شماره 82 فصلنامه اثر منتشر شد

به گزارش وبلاگ ماریانا، شماره 82 فصلنامه علمی، فنی و هنری اثر توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری چاپ و منتشر شد.

شماره 82 فصلنامه اثر منتشر شد

به گزارش وبلاگ ماریانا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، نشریه علمی، فنی و هنری اثر فصلنامه ای با درجه علمی ترویجی به صاحب امتیازی پژوهشگاه است که باهدف بازتاب دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه مطالعات شهرسازی، معماری، بازسازی و حوزه های وابسته به آن ها در حوزه هنر و تمدن ایرانی منتشر می گردد .

محوطه قلابانگ یک، هفت هزار سال پیشینه سکونت انسان در بیجار گروس، حمید امان اللهی، مستندسازی کالبدی و کارکردی خانه تاریخی الفت، آزاده حریری، مریم قاسمی سیچانی و بهنام پدرام، راهکارهای مدیریتی برای حمایت از حقوق مالکیت فکری در موزه ها، زهرا شاکری و یاسمن جعفر پور، معرفی و تحلیل دو سند تاریخی درباره توسعه تهران ناصری، فریده کلهر، شناخت مسجد مدرسه رحیم خان بر اساس اسناد توصیفی، تصویری و تاریخ شفاهی، نگار کورنگی و نیما ولی بیگ، کوشک ناژوان اصفهان؛ تکنیک ساخت و تجربه ای در سبک سازی سازه، ناهید هلاکویی و رضا رحیم نیا، تازه های کتاب و مجله کتابخانه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، معصومه ازقندی و ستاره اسحق تیموری مقالاتی است که در این شماره از فصلنامه اثر به چاپ رسیده است .

در مقاله مستندسازی کالبدی و کارکردی خانه تاریخی الفت آمده است: میراث معماری مسکونی ایران از تنوع و کثرت بیش تری نسبت به سایر گونه های معماری برخوردار است. توسعه مدرن شهرهای تاریخی باعث تخریب و تغییراتی در کالبد خانه های تاریخی شده است.

خانه الفت یکی از گونه های معماری مسکونی ایرانی است که باوجود ارزش های کالبدی دارای شناسه های فرا کالبدی بی نظیری بوده و این پژوهش در پی پاسخگویی به چگونگی ساختار کالبد و کارکرد خانه الفت به منظور مستندسازی آن بر اساس مصاحبه های شفاهی و آرشیوهای شخصی و دولتی است.

منبع: میراث آریا

به "شماره 82 فصلنامه اثر منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شماره 82 فصلنامه اثر منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید