طولانی ترین مسیرهای پروازی دنیا

به گزارش وبلاگ ماریانا، طولانی ترین پروازهای دنیا

اگر تا به حال یکی دو ساعت در هواپیما بوده اید و احساس خستگی نموده اید به این فکر کنید که مسیرهای پروازی واقعا طولانی نیز وجود دارد. تصور کنید قرار است 17 ساعت در هواپیما باشید و از یک قاره به قاره ای دیگر سفر کنید! با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته امکان پروازهای طولانی مدت بیش از پیش فراهم شده است. هواپیماها می توانند بدون احتیاج به سوخت گیری مسافت طولانی را بدون توقف طی نمایند و مسیرهای پروازی طولانی در حال توسعه است. اما آیا می دانید طولانی ترین مسیرهای پروازی دنیا کدام مسیرها هستند؟ در این مطلب قصد داریم طولانی ترین مسیرهای پروازی دنیا را به شما معرفی کنیم و در خصوص مقصد و شرکت هواپیمایی آن ها با شما صحبت کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

طولانی ترین مسیرهای پروازی دنیا

رکورد طولانی ترین راستاهای پروازی دنیا

در سال های اخیر رقابت تنگاتنگی در این مورد به وجود آمده است. هواپیمایی های امارات و قطر ایرویز در خصوص پرواز فوق طولانی دبی-اوکلند و دوحه- اوکلند با یکدیگر به شدت رقابت دارند. در ماه مارس 2017 هواپیمایی امارات با راه اندازی راستا 14200 کیلومتری تا اوکلند نیوزلند ادعا کرد که طولانی ترین پرواز تجاری دنیا را انجام می دهد. چندی بعد اما قطر ایرویز خاطرنشان کرد که این ایرلاین نیز پرواز دوحه تا اوکلند نیوزلند را انجام خواهد داد.

طولانی ترین راستاهای پروازی بدون توقف از نظر زمان

  • راستا دوحه به اوکلند

ایرلاین: قطر ایرویز

مسافت: 14535 کیلومتر

این عنوان پیش از این متعلق به راستا دبی-اوکلند امارات بود. اما از آنجا که دوحه به نسبت دبی در فاصله دورتری از اوکلند واقع شده است، قطر ایرویز با راه اندازی این پرواز توانست عنوان طولانی ترین راستا پروازی بدون توقف را از آن خود کند. هواپیمایی قطر این پرواز طولانی را با هواپیمای بوئینگ 777-200 انجام می دهد.

  • راستا دبی به اوکلند

ایرلاین: امارات

مسافت: 14200 کیلومتر

تا قبل از راه اندازی راستا دوحه-اوکلند به وسیله قطرایرویز، هواپیمایی امارات با انجام پرواز دبی-اوکلند طولانی ترین راستا پروازی بین المللی بدون توقف را انجام می داد. این پرواز با هواپیمای بوئینگ 777-200 و با 266 مسافر انجام می گردد. راستا رفت حدود 16 ساعت و 24 دقیقه و راستا برگشت تقریبا 17 ساعت و 15 دقیقه طول می کشد.

طولانی ترین راستا پروازی از لحاظ مسافت

  • راستا دهلی به سن فرانسیسکو

ایرلاین: ایر ایندیا

مسافت: 15140 کیلومتر

سابق بر این راستا دهلی تا سن فرانسیسکو از راستا قطبی انجام می شد، اما در حال حاضر ایر ایندیا این راستا پروازی را به وسیله اقیانوس آرام انجام می دهد. این امر باعث صرفه جویی چشمگیری در مصرف سوخت می گردد. راستا تازه برای هواپیمای بوئینگ 777-200 ایر ایندیا این امکان را به هواپیما می دهد که در ارتفاع بالاتری پرواز کند و از جریان باد پرسرعت برای حرکت به سمت سن فرانسیسکو بهره مند گردد.

طولانی ترین راستا پروازی داخلی بدون توقف

  • راستا پاریس به جزیره رئونیون فرانسه

ایرلاین: ایر فرانس، فرنچ بلو

مسافت: 9337 کیلومتر

وقتی به طولانی ترین راستا پروازی داخلی فکر می کنید ممکن است به کشورهای پهناوری مثل روسیه، کانادا یا حتی آمریکا فکر کنید. اما جالب است بدانید که این رکورد متعلق به کشور فرانسه است. البته فرانسه برای کسب این عنوان دست به ترفند جغرافیایی زده است: جزیره رئونیون در اقیانوس آرام و کیلومترها دورتر از فرانسه واقع شده است. اما از آنجا که این جزیره جزو قلمرو فرانسه و خاک این کشور محسوب می گردد، پرواز از پاریس به رئونیون در زمره پروازهای داخلی قرار می گیرد.

طولانی ترین راستا پروازی در داخل یک کشور

  • راستا فرودگاه ونوکووا مسکو تا پتروپاولوفسک

ایرلاین: هواپیمایی روسیه

مسافت: 6764 کیلومتر

خب، بعد از رکورد فرانسه در طولانی ترین راستا پروازی داخلی، رکورد طولانی ترین راستاهای پروازی در داخل مرزهای یک کشور به کشور روسیه تعلق دارد. روسیه کشور بسیار پهناوری است و راستاهای پروازی در داخل خاک روسیه می توانند به میزان راستا نیویورک تا لندن طولانی باشند. هواپیمایی روسی آئروفلوت (Aeroflot) پروازهای منظمی از مسکو تا شهر پتروپاولوفسک انجام می دهند.

طولانی ترین راستا پروازی داخلی با یک توقف

  • راستا فرودگاه شارل دو گل پاریس تا پاپیته

ایرلاین: ایر فرانس

مسافت: 15715 کیلومتر

بار دیگر کشور فرانسه (با کمی ترفند) جزء رکورداران طولانی ترین راستاهای پروازی قرار می گیرد! پاپیته در پلی نزی فرانسه و در بخش جنوبی اقیانوس آرام واقع شده است. ایر فرانس این راستا طولانی را با یک توقف در لس آنجلس انجام می دهد. هواپیمای بوئینگ 777 ایر فرانس این راستا را در کمتر از 24 ساعت طی می نماید.

یکی دیگر از راستاهای پروازی که شایان ذکر است یک پرواز بدون توقف نیست. در واقع هواپیما در این راستا پروازی توقف های متعددی دارد و بر فراز اقیانوس آرام از جزیره ای به جزیره دیگر می پرد! این راستا از جزیره هونولولو آمریکا آغاز می گردد، به ماجورو در جزایر مارشال می رود، سپس به کواجالین، پوناپی، مجمع الجزایر میکرونزی و در نهایت به گوام آمریکا می رسد. این راستا پر فراز و نشیب به وسیله یونایتد ایرلاین انجام می گردد و بیش از 14 ساعت طول می کشد.

منبع: الی گشت

به "طولانی ترین مسیرهای پروازی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طولانی ترین مسیرهای پروازی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید