خرید گندم از مرز 100 هزار میلیارد تومان گذشت

به گزارش وبلاگ ماریانا، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان کشور از مرز 100 هزار میلیارد تومان عبور کرد و این مبلغ بابت خرید 6 میلیون و 878 هزار تن گندم به گندم کاران پرداخت می گردد.

خرید گندم از مرز 100 هزار میلیارد تومان گذشت

به گزارش ایرنا، سید سعید راد با تاکید بر اینکه تا به امروز 453 هزار کشاورز در سراسر کشور، گندم تولیدی خود را در قالب یک میلیون و 243 هزار محموله به مراکز خرید این محصول تحویل داده اند، اضافه نمود: خرید تضمینی گندم در امسال نسبت به سال گذشته در همین مدت، از رشدی بیش از 25 درصد برخوردار است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهارداشت: مبلغ گندم های خریداری شده از کشاورزان 31 استان کشور تا صبح امروز، 103 هزار و 239 میلیارد تومان بوده که بیش از 53 درصد از این مقدار به حساب گندمکاران واریز شده و پیگیریِ پرداخت مابقی مطالباتِ در جریان است.

راد با بیان اینکه با توجه به مقدار خرید گندم، 60 درصد مبلغ پرداختی به کشاورزان سه استانِ خوزستان، فارس و گلستان پرداخت شده است، توضیح داد: بعد از این سه استان، بیشترین مبلغ را کشاورزان استان های کرمان، خراسان رضوی، کرمانشاه، لرستان، تهران و اردبیل دریافت نموده اند.

وی از واریز 75 تا 100 درصد مطالبات کشاورزان 7 استان بابت تحویل گندم اطلاع داد و گفت: به ترتیب، گندمکاران استان های کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، خوزستان، قم، سیستان و بلوچستان، بوشهر و کرمان، بیشترین درصد دریافت مطالبات خود را داشته اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه تا به امروز در کشور یک میلیون و 385 هزار تن گندم بیشتر از سال گذشته خریداری شده است، اعلام نمود: با تداوم روند موجود و با توجه به اینکه خرید گندم در بخشی از منطقه ها شمال و غرب کشور ادامه دارد، پیش بینی می گردد تا آخر تیرماه جاری از رکورد خرید 7 میلیون و 200 هزار تن گندم سال 1401 عبور کنیم.

منبع: فرارو

به "خرید گندم از مرز 100 هزار میلیارد تومان گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید گندم از مرز 100 هزار میلیارد تومان گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید