چگونه کامپیوتر بخریم؟ ، راهنمای خرید لپ تاپ خوب

به گزارش وبلاگ ماریانا، کاربران معمولا به دلیل نداشتن اطلاعات کافی هنگام خرید لپ تاپ دچار مشکل می شوند و خرید موفقی ندارند. در این مطلب به آنالیز نکات ضروری برای خرید لپ تاپ پرداخته شده است.

چگونه کامپیوتر بخریم؟ ، راهنمای خرید لپ تاپ خوب

به گزارش وبلاگ ماریانا، وجود قطعات مختلف در لپ تاپ، از CPU و رم گرفته تا انواع درگاه و معینات صفحه نمایشگر، باعث سردرگمی در انتخاب و خرید لپ تاپ خوب می گردد. به دلیل نبود اطلاعات کافی هنگام خرید کاربران دچار مشکل می شوند و معمولا خرید پیروزی ندارند. به همین دلیل احتیاج است که در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشید. وب سایت یک پزشک به آنالیز نکات و راهنمای خرید لپ تاپ خوب پرداخته و نکات قابل توجهی برای داشتن یک خرید پیروز بیان نموده است.

لپ تاپ وسیله ای است که اجزای اصلی یک کامپیوتر رومیزی را برای اجرای سیستم عامل و کار با آن در اختیارتان می گذارد؛ تنها با این تفاوت که قابل حمل است و حجم کمتری اشغال می نماید. لپ تاپ ها به انواع گروه های کاربری عمومی، مالتی مدیا، گیمینگ و در نهایت باریک و سبک تقسیم بندی می شوند که هر یک برای کار خاصی مناسبند.

شرکت های مختلفی در زمینه فراوری و کانفیگ لپ تاپ فعالیت دارند که از جمله معروف ترین آنها می توان به ایسوس، لنوو، ایسر، سامسونگ و دل اشاره نمود. این برندها از سیستم عامل ویندوز یا لینوکس برای محصولات خود استفاده می نمایند که البته بسیاری از آنها بدون سیستم عامل روانه بازار می شوند. شرکت دیگری هم مثل اپل وجود دارد که محصولات خود را با سیستم اختصاصی مک روانه بازار می نماید. حال در این راهنما به آنالیز بعضی نکات ضروری می پردازیم که باید هنگام خرید لپ تاپ به آنها توجه کنید.

1- احتیاج خود را معین کنید

نه تنها در خرید لپ تاپ، بلکه در خرید هر وسیله ای باید ابتدا احتیاج خود را معین کنید؛ این که بخواهید از لپ تاپ برای کارهای ساده و عمومی مثل گوش دادن به موسیقی یا فیلم بهره ببرید با کسی که از لپ تاپ انتظار انجام کارهای گرافیکی یا بازی را دارد، کاملا متفاوت است.

همان طور که اشاره شد لپ تاپ به گروه های مختلفی دسته بندی می گردد که عبارتند از:

  • لپ تاپ با کاربری عمومی: مناسب برای عموم کاربران و انجام کارهایی مثل مشاهده فایل های چندرسانه ای و وبگردی.
  • لپ تاپ با کاربری مالتی مدیا: مناسب برای علاقه مندان به موسیقی و فیلم که انتظار صدای باکیفیت و تصویر واضح و شفاف دارند.
  • لپ تاپ گیمینگ: مناسب علاقه مندان به بازی و گیم که انتظار انجام بازی های سنگین را دارند.
  • لپ تاپ تخصصی: مناسب برای افرادی که از لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و برنامه نویسی استفاده می نمایند و کاملا به شغل آنها وابسته است.

2- سایز، وزن و اندازه لپ تاپ را آنالیز کنید

معمولا دانشجوها و افرادی که به استفاده از لپ تاپ در محیط های گوناگون احتیاج دارند برایشان مهم است که به راحتی لپ تاپ را حمل نمایند و به هر جایی ببرند. تا همین سه، چهار سال گذشته عموما کمترین وزنی که یک لپ تاپ داشت به 2 کیلوگرم می رسید؛ اما امروزه شاهد لپ تاپ هایی با وزنی نزدیک به کمتر از یک کیلوگرم هستیم. سایز لپ تاپ نیز بسته به انتظاری که از نمایشگر دارید اهمیت دارد. وقتی قرار است برای کارهای گرافیکی و بازی بهره ببرید مسلماً اندازه صفحه مهم است؛ اما اگر برای وبگردی بخواهید یک لپ تاپ 13 یا 14 اینچ هم کافی به نظر می رسد.

3- به قدرت پردازنده، رم و گرافیک توجه کنید

پردازنده و رم جزو دو قطعه اصلی در لپ تاپ هستند که قدرت آن را به رخ می کشند. لپ تاپ ها از دو پردازنده intel یا AMD برای پردازنده استفاده می نمایند که بسته به نسل، فرکانس و تعداد هسته قادر هستند تا کارهای بسیار پیچیده را به سادگی انجام دهند یا این که برای بعضی کارهای نیمه سنگین دقایقی معطل شوید و با کندی پیش بروید.

رم نیز وظیفه آنالیز لحظه ای درخواست ها را دارد که در کنار حافظه cache که درخواست های از پیش موجود را به صورت ذخیره سازی شده در خود دارد سرعت بیشتری در اختیارتان قرار می دهد. معمولا رم مناسب برای یک لپ تاپ بیش از 4 گیگ پیشنهاد می گردد.

قطعه گرافیک هم مسئول پردازش های گرافیکی است که در انتخاب بهترین لپ تاپ گیمینگ و خرید لپ تاپ برای کارهای گرافیکی اهمیت بسیار زیادی دارد. حداقل میزان پردازنده گرافیکی برای یک لپ تاپ مناسب 2 گیگابایت است.

4- به چه میزان حافظه احتیاج دارید؟

حافظه لپ تاپ برای ذخیره سازی اطلاعات است. تا چند سال پیش شاید بیشترین حافظه محدود به 512 گیگ بود. اما امروزه لپ تاپ هایی با حافظه 2 ترابایت و بیشتر نیز وجود دارد.

علاوه بر این نوع حافظه نیز بسیار اهمیت دارد. اکنون که در حال مطالعه این مطلب هستید، شرکت ها به سمتی پیش می فرایند که حافظه SSD را که نسبت به حافظه های SATA سرعت 4.2 برابری در انتقال و پردازش فایل ها دارند، جایگزین نمایند.

5- محصولات برندهای مختلف را آنالیز کنید

برندهای مختلفی اقدام به کانفیگ و تهیه لپ تاپ می نمایند که در این میان در کشور ما خرید لپ تاپ ایسوس نسبت به سایر برندها محبوبیت بیشتری دارد. البته این موضوع از نظر عمومی است که بخواهید از سیستم عامل ویندوز یا لینوکس بهره ببرید؛ اما هستند کسانی که اگر از نظر اقتصادی مسئله ای نداشته باشند محصولات اپل را ترجیح می دهند. برندهای مختلف دیگری نیز شامل لنوو، ایسر، دل و HP نیز وجود دارند که می توانید از محصولات آنها نیز بهره ببرید.

6- گارانتی لپ تاپ را آنالیز کنید

لپ تاپ خریداری شده شما اگر دارای گارانتی باشد که معمولا شامل 18 تا 24 ماه است، خیالتان را راحت تر خواهد نمود. اگر مسئله ای از هر نظر که شامل گارانتی گردد برای لپ تاپ رخ داد می توانید اقدام به استفاده از خدمات گارانتی پس از فروش کنید.

7- هزینه ها را در نظر بگیرید

برای خرید بهتر است که با در نظر دریافت نکات یک لیست قیمت خرید لپ تاپ تهیه کنید. برندهای مختلف را به صورت دسته بندی شده در کنار هم قرار دهید و بر اساس انتظاراتی که در این بازه قیمتی از اجزای لپ تاپ دارید و برای کار تخصصی آن را تهیه می کنید، اولویت بندی و بهترین آن را انتخاب و خریداری کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "چگونه کامپیوتر بخریم؟ ، راهنمای خرید لپ تاپ خوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه کامپیوتر بخریم؟ ، راهنمای خرید لپ تاپ خوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید