مخبر: سریع تر موانع موجود در راستا تعمیق همکاری های ایران و قزاقستان برطرف گردد

به گزارش وبلاگ ماریانا، معاون اول رئیس جمهور با اشاره به گشایش ها در روابط بین ایران و قزاقستان گفت: افزایش روابط تجاری و مالی بین دو کشور نشانگر اراده جدی و خوب در توسعه و تعمیق همکاری های فی مابین است.

مخبر: سریع تر موانع موجود در راستا تعمیق همکاری های ایران و قزاقستان برطرف گردد

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ ماریانا، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (یکشنبه) در ملاقات با بخیت سلطان اف معاون نخست وزیر و وزیر تجارت و همگرایی قزاقستان با تاکید براینکه باید هر چه سریع تر موانع و مسائل موجود بر سر راه تعمیق همکاری ها بین دو کشور رفع گردد، خاطر نشان کرد: فعالیت و همکاری های متقابل بخش خصوصی و تجار ایران و قزاقستان می تواند نقش اساسی در بالا بردن حجم روابط تجاری و اقتصادی ایفا نماید.

مخبر با اشاره به اینکه گشایش های بسیار خوبی در روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان در دولت سیزدهم شکل گرفته است، توضیح داد: افزایش روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور نشانگر اراده جدی و خوب در توسعه و تعمیق همکاری های فیمابین است.

معاون اول رئیس جمهور بر توسعه روابط بانکی و اقتصادی، حمل و نقل، کشت فرا سرزمینی و بنادر جمهوری اسلامی ایران با جمهوری قزاقستان تاکید نمود و اضافه کرد: دو کشور توانایی دارند تا در زمینه تامین امنیت غذایی و حمل و نقل تبدیل به یک هاب منطقه ای شوند که توسعه همکاری های گمرکی و افزایش حجم صادرات و واردات بین دو کشور می تواند نقطه آغاز خوبی برای رسیدن به این هدف و روابط دراز مدت گردد.

وی اضافه کرد: باید نمایشگاه های تجاری و معرفی دستاورد ها و محصولات ایرانی و قزاقستانی در راستای توسعه همکاری های بخش خصوصی و تجار دو کشور هر چه زودتر راه اندازی گردد.

بخیت سلطان اف معاون نخست وزیر و وزیر تجارت و همگرایی قزاقستان نیز در این ملاقات با استقبال از سیاست خارجی دولت سیزدهم مبنی بر توسعه روابط با همسایگان با حفظ حسن همجواری تاکید نمود: توسعه روابط سیاسی و اقتصادی و بعلاوه افزایش چشمگیر حجم تجارت در سه ماهه اول امسال بین دولت های جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان نشان می دهد که اهداف و راهبرد های دو کشور بر یکدیگر منطبق شده است.

رییس کمیسیون همکاری های مشترک ایران و قزاقستان گفت: امیدواریم در سفر رسمی رییس جمهور قزاقستان به جمهوری اسلامی ایران تصمیمات خوب اتخاذ شده در چند ماه گذشته در قالب تفاهم نامه های همکاری مشترک اجرایی گردد.

وی خاطر نشان کرد: آمادگی داریم با برگزاری نمایشگاه ها و بعلاوه گردهمایی های تجاری و اقتصادی بین فعالان اقتصادی دو کشور در راستای ایجاد اتاق بازرگانی مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان گام های عملیاتی برداریم.

سلطان اف با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل باری و مسافری بین ایران و قزاقستان گفت: با حمایت های دولت ایران مذاکرات خوبی در مورد توسعه همکاری های ریلی و جاده ای و هوایی شکل گرفته است که دستیابی به این اهداف می تواند ایران و قزاقستان را تبدیل به دو بازیگر مهم منطقه ای کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مخبر: سریع تر موانع موجود در راستا تعمیق همکاری های ایران و قزاقستان برطرف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخبر: سریع تر موانع موجود در راستا تعمیق همکاری های ایران و قزاقستان برطرف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید