تعاریف و اصطلاحات

این مواد غذایی را بخورید تا آلزایمر نگیرید

بسیاری از افراد با افزایش سن دچار فراموشی و از دست دادن حافظه می شوند اما با مصرف مواد غذایی ضد آلزایمر از کودکی یا جوانی می توانند از ابتلا به این بیمار جلوگیری کنند.

8 مهر 1402

چه چیزی فلسفه را اینقدر خاص می کند؟

خبرنگاران: چه بسا بهتر است بحث را با توضیحی در مورد اینکه فلسفه در واقع چیست شروع کنیم. همانطور که نوآموزی می داند، ریشه ریشه شناسی فلسفه در دو کلمه یونانی باستان نهفته است: فیلو (دوست داشتن) و سوفیا ( حکمت). بنابراین، به معنای واقعی کلمه، فلسفه عشق به خرد...

19 شهریور 1402

دیده شدن سایت با پرداخت به ازای کلیک

پیش تر سومین روش از 12 روش دیجیتال مارکتینگ در این ستون مورد آنالیز نهاده شد. این هفته به آنالیز چهارمین روش با عنوان پرداخت به ازای کلیک می پردازیم. در ضمن در هفته های آینده 8 روش دیگر مورد آنالیز قرار می گیرد.

4 شهریور 1402

3 دلیل زرد شدن ریشه فرش بعد از شستشو

در صورتی که فرش را در خانه شسته اید و با زردی ریشه ها روبرو شدید، برای حل این مشکل با ما همراه باشید.

31 مرداد 1402

آخرین مهلت بازنشستگان برای ثبت نام وام، رقم وام چقدر است؟

مهلت ثبت نام بازنشستگان تامین اجتماعی جهت دریافت وام که از 21 مردادماه شروع شده بود، ساعت 24 امشب به اتمام می رسد.

27 مرداد 1402

والیبال، والیبال نمی شد اگر کتاب نبود!

عملکرد تیم ملی والیبال کشورمان در مسابقات لیگهای جهانی والیبال در سال های اخیر باعث شده توجه بسیار زیادی به این تیم گردد و هم این که تحلیل ها و گزارش هایی گوناگون درباره چرایی موفقیت تیم ایران در این رقابت ها ارایه گردد.

19 مرداد 1402

شاید تعجب کنید؛ سالم ترین و مغذی ترین ماده غذایی جهان چیست؟

کلم بروکلی، آووکادو، دانه چیا یا پرتقال سرشار از ویتامین C، کدام یک برای بدن مفیدتر است؟ محققان دانشگاه ویلیام پاترسون در نیوجرسی در جستجوی سالم ترین ماده غذایی جهان، 41 نوع میوه و سبزیجات را مورد بررسی قرار دادند و با یکدیگر مقایسه کردند.

13 مرداد 1402

نحوه از بین بردن لک وایتکس از روی لباس

بار ها برای مان پیش آمده که برای از بین بردن لکه ای به سراغ سفید کننده هایی مثل وایتکس رفته ایم. اما گاهی همین کار باعث به وجود آمدن لکه ای بر روی لباس رنگی مان شده. متاسفانه باید بگویم نمی گردد لکه ایجاد شده به وسیله وایتکس را از بین برد، اما می توان اثر...

6 مرداد 1402

برترین شرایط نگهداری کاج مطبق

کاج مطبق یکی از گیاهان پرطرفداری است که زیبایی و جلوه خاصی دارد و می تواند فضای خانه و آپارتمان شما را باطراوت تر و زیباتر کند؛ اما ضروری است که شرایط نگهداری کاج مطبق را کاملا فراهم کنید تا این گیاه زیبا کمتر دچار آفت و ریزش برگ گردد.

10 تیر 1402

تا این مقدار مجازید به کودک بگویید تو خیلی باهوشی، می خواهید کودکتان مسرور باشد یا دانشمند؟

بعضی افراد بسیاری از رفتار ها و کار های بچه هاشان را نشانی از هوش بالای آن ها می دانند؛ در حالی که هوش جنبه های مختلفی دارد و نسبی است. به همین علت برای اینکه بفهمیم بچه ها ما در چه زمینه ای استعداد بیشتری دارند باید انواع هوش را بشناسیم.

5 تیر 1402

طراحی ستون دوبل فلزی مطابق با قوانین ملی

یکی از احتیاجهای اساسی بشر برای فراهم کردن زندگی توام با آرامش داشتن مسکنی امن است. در دنیای مدرن با پیشرفت تکنولوژی سازه های مختلفی برای ساخت خانه ها، مراکز تجاری و … پیشنهاد شده که هر کس با توجه به سلیقه و احتیاج خود می تواند از نوع خاصی بهره ببرد.

25 خرداد 1402

11 ایده عالی برای خرید هدیه خانه نو

اولین باری که به خانه یکی از دوستان و آشنایانتان می روید، بهتر است به عنوان تبریک، هدیه ای به او بدهید. اما چه چیزهایی می توانید خریداری کنید؟ انتخاب هدیه چه برای دوست صمیمی شما باشد، چه عضوی از خانواده تان یا فامیل، معمولا چالش برانگیز است؛ زیرا چیزی...

27 اردیبهشت 1402

در خصوص حساب پس انداز بازنشستگی RRSP بیشتر بدانیم

کشور کانادا به استانداردهای بالای زندگی شهروندانش معروف است. این کشور سعی دارد تا با درک نیازهای شهروندان خود، در زمان های مختلف امکان انتخاب برترین ها را فراهم کند. یکی از این موارد سیستم پس انداز بازنشستگی در کشور کانادا(RRSP) است.

19 اردیبهشت 1402

درباره شیوع عفونت قارچی مرگبار در سراسر آمریکا چه می دانیم؟

تغییرات آب و هوایی هم چنین باعث عفونت های بیش تر می گردد، زیرا این قارچ برای مقاومت در برابر دما های گرم تر از جمله در بدن انسان تکامل یافته است.

2 اردیبهشت 1402

از زمین خاکی مجیدیه تا یونان

متولد 1340 است و از 14 سالگی بسکتبال را در زمین های محله مجیدیه آغاز نموده است. تمام عشق و آرزویش در دوران نوجوانی و جوانی بسکتبال و بازی در تیم ملی بوده است.

31 فروردین 1402

از ارز دیجیتال ریپل چه می دانید؟

دنیای کریپتو پر از رمزارز های متفاوت و رنگارنگ است که بسیاری از آن ها دارای ویژگی های منحصر به فرد هستند.

19 بهمن 1401

سرمربی استقلال: با این شرایط نمی توانیم قهرمان شویم، سیاوش یزدانی باید برود

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران صحبت های قابل تاملی را در نشست خبری قبل از بازی با ملوان عنوان نمود و گفت: در بازی مقابل سپاهان مشکل انفرادی داشتیم و این باعث شد که ما بازی را باختیم.

8 بهمن 1401

طبیعت گردی و ایمنی در طبیعت ، تجربه ای با کیف بقا و کیسه بقا

در این مقاله با خبرنگاران همراه باشید زیرا اطلاعات جامع و کاملی در خصوص طبیعت گردی و ایمنی در طبیعت و وسایل ضروری مورد احتیاج و در واقع تجهیزات لازم برای زنده ماندن در طبیعت را به شما ارائه می نماید.در این مقاله با مفهومی به نام کیف بقا و کیسه بقا آشنا...

1 بهمن 1401

فال حافظ امروز یکشنبه 18 دی ماه 1401؛ آب رفته به جوی باز نمی شود

همواره در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 18 دی ماه از نظر خوانندگان محترم می گذرد. فال به حافظ 18 دی ماه را بخوانید.

22 دی 1401

کمپینگ چیست ، راهنمای کمپینگ و انواع آن

یکی از فعالیتهای تفریحی کمپینگ است که می تواند به شکل گروهی یا فردی برگزار گردد. یک کمپ میتواند در جاهای مختلف تشکیل گردد.از داخل شهر گرفته تا اعماق جنگل و کنار رودخانه ونهر و یا به طور کلی کمپینگ در جنگل . شما میتوانید در دل طبیعت وبا صدای آواز پرندگان...

18 دی 1401
تعداد: (67)