طبیعت گردی و ایمنی در طبیعت ، تجربه ای با کیف بقا و کیسه بقا

به گزارش وبلاگ ماریانا، در این مقاله با خبرنگاران همراه باشید زیرا اطلاعات جامع و کاملی در خصوص طبیعت گردی و ایمنی در طبیعت و وسایل ضروری مورد احتیاج و در واقع تجهیزات لازم برای زنده ماندن در طبیعت را به شما ارائه می نماید.در این مقاله با مفهومی به نام کیف بقا و کیسه بقا آشنا می شوید این کیف وجودش در سفر همچون کیف یاری های اولیه لازم و ضروریست.ابتدا به شما پیشنهاد می کنیم که به تنهایی به دل طبیعت نزنید و حتما با گروهی مطمئن و با داشتن راهنما سفر کنید.در صورتی که تصمیم شما برای تنها سفر کردن جدی است پس تحقیقات لازم را در خصوص سفر و خطر های احتمالی انجام دهید و با خیال راحت طبیعت گردی کنید . ما در این بخش به صورت اجمالی به نکات سفر در طبیعت می پردازیم.

طبیعت گردی و ایمنی در طبیعت ، تجربه ای با کیف بقا و کیسه بقا

برای مطالعه مقالات بیشتر در این زمینه روی کلمه طبیعتگردی کلیک کنید.

کیف بقا از چه وسیله هایی تشکیل شده است؟

کیف بقا شامل تجهیزات زیر است:

1.تجهیزات لازم برای فرستادن پیغام یاری در مواقعی که گم شده اید به مانند سفر در چابهار و راه را نمیدانید که شامل سوت و آینه می باشد.

2.تجهیزات لازم برای روشن کردن آتش و ایجاد نور در مکان های تاریک و ایمنی در طبیعت که شامل کبریت ضد آب ،شمع ،فندک ،چاقوی چند کاره،قطب نما می باشد.

3.پتوی نجات،نایلون بزرگ ،وسایل لازم برای ایجاد سرپناه می باشند،پتوی نجات پتویی دو کاره است که هم برای گرم شدن و هم برای خنک نگه داشتن خود از آن استفاده می گردد و از آلیاژ آلومینیوم و پلاستیک می باشد که برای حفظ دمای بدن مناسب است.

4.مواد خواراکی و آب در صورت تمایل چای، نمک و شکر بسته بندی شده

5.یاری های اولیه مانند چسب ،الکل،باند کشی و داروهای پر کاربرد و اولیه

6.یک پارچه و یا دستمال سفید برای علامت دادن و محافظت سروگردن از آفتاب و می توان با پهن کردن در مکان های وسیع مثل بیابان قابل مشاهده باشد.

7.کیسه فریزر برای جمع کردن خوارکی از طبیعت و نگه داری آن

8.شمع وارمر برای روشنایی محیط و گرما

9.الکل جامد به عنوان سوخت که به صورت قرص می باشد و به دلیل بوی نامطبوع بهتر است در جای سر پوشیده استفاده نگردد.

10.لوازم ضروری دیگر مثل کاغذو قلم ،طناب نازک،نایلون بزرگ،مفتول فلزی،گیره کاغذ،از جمله این لوازم می باشد که این موارد همگی نکات سفر در طبیعت می باشند.

کیسه بقا چیست؟

کیسه بقا را حتی در طبیعت گردی کوتاه هم باید همراه داشته باشید،زیرا امکان خطر در طبیعت همواره وجود دارد.این کیسه که در واقع یک کیف کمری می باشد با وزن 700 گرم زیرا نباید خیلی سنگین باشد و باید وسایل ضروری را در آن قرار دهیم و جای وسایل را برای پیدا کردن در تاریکی بدانیم .وسایل لازم و ضروری که در این کیف باید قرار دهیم شامل موارد زیر می باشد:قطب نما و چراغ قوه به همراه باتری اضافه،نخ وسوزن،آینه،قیچی،موچین،و قرار دادن کبریت،جوراب اضافه،فندک،شمع اتوماتیک و برگه برای مواقع گم شدن در کیسه یا ظرفی که آب به آن نفوذ نکند و بعلاوه همراه داشتن پنبه الکلی برای روشن کردن آتش در شرایط سخت،باند کشی در مواقع احتیاج،سوت ،شکلات بزرگ مغزدار ،چاقو، دانه های خوراکی چرب و شیرین.

منبع: همگردی

به "طبیعت گردی و ایمنی در طبیعت ، تجربه ای با کیف بقا و کیسه بقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبیعت گردی و ایمنی در طبیعت ، تجربه ای با کیف بقا و کیسه بقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید