حمام روستای هدف گردشگری حیدره قاضی خان شهرستان بهار در آستانه تخریب است

به گزارش وبلاگ ماریانا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، حمام روستای هدف گردشگری حیدره قاضی خان شهرستان بهار در آستانه تخریب است.

حمام روستای هدف گردشگری حیدره قاضی خان شهرستان بهار در آستانه تخریب است

علی قاضی خانی، دهیار روستای هدف گردشگری حیدره قاضی خان شهرستان بهار درباره شرایط این بنای تاریخی گفت: حمام روستا مالک خصوصی دارد و در رابطه با مشخص تکلیف آن هنوز با او به تفاهم نرسیده ایم.

وی با اشاره به اینکه برای بازسازی حمام با مالک رایزنی نموده ایم و امیدواریم بزودی به نتیجه برسیم، اضافه نمود: اگر حمام بازسازی گردد می تواند به ثبت ملی برسد و کاربری متناسبی برایش تعریف گردد.

قاضی خانی ادامه داد: با توجه به موقعیت خاص روستای حیدره قاضی خان و گردشگرپذیر بودن آن ، بنا می تواند پس از بازسازی به رستوران سنتی تبدیل گردد و به گردشگران خدمات ارائه دهد.

وی اضافه نمود: یکی از گزینه ها برای کاربری بنا حفظ همان کاربری حمام است که این گزینه مورد آنالیز قرار گرفته است، حمام متأسفانه 30 سال بدون استفاده مانده و پس از بازسازی باید کاربری مناسبی داشته باشد.

دهیار روستای حیدره قاضی خان با اشاره به اینکه بنا داریم حمام را تملک کنیم ، توضیح داد: به نظر می رسد حدود 300 میلیون تومان برای مالکیت و 500 میلیون تومان هم برای بازسازی بنا احتیاج داریم و مسئولان نیز قول مساعدت داده اند.

منبع: همگردی

به "حمام روستای هدف گردشگری حیدره قاضی خان شهرستان بهار در آستانه تخریب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمام روستای هدف گردشگری حیدره قاضی خان شهرستان بهار در آستانه تخریب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید