اهواز به مرکز داستان نویسی و ادبیات داستانی تبدیل می گردد

به گزارش وبلاگ ماریانا، مریم مقانی که پنجشنبه و آدینه مدرس دوره داستان نویسی در اهواز است، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در اهواز ، مطرح کرد: کوشش می کنیم مرکز زدایی را از پاییتخت به شهرستان ها انتقال دهیم وبا آموزش دوره های داستان نویسی در هر شهرستان ، می تواند تبدیل به مرکز داستان نویسی و ادبیات داستانی گردد.

اهواز به مرکز داستان نویسی و ادبیات داستانی تبدیل می گردد مقانی با اشاره به برگزاری این دوره ها اظهار کرد: موسسه افرا (ادبستان فردای ایران) با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران در حال برگزاری دوره های داستان نویسی در شهرهای دور از مرکز است، و تا به امروز پیروز به برگزاری این دوره های آموزشی در شهرهای بابل، بوشهر، اهواز، کرمانشاه، آشخانه، جغتای، رشتخوار و لنده شده است.

وی شرح داد: در مرحله اول متقاضیان در یک دوره شش ماهه و سپس در دوره ای چهارماهه شرکت می نمایند. در مرحله بعد افرادی که دوره 10 ماهه را با پیروزیت پشت سرگذاشته اند، وارد مرحله آموزش رمان نویسی می شوند.

نویسنده چشمهایم در اورشلیم ادامه داد: در دوره شش ماهه هنرجویان با مبانی داستان نویسی و عناصر اصلی چون: شخصیت ، درونمایه ، پیرنگ، زاویه دید ، مکان و... دست ورزی می نمایند ودر دوره دوم دوره هنرجویان نوشتن را آغاز می نمایند.

وی هدف از این دوره را تمرکز زدایی از مرکز دانست و بیان نمود: در این دوره ها هنرجویان آغاز به فعالیت و نوشتن نموده و شهرستان خود را تبدیل به مرکز داستان نویسی می نمایند. و بر همین اساس دیگر احتیاج نیست که از ناشر تهران و امکانات مرکرز استفاده کند و ناشر شهرستان قوی می گردد.

این نویسنده کشوری با تشریح اینکه 35 نفر از استان خوزستان در این دوره آموزش داستان نویسی شرکت کردند، اظهار کرد: با نزدیک شدن به اتمام دوره اول استعدادهای خوبی کشف شده و امیدوارم در دوره دوم و سوم هنرجویان به داستان های قابلیت چاپ برسند و نتیجه مطلوبی از این دوره ها کسب نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "اهواز به مرکز داستان نویسی و ادبیات داستانی تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهواز به مرکز داستان نویسی و ادبیات داستانی تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید