز آموزشی بسیاری در سطح کشور به تربیت دانشجویان می پردازند اما فارغ التحصیلان اغلب این مراکز نمی توانند در محیط کار واقعی حضور یابند و هزینه های آن ها برای یادگیری مهارت و درس به هدر می رود.

وی با اشاره به فلسفه دانشگاه جامع علمی کاربردی در حوزه مهارت آموزی دانشجویان، گفت: اهداف دانشگاه علمی کاربردی باعث می گردد تا دانشجویان، در کنار تحصیل حتما مهارتی را یاد بگیرند و به حوزه اشتغالزایی و کارآفرینی وارد شوند.

قالیچی اعلام کرد: تمامی تمهیدات لازم جهت تحصیل و مهارت آموزی در مراکز این دانشگاه فراهم بوده و فقط دانشجویان باید از این فرصت پیش آمده استفاده نمایند. البته نواقصاتی هم در این خصوص وجود دارد که دانشجویان می توانند به واحد استانی دانشگاه اعلام نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که جهاددانشگاهی یکی از نهادهای انقلابی کشور است، اظهار کرد: این نهاد انقلابی خدمات ارزنده ای را در طول سالیان گذشته به کشور داشته است.

وی اضافه کرد: دانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز باید با استفاده از ظرفیت های این نهاد انقلابی، از معلومات بالای اساتید حوزه خود بهره ببرند و با مقررات آموزشی این مجموعه نیز آشنا شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی با بیان این که مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز صندلی خوبی در بین سایر مراکز دارد، اضافه کرد: در اوایل شیوع کرونا، این مرکز آموزشی اولین مرکزی بود که با توجه به بنیه جهادی خود و امکانات محدود به فراوری ماسک و گان های بیمارستانی اقدام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که یکی از بندهای اصلی بیانیه گام دوم انقلاب، امیددهی به جوانان است، اظهار کرد: جوانان باید از هر چیزی که بر سر راهشان در راستا رسیدن به اهداف قرار دارند، بگذرند چرا که شرایط کنونی جامعه ما نیازمند کار زیاد و جهادی است که این امر امکان پذیر نیست مگر به دست جوانان.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تربیت دانشجویان در عرصه علم و عمل در دانشگاه جامع علمی کاربردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تربیت دانشجویان در عرصه علم و عمل در دانشگاه جامع علمی کاربردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید