تهرانی ها 11 اسفند از پرواز بالگردها و هواپیماها نگران نشوند

به گزارش وبلاگ ماریانا، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برگزاری سومین تمرین امداد هوایی در کلانشهر تهران در زمان بحران اطلاع داد و از مردم خواست که در تاریخ 11 اسفندماه از پرواز بالگرد ها و هواپیما ها در آسمان تهران نگران نشوند.

تهرانی ها 11 اسفند از پرواز بالگردها و هواپیماها نگران نشوند

به گزارش ایسنا، علی نصیری در این باره اظهار کرد: سومین تمرین امداد هوایی در کلانشهر تهران در زمان بحران با هدف ارتقاء سطح آمادگی و هماهنگی ارکان سیستم مدیریت بحران کلانشهر تهران روز پنج شنبه - 11 اسفندماه با مشارکت بیش از 15 سازمان و نهاد تخصصی در 22 نقطه تهران برگزار می گردد.

نصیری توضیح داد: این تمرین بر اساس سناریو یک زلزله فرضی به بزرگای 7 در مقیاس ریشتر در گسل شمال تهران طراحی شده و عنوان آن تمرین امداد هوایی در کلانشهر تهران در زمان بحران است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به کارکرد های این تمرین اضافه نمود: تجهیز و بارگیری هواپیما های بال ثابت و بالگرد؛ انتقال مسئولین و نیرو های واکنش سریع امدادی-انتظامی؛ انتقال خودرو های امدادی-انتظامی؛ انتقال و تخلیه مجروحین از منطقه؛ عملیات بارریزی هوایی، اسلینگ و انتقال تجهیزات؛ گشت هوایی با بالگرد برای فرماندهان؛ عملیات اطفاء حریق فرضی با استفاده از بالگرد؛ برپایی بیمارستان صحرایی و عملیات تریاژ و انتقال مجروحین و مصدومین از جمله کارکرد های پیش بینی شده و مورد انتظار این تمرین به شمار می رود.

وی با بیان اینکه این تمرین در چند نقطه از تهران برگزار خواهد شد، گفت: محل های برگزاری این تمرین مختلف است، اما با توجه به اینکه شاهد پرواز بالگرد ها و هواپیما ها خواهیم بود، مردم از پرواز های صورت گرفته در این روز نگران نشوند.

وی اضافه نمود: متولی این تمرین امداد هوایی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران است و از توان و امکانات لجستیکی و نیروی انسانی بیش از 15 سازمان تخصصی از جمله سازمان مدیریت بحران کشور، سازمان هواپیمایی کشوری، هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، نهاجا، سپاه - اداره هوا فضای نیروی انتظامی، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ (فاتب)، قرارگاه ثارالله (ع) وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه مهرآباد، فرودگاه سپهر، جمعیت هلال احمر استان تهران، سازمان اورژانس تهران، سازمان صدا و سیما و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران بهره گرفته خواهد شد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به برگزاری دو تمرین امدادهوایی در شهر تهران در سال های گذشته، گفت: سال جاری سومین مرحله از این تمرین را اجرا خواهیم کرد.

منبع: فرارو

به "تهرانی ها 11 اسفند از پرواز بالگردها و هواپیماها نگران نشوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهرانی ها 11 اسفند از پرواز بالگردها و هواپیماها نگران نشوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید