یوتیوب احتمالا قابلیتی مبتنی بر NFT عرضه خواهد نمود

به گزارش وبلاگ ماریانا، سوزان وویچیکی مدیرعامل یوتیوب، پلتفرم های پخش ویدیو را یکی از اولویت های سال 2022 تلقی نموده که کاربران می توانند بسیار پررنگ تر از قبل در آن ها به کسب عایدی بپردازند. او اعلام نموده که بزرگ ترین سرویس اشتراک گذاری ویدیو در جهان همیشه در پی ایجاد روش های تازه برای عایدیزایی محتواسازان است و فناوری توکن های غیرقابل معاوضه (NFT) را هم در برنامه های آینده خود در نظر دارد.

یوتیوب احتمالا قابلیتی مبتنی بر NFT عرضه خواهد نمود

مدیرعامل یوتیوب در نامه ای به انجمن یوتیوب، داده های جالبی را درباره این سرویس پخش ویدیو به اشتراک گذاشته است. وی درباره ویدیو های کوتاه سبک اپلیکیشن تیک تاک در یوتیوب که Short نامیده می گردد صحبت نموده و گفته که این ویدیو ها با استقبال خوب کاربران روبرو شده به طوری که تا به امروز بیش از 5 تریلیون بازدید داشته اند. ویدیوهای Short در این پلتفرم احتمالا رقیب بزرگی برای تیک تاک و فرایند افزایشی کاربران آن باشند که برای مدت کوتاهی از گوگل به عنوان محبوب ترین پلتفرم دنیا در اواخر سال 2021 پیشی گرفته بود.

سوزان وویچیکی بعلاوه تأیید کرد که کسب عایدی در یوتیوب افزایش پیدا نموده و کاربران زیادی از این راه به امرار معاش می پردازند. او در این راستا اضافه نمود که تعداد کانال ها و سازندگان محتوایی که 10000 دلار یا مبالغ بالاتری عایدی دارند 40 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. به عنوان بخشی از ابزارهای مداومی که سازندگان محتوا را قادر می سازد در پلتفرم یوتیوب عایدی کسب نمایند، به زودی شاهد ورود پشتیبانی توکن های غیرقابل معاوضه (NFT) به این پلتفرم خواهیم بود. او در شرحات خود آورده:

باید خاطر نشان کنیم که تولیدنمایندگان محتوا در یوتیوب پیش از این هم از فناوری NFT کسب عایدی می کردند. برای مثال بعضی از سازندگان یوتیوب قبلا با فروش ویدیوی بسیار محبوب چارلی من را گاز گرفت با قیمت حدود 750 هزار دلار، به وسیله فناوری NFT کسب عایدی کردند. پس از فروش، این ویدیو دیگر در دسترس عموم قرار ندارد. یوتیوب اطلاعات بیشتری درباره قابلیت های احتمالی NFT برای این پلتفرم منتشر ننموده است. مدیر عامل این شرکت بعلاوه درباره حذف گزینه Dislike شرح داد: در این پلتفرم گاهی اوقات ما شاهد این قضیه بودیم که تعداد دیسلایک های یک ویدیو بسیار بیشتر از لایک های آن بوده و این گاهی اوقات به تولیدنمایندگان محتوا آسیب می زند. این قضیه اغلب تولیدنمایندگان کوچک تر و کسانی که تازه آغاز به کار نموده اند را هدف قرار می دهند. ما می خواهیم هر سازنده محتوا احساس کند می تواند بدون آزار و اذیت محتوای دلخواه خود را به دیگر کاربران ارائه کند. بنابراین تصمیم داریم که گزینه دیسلایک را از این پلتفرم حذف کنیم.

جدا از این ها، سوزان وویچیکی تأیید کرد که ابزارهای خرید در این پلتفرم قرار است بیشتر توسعه یابد. تبلیغات پیرامون NFTها به وضوح باعث می گردد که بسیاری از برندها و پلتفرم ها کوشش نمایند تا از این فناوری مبتنی بر بلاک چین در محصولات خود بهره ببرند. در حالی که فرصت های محدودی برای انواع NFT وجود دارد تا به ابزار مکمل قدرتمندی برای سازندگان و هنرمندان تبدیل شوند، باید ببینیم ارزش بلندمدت کالاسازی هنر دیجیتال در بستری که برای اشتراک گذاری محتوا طراحی شده در چه جایگاهی قرار می گیرد. یک نگرانی عمده در این موضوع این است که مانند ویدیوی چارلی من را گاز گرفت می توانیم شاهد ناپدید شدن محتوای محبوب یا محدود شدن آن به وسیله کسانی باشیم که می خواهند به طور مؤثر حقوق محتوای یوتیوب را خریداری نموده یا آن را آفلاین نمایند.

مدیرعامل یوتیوب با انتشار پستی ادعا نموده که یوتیوب متعهد به حمایت از سازندگان محتوای محیط زیست برای تقویت محتوای های مثبت است. با توجه به تاثیرات زیست محیطی احتمالی NFT ها به نظر می رسد این تصمیم بالقوه در تضاد با هر تعهد زیست محیطی دیگری باشد. باید به این نکته هم توجه کنیم از آنجایی که هنرهای رمزنگاری مانند NFT بسیار نو هستند، ارزیابی دقیق تأثیر ایجاد توکن غیرقابل معاوضه در بازارها امر دشواری است. اگر تأثیر مثبت این موارد مذکور ثابت گردد، گوگل باید مردم را متقاعد کند که انواع NFT فقط یک جریان زودگذر نیستند و باید به مزایایی که برای سازندگان و محیط زیست خواهند داشت هم بپردازد.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "یوتیوب احتمالا قابلیتی مبتنی بر NFT عرضه خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوتیوب احتمالا قابلیتی مبتنی بر NFT عرضه خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید