معماری و عمران

درمانگاه محله سلطان امیراحمد کاشان دارای ارزش تاریخی نبود

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، درمانگاه محله سلطان امیراحمد کاشان دارای ارزش تاریخی نبود.

12 مهر 1402

بازسازی چهره مشهورترین فیلسوف تاریخ به وسیله هوش مصنوعی، عکس

فرارو نوشت: ارسطو یکی از تاثیرگذارترین فیسلوفان تاریخ بود و ایده هایش حوزه های مختلف دانش مانند منطق، اخلاق، سیاست، زیست شناسی و متافیزیک را در بر می گیرد. با این وجود، او چه قیافه ای داشته است؟ به لطف هوش مصنوعی می توانیم تصویری از این که ارسطو چگونه...

31 شهریور 1402

نقدها و نمرات فیلم بیچارگان؛ برترین فیلم کارنامه لانتیموس (جشنواره ونیز 2023)

فیلم سینمایی بیچارگان (Poor Things) با بازی اما استون جدیدترین اثر کارگردان یورگوس لانتیموس است که 1 سپتامبر 2023 در هشتادمین جشنواره فیلم ونیز اکران، و با نقدهای بسیار مثبتی روبرو شد. این فیلم کمدی سورئالیستی با اقتباس از کتابی به همین نام نوشته آلاسدایر گری...

14 شهریور 1402

بازی های اکتیویژن بلیزارد به یوبی سافت پلاس می آیند

مایکروسافت موافقت کرده که در صورت نهایی شدن قرارداد خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد، حق استریم ابری بازی های اکتیویژن بلیزارد را به یوبی سافت بفروشد.

1 شهریور 1402

طراحی استثنایی لامبورگینی لانزادور با الهام از سفینه فضایی ، عکس

زومیت نوشت: لامبورگینی لانزادور خودروی تمام برقی جدیدی است که در طراحی آن از سفینه های فضایی الهام گرفته شده و توانش به یک مگاوات می رسد.

28 مرداد 1402

دلنوشته همسر ماهچهره خلیلی در سالگرد فوت او

همسر ماهچهره خلیلی، یک پست احساسی وغمگین در اینستاگرام با نزدیک شدن به سالگرد درگذشت ماهچهره خلیلی منتشر کرد.

16 مرداد 1402

10 نکته جالب درباره فیلم های مشهور هالیوود که از آن ها غافل مانده اید

دنیای سینما بسیار شگفت انگیز است و تعجبی ندارد که چیز های زیادی درباره آن وجود دارد که ما شیفته آن ها هستیم. هر چه نباشد، در آنجا تعداد زیادی افراد توانمند و مستعد کوشش های مبتکرانه خود را باهم یکی می نمایند تا چیز کاملاً نو و فوق العاده ای را خلق نمایند.

7 مرداد 1402

عملیات زیرسازی و بهسازی جاده اسالم خلخال شروع شد

ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، عملیات زیرسازی و بهسازی جاده اسالم خلخال شروع شد.

20 تیر 1402

شش گوشی موبایل با بیشترین شانس فروش

گلکسی A14 تاج پادشاهی را روی سر گذاشته حالا رسما عنوان پرفروش ترین موبایل ایران را یدک می کشد. خیلی ها ابتدا مقهور ویژگی های فنی اغراق آمیز این گوشی می شوند و گلکسی A14 را برترین موبایل دنیا می دانند.

11 تیر 1402

صدای کاهن مصری پس از سه هزار سال شنیده شد

او می خواست پس از مرگ صدایش از نو شنیده گردد، خواستی که بخشی از باور آیینی وی بوده است. دانشمندان بریتانیایی توانستند صدای یک کاهن مصری را از روی مومیایی سه هزار ساله وی بازسازی نمایند.

9 تیر 1402

مستاجران همچنان قربانی تابستان داغ اجاره ها

اقتصاد 24 نوشت: روز های جوانی آرام آرام ورق خوردند و آرزوهایمان یکی یکی از جلوی چشم ما و هم نسلانمان رد شدند، دریغ از یک گوشه نگاهی که ما هم دل داریم و هر چقدر به دنبالشان دویدیم نشد که نشد، قدیم تر ها وقتی می خواستند بگویند فلانی ندار است می گفتند بی سر...

6 تیر 1402

حمام روستای هدف گردشگری حیدره قاضی خان شهرستان بهار در آستانه تخریب است

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، حمام روستای هدف گردشگری حیدره قاضی خان شهرستان بهار در آستانه تخریب است.

30 خرداد 1402

طراحی ستون دوبل فلزی مطابق با قوانین ملی

یکی از احتیاجهای اساسی بشر برای فراهم کردن زندگی توام با آرامش داشتن مسکنی امن است. در دنیای مدرن با پیشرفت تکنولوژی سازه های مختلفی برای ساخت خانه ها، مراکز تجاری و … پیشنهاد شده که هر کس با توجه به سلیقه و احتیاج خود می تواند از نوع خاصی بهره ببرد.

25 خرداد 1402

امامزاده یعقوب یکی از جاذبه های مذهبی استان زنجان است

جاذبه ها/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، امامزاده یعقوب یکی از جاذبه های مذهبی استان زنجان است.

24 خرداد 1402

تبدیل پله های برقی پل ها به رمپ ثابت در دستور کار نهاده شد

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: در راستای دستیابی به مدل پایدار؛ موضوع تبدیل پله های برقی پل های عابر پیاده مکانیزه به رمپ ثابت در دستور کار قرار گرفته است.

24 اردیبهشت 1402

تایلند به چی معروفه؟ آنالیز دلایل معروفیت تایلند

تایلند محبوب ترین مقصد مسافرت ایرانیان علاوه بر جاذبه های طبیعی، تفریحاتی نوین را در خود جای می دهد که برای گردشگران تازگی دارند. بطور مثال آکواریوم سی لایف واقع در مرکز تایلند، زندگی در اعماق دریا را به تصویر می کشد.

19 اردیبهشت 1402

آن چه انسان را منحصر بفرد می سازد، 10 هزار بیت DNA گمشده

مطالعات ژنومی تطبیقی 240 گونه منشاء و تکامل پستانداران و ویژگی های خاص افراد را آشکار می سازد. واقعیت آن است که بعضی از ویژگی های انسانی که ما برای آن ارزش زیادی قائل هستیم نتیجه یک حذف مولکولی هستند.

13 اردیبهشت 1402

از زمین خاکی مجیدیه تا یونان

متولد 1340 است و از 14 سالگی بسکتبال را در زمین های محله مجیدیه آغاز نموده است. تمام عشق و آرزویش در دوران نوجوانی و جوانی بسکتبال و بازی در تیم ملی بوده است.

31 فروردین 1402

مرسدس بنز 300 SEL؛ درباره یک لوکس عصبی!

تاریخ مرسدس بنز مجموعه ای از برترین های صنعت خودرو را در دل خود جای داده که هر کدام به نوعی یک وسیله نقلیه افسانه ای محسوب می گردد. در این میان بعضی از تولیدات مرسدس بنز متفاوت تر از باقی هستند که از جمله می توان به Mercedes.Benz 300 SEL 6.3 اشاره نمود.

29 فروردین 1402

موش های شاخ دار، غیرممکن را ممکن می نمایند ، عکس

ایسنا نوشت: دانشمندان چینی از فناوری سلول های بنیادی برای رشد شاخ در موش ها استفاده کردند. این پیشرفت می تواند روزی امکان رشد اندام های از دست رفته در انسان را فراهم کند.

23 اسفند 1401
تعداد: (103)