جاده دشت ارژن، تنگ ابوالحیات تا زمستان کامل می گردد

به گزارش وبلاگ ماریانا، خبرنگاران/فارس استاندار فارس از بهره برداری محور دشت ارژن-تنگ ابوالحیات تا دی ماه سال جاری اطلاع داد.

جاده دشت ارژن، تنگ ابوالحیات تا زمستان کامل می گردد

محمدهادی ایمانیه جهارشنبه 28 مهرماه در حاشیه سفر به شهرستان کوهچنار از فرایند اجرای پروژه احداث جاده در محور دشت ارژن به ابوالحیات بازدید کرد.

او در جریان این بازدید به پیشرفت 86 درصدی این پروژه اشاره و افزود: بزرگراه دشت ارژن - تنگ ابوالحیات به طول 21 کیلومتر در حال احداث است و در این راستا دو تونل و 5 پل وجود دارد.

به دستور استاندار فارس مقرر شد عملیات اجرایی این پروژه تا خاتمه دی ماه 1400 به خاتمه برسد.

آبرسانی به سه روستای کنده ای، دوسیران و باغستان ابوالحیات از دیگر مواردی بود که وی پس از بازدید میدانی در مورد آن تصمیم گرفت.

براساس دستور ایمانیه در جلسه شورای اداری شهرستان مقرر شد این سه پروژه تا خاتمه اردیبهشت ماه 1401 به بهره برداری برسد.

بعلاوه درخواست شهرداری نودان برای الحاق بخشی از زمین های محدوده این شهر نیز به تایید شورای اداری رسید.

استاندار فارس بعلاوه با الحاق 9 هکتار از اراضی محدوده شهر نودان برای استفاده در طرح اقدام ملی مسکن موافقت کرد.

ایمانیه اضافه نمود: این اراضی با هدف ساخت 220 واحد مسکونی در طرح جهش فراوری مسکن الحاق خواهد شد و اداره راه و شهرسازی موظف است با هماهنگی منابع طبیعی این موضوع را جهت تصویب به کارگروه امور زیربنایی شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارائه دهد.

بعلاوه آنالیز مسائل تاسیسات و تجهیزات ناحیه صنعتی قائمیه از دیگر مواردی بود که ایمانیه به آن پرداخت و برنامه زمان بندی برای جا به جایی چاه آب و بعلاوه تامین برق و گاز در این ناحیه معین شد.

استاندار فارس تاکید نمود: شرکت شهرک های صنعتی موظف است تا یک ماه آینده مجوز هایی که بیش از یک سال است اجرا نشده را لغو کند.

به گزارش وبلاگ ماریانا، ایمانیه بعلاوه پیشنهاد داد با همکاری سازمان جهادکشاورزی این ناحیه صنعتی در شهرستان کوهچنار به صنایع تبدیلی اختصاص یابد.

در این سفر بعلاوه احداث پل و راستا دسترسی ناحیه صنعتی مذکور نیز در این سفر معین تکلیف شد.

استاندار فارس، تامین زمین برای ایجاد مجتمع اداری در این شهرستان را الزامی دانست و دستور داد تا دو ماه آینده جانمایی این مجتمع انجام گردد تا هر یک از ادارات دولتی مکان مناسبی در اختیار داشته باشند.

معین تکلیف محل دفن زباله برای شهرهای قائمیه، نودان و نورآباد طی یک ماه آینده، طراحی شبکه فاضلاب قائمیه، شبانه روزی شدن درمانگاه شهر نودان و برق رسانی به جاده شیراز-نودان از دیگر مصوبات جلسه شورای اداری در شهرستان کوهچنار بود.

ایمانیه بعلاوه ابراز امیدواری کرد که با توجه به ظرفیت های موجود در این شهرستان شاهد توسعه روز افزون این منطقه در سایه همدلی مردم و مسئولان باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جاده دشت ارژن، تنگ ابوالحیات تا زمستان کامل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاده دشت ارژن، تنگ ابوالحیات تا زمستان کامل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید