اولین نشست شورای عالی سیاست گذاری ستاد بزرگداشت حافظ شیرازی برگزار گردید

به گزارش وبلاگ ماریانا، ایلنا/ براساس گزارشات بدست رسیده، اولین نشست شورای عالی سیاست گذاری ستاد بزرگداشت حافظ شیرازی برگزار گردید.

اولین نشست شورای عالی سیاست گذاری ستاد بزرگداشت حافظ شیرازی برگزار گردید

در این نشست که با حضور جمع زیادی از کنندگان نهادهای فرهنگی و هنری کشور برگزار گردید، محمود شالویی (رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی) گفت: در دوره تازه مدیریت انجمن با توجه به تأکید ریاست جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه مضاعفی به پاسداشت مفاخر ایران مبذول شده است و در کنار این مهم ساخت بناهای یادبود مفاخر و چاپ و نشر آثار آنان نیز با جدیت دنبال می گردد.

او اضافه نمود: با توافق های اجرا شده میان انجمن و استانداری ها و شهرداری های استانها و با همکاری ویژه ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیتهای مستمر انجمن در استانها به خصوص با راه اندازی دفاتر استانی انجمن در حوزه های گوناگون تسریع شده است. در این مسیر، سال جاری با مساعدت ویژه شهرداری شیراز و استانداری فارس رویداد های مرتبط با بزرگداشت حافظ شیرازی با گستردگی بیشتر در سطوح استانی و ملی پیگیری و عملیاتی خواهد شد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مشابه اقدامات موثر ستاد ملی بزرگداشت حکیم نظامی که در دو سطح ملی و بین المللی در دوسال گذشته به منصه ظهور رسید، فعالیتهای ستاد بزرگداشت حافظ شیرازی نیز علاوه بر فعالیت گسترده در داخل، با مساعدت و همراهی کنندگی های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در بالاترین سطح فرهنگی، ادبی و اجتماعی پیگیری و اجرائی می گردد.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تأکید کرد: کوشش ما بر این است که بزرگداشت حافظ در یک روز خلاصه نگردد بلکه به یک هفته یا یک ماه تسری پیدا کند تا از رهگذر این اقدام، اندیشه این شاعر بلند آوزه ایرانی جهانی گردد.

او افزود: به یقین حافظ شیرازی جهانی از اندیشه است، از این رو امید داریم با اقدامات پیش رو و ساماندهی رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری، نسل جوان و تازه کشور با پیشینه ادبی خود بیشتر آشنا گردند تا جنبه هویت بخشی این فعالیتها در این نسل پررنگ تر گردد.

او در سرانجام گفت: ستاد بین المللی بزرگداشت حافظ شیرازی از همه نهادهای فرهنگی، هنری و رسانه ای کشور از جمله رسانه ملی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری ها، استانداری ها، کانونهای فرهنگی و هنری مساجد، وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انتظار دارد که کمال همکاری و مساعدت را برای هرچه بهتر برگزار گردیدن هفته بزرگداشت حافظ شیرازی داشته باشند و با انجام فعالیتهای هنری و فرهنگی نو و ابتکاری، شعر و اندیشه این شخصیت مهم و تأثیرگذار ایران اسلامی را به ایرانیان و جهانیان معرفی کنند.

در ادامه این نشست مهدی جمالی نژاد (معاون وزیر کشور و عضو هیأت مدیره انجمن آثار و مفاخر فرهنگی) به ایراد سخن پرداخت و گفت: با هماهنگی های اجرا شده با شهرداری ها و استانداری های سراسر کشور کوشش می کنیم تا با استفاده از فضاهای تبلیغاتی شهری از جمله بیلبوردها، شرکت واحد اتوبوسرانی و شرکت مترو تهران بعلاوه با فراوری محتوای الکترونیکی و مکتوب در ترویج شعر و اندیشه حافظ در مرکز و استانها جنبه مردم محوری رویدادها را افزایش دهیم.

بعلاوه حمیدرضا قانعی (مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس) نیز در این جلسه پس از ارائه گزارشی از فعالیتهای این اداره کل در تکریم و پاسداشت حافظ شیرازی گفت: شعر حافظ اندیشه ساز است، از این رو در عرصه بین المللی نیز ظرفیت بالایی برای ارائه به جهانیان خاصه علاقمندان به زبان و ادب فارسی دارد.

او درادامه توضیح داد: سال جاری در شهر شیراز برنامه های مختلفی از جمله برگزاری مسابقه طراحی پوستر و نگارگری با موضوع حافظ، برگزاری نشست های تخصصی حافظ پژوهی، تجلیل از حافظ پژوهان، برپایی نمایشگاه عکس و نمایشگاه نسخ خطی از دیوان حافظ در هفته بزرگداشت این شاعر گرانمایه برگزار خواهد شد.

در ادامه مهدی سموعی (رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، علیرضا تابش (کننده وزارت میراث فرهنگی و گردشگری)، امیر اسماعیل آذر (استاد زبان و ادب فارسی)، ابولحسن خلج منفرد (کننده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی)، محمد شاه منصور شاه میرزا (کننده موسسه فرهنگی اکو)، محمد علی چوبینی (معاون فرهنگی شهردار شیراز)، ولی تیموری (مشاور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری)، کاوه خورابه (معاون علمی و پژوهشی) و علیرضا حبیبی (معاون امور استان های انجمن آثار و مفاخر فرهنگی) نیز دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

منبع: همگردی

به "اولین نشست شورای عالی سیاست گذاری ستاد بزرگداشت حافظ شیرازی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین نشست شورای عالی سیاست گذاری ستاد بزرگداشت حافظ شیرازی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید