اولین گوشی مشترک اوپو و کداک

به گزارش وبلاگ ماریانا، پس از انتشار شایعات متعدد، پایان تعیین شد که شرکت چینی اوپو Oppo با همکاری شرکت آمریکایی کداک Kodak، در حال کار بر روی یک گوشی پرچمدار تازه هستند که Oppo Find X3 Pro نام خواهد گرفت. این گوشی شاخص که در نسخه های محدود فراوری خواهد شد، از دوربین های دوگانه 50 مگاپیکسلی ساخت کداک بهره خواهد گرفت که در نوع خود بی نظیر هستند.

اولین گوشی مشترک اوپو و کداک

به گزارش وبلاگ ماریانا، در ماه های گذشته شاهد بودیم که سازندگان مطرح گوشی های هوشمند، تمایل زیادی برای همکاری با فراوری کنندگان مطرح دوربین های عکاسی پیدا نموده اند و این امر گویی در حال تبدیل شدن به یک فرایند همیشگی است. عملکرد دوربین گوشی های هوشمند در یکی دو سال گذشته، به یکی از مهمترین شاخصه های موفقیت در فروش بدل شده است و همین امر شرکت های سازنده این محصولات را به کسب اطمینان در این زمینه وا داشته است. شرکت هایی مانند نوکیا و ویوو با شرکت Zeiss کار نموده یا در حال کار هستند، در حالی که OnePlus با Hasselblad همکاری خود را شروع نموده است. بعلاوه ما می دانیم که شرکت سامسونگ برای فراوری گوشی های سری Galaxy S22 با Olympus همکاری می نماید و گفته می گردد که ریلمی هم برای فراوری پرچمدار بعدی خود از شرکت کداک دعوت به همکاری نموده است.

اما در این میان، به نظر می رسد که ریلمی تنها سازنده تلفن های هوشمند نیست که در زمینه ساخت این دستگاه ها با سازنده افسانه ای دوربین های عکاسی، یعنی شرکت آمریکایی کداک همکاری می نماید. بر اساس نوترین اطلاعات افشا شده، گفته می گردد که شرکت اوپو برای ساخت نوترین گوشی پرچمدار خود، قرار است با کداک همکاری کند. اخیراً یک گزارش از وبسایت GizChina به نقل از افشاگر سرشناس Digital Chat Station بیان می نماید که اوپو با کداک همکاری می نماید تا تلفن هوشمندی را عرضه کند که بتواند از طراحی دوربین قدیمی کلاسیک کداک استفاده کند.

این دوربین شامل یک سنسور سونی IMX766 1/1.5 اینچی خواهد بود و تنظیمات دوربین هم شامل یک سنسور فوق عریض عظیم، مشابه حسگر موجود در گوشی X3 Pro خواهد بود. در بالای دو سنسور، یک لنز دوربین 13 مگاپیکسلی تله هم واقع شده است که قابلیت زوم اپتیکال 2 برابر را ارائه می دهد. در نهایت، تنظیم دوربین چهارگانه شامل یک دوربین میکروسکوپ 3 مگاپیکسلی هم می باشد که این هم در گوشی هوشمند Find X3 Pro یافت می گردد.

در خصوص طراحی هم باید اشاره نمود که شرکت اوپو حتی پیش از شروع این همکاری با شرکت کداک، رنگ نوی را برای نسخه محدود گوشی هوشمند Oppo Find X3 Pro در نظر گرفته بود. پنل پشتی این گوشی نو، نقره ای با چرم مشکی است که نشان از طراحی دوربین عکاسی Kodak 35 کلاسیک دارد. بر اساس این داده ها، ما اطمینان داریم که این مدل نو، نسخه Plus با سایر ارتقاء های نو از مدل اصلیFind X3 Pro نیست زیرا شماره مدل روی برچسب دستگاه PEEM00 است که همان شماره مدل دستگاه اصلی است.

هنوز هیچ خبر رسمی در خصوص جزئیات این همکاری نو میان دو شرکت اوپو و کداک به بیرون درز ننموده است. به گزارش وبلاگ ماریانا، اوپو اوایل سال جاری گوشی های هوشمند سری Find X3 را روانه بازار کرد و ما می توانیم انتظار داشته باشیم که پرچمدار بعدی هم در اوایل سال 2022 عرضه گردد. این تلفن می تواند از نظر طراحی کمی بهبود یافته و واحد عملکرد ارتقا یافته ای داشته باشد اما به هرحال هنوز بسیاری از مشخصات این گوشی آینده ناشناخته مانده است.

منبع: gsmarena، mysmartprice

ترجمه: مصطفی جرفی-وبلاگ ماریانا

منبع: فرارو

به "اولین گوشی مشترک اوپو و کداک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین گوشی مشترک اوپو و کداک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید