کاهش علائم افسردگی با مصرف گردو

به گزارش وبلاگ ماریانا، یک مطالعه اپیدمیولوژیک تازه نشان می دهد که مصرف گردو ممکن است با کاهش شیوع و علائم افسردگی در بزرگسالان همراه باشد. پس از ارزیابی شرکت کنندگان در مطالعه برای افسردگی، محققان دریافتند که نمرات افسردگی برای مصرف کنندگان گردو 26 درصد پایین تر است. بعلاوه افسردگی در مصرف کنندگان سایر آجیل ها نیز در مقایسه با افرادی که آجیل مصرف نکرده اند، 8 درصد کمتر بود.

کاهش علائم افسردگی با مصرف گردو

به گفته CDC، یکی از هر شش بزرگسال در دوره ای از زندگی خود دچار افسردگی می گردد. مهم است که در پی مداخلات و درمان های کم هزینه باشیم، مانند تغییرات غذایی، که به آسانی قابل اجرا هستند و ممکن است باعث کاهش بروز افسردگی گردد. دکتر لنور عرب در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس می گوید: گردو قبلا به علت نقش آن در سلامت قلب و عروق و سلامت شناختی، مورد آنالیز قرار گرفته است و اکنون ما شاهد ارتباط آن با علائم افسردگی هستیم. این می تواند علت دیگری برای گنجاندن گردو در یک برنامه غذایی سالم باشد.

محققان داده های سلامت ملی و نظارت بر تغذیه را از یک نمونه بزرگ در ایالات متحده مورد آنالیز قرار دادند. از بیش از 26000 بزرگسال آمریکایی در خصوص مصرف غذا در طول یک تا دو روز و بعلاوه علائم افسردگی آنها در طی دو هفته گذشته، سوال شد. با استفاده از یک پرسشنامه به طور گسترده پذیرفته شده، محققان اغلب عوامل روانی مانند علاقه اندکی به انجام کارها، خواب کم یا خواب بیش از حد، احساس خستگی یا داشتن انرژی کم، و مشکل تمرکز بر روی چیزها، در شرکت کنندگان را رتبه بندی کردند. بر اساس یافته های این تحقیق، مصرف کنندگان گردو دارای علاقه مندی بیشتری به فعالیت ها، سطوح انرژی بالاتر، ناامیدی کمتر، تمرکز بهتر و خوش بینی بیشتری بودند.

نمرات افسردگی در افرادی که آجیل و به ویژه گردو مصرف می کردند حتی پس از کنترل سن، جنس، نژاد، عایدی، شاخص توده بدنی، مصرف سیگار، مصرف الکل و شرایط تاهل، به طور قابل توجهی پایین تر از افرادی بود که آجیل مصرف نمی کردند. به طور میانه، مصرف کنندگان گردو حدود 24 گرم گردو در روز خورده بودند (حدود یک چهارم فنجان). در حالی که ارتباط بین مصرف آجیل و نمره افسردگی در مردان و زنان ثابت بود، این اثر در میان زنان بیشتر است که علائم افسردگی و استفاده از داروهای ضد افسردگی در آنها نسبت به مردان بیشتر گزارش شده است.

در مقایسه با دیگر درختان آجیل، گردو دارای یک اسید چرب منحصر به فرد است - گردو حاوی چربی های غیر اشباع از جمله اندازه قابل توجهی از اسید امگا 3 آلفا لینولنیک است که اندازه آن بیشتر از هر آجیل دیگری است.

همانطور که با هر تحقیق علمی، بعضی محدودیت های مطالعه باید در نظر گرفته گردد، از شرکت کنندگان در خصوص انتخاب رژیم غذایی شان در طول یک یا دو روز سوال شد، که ممکن است نمایانگر الگوهای مصرف معمول نباشد. افسردگی نیز ممکن است اشتهای معمول و رفتارهای خوردن را تغییر دهد. علاوه بر این، به علت ماهیت مقطعی مطالعه، یافته ها نمی تواند علیت را اثبات کند.

منبع: فوت و فن / news-medical.net

به "کاهش علائم افسردگی با مصرف گردو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش علائم افسردگی با مصرف گردو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید