با هواپیمایی ترکیش دنیا خود را توسعه دهید

به گزارش وبلاگ ماریانا، تاریخچه هواپیمایی ترکیش

هواپیمایی ترکیش، سال 1933 به دستور کمال مصطفی آتاتورک و به عنوان یکی از بخش های وزارت دفاع کشور ترکیه تاسیس شد. این شرکت هواپیمایی که حامل پرچم ترکیه است کار خود را با دو هواپیمای پنج نفره، دو هواپیمای چهار نفره و یک توپولوف 10 نفره شروع کرد. با تغییر دولت ترکیه در سال 1983 تغییراتی وسیع در شرکت هواپیمایی ترکیش صورت گرفت.

با هواپیمایی ترکیش دنیا خود را توسعه دهید

هواپیمایی ترکیش در قرن بیست و یکم با توسعه فعالیت ها و ناوگان هوایی به یکی از بهترین خطوط هوایی در جهان تبدیل شده است و در سال 2008 به جمع خانواده بزرگ Star Alliance پیوست. ترکیش ایرلاین توانست در سال های مختلف از معتبهترین موسسات سنجش کیفیت، عناوین و جوایز ارزنده ای را کسب کند. از جمله:

  • بهترین ایرلاین جنوب اروپا در سال 2009 و 2010
  • بهترین ایرلاین اروپایی در سال 2011 و 2012
  • بهترین خط هوایی اروپا و چهارمین خط هوایی برتر جهان در سال 2015
  • هفتمین خط هوایی برتر سال 2016
  • دریافت چهار جایزه از طرف شرکت Skytrax در سال 2017

ناوگان هوایی هواپیمایی ترکیش

ترکیش ایرلاین با توسعه و توسعه ناوگان هوایی خود در سال های مختلف تعداد آن را از 5 فروند به 328 فروند از هواپیماهای ایرباس، بوئینگ، امبرائی افزایش داده است. میانگین سن هواپیماهای این شرکت حدود هفت سال است و یکی از جوان ترین ایرلاین ها در اروپا است. هواپیمایی ترکیش با خرید هواپیماهای تازه، تصمیم دارد تعداد ناوگان خود را به 421 فروند هواپیما برساند.

پروازهای هواپیمایی ترکیش

شرکت هواپیمایی ترکیش روزانه به 300 مقصد در قاره های اروپا، آفریقا، آسیا و آمریکا پرواز مستقیم دارد و در ایران از شهرهای تهران، اهواز، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز و کرمانشاه به استانبول پرواز دارد.

خرید بلیط ترکیش

خرید بلیط هواپیما ترکیش نیز همانند بلیط دیگر ایرلاین ها، در وبلاگ ماریانا فراهم شده است و شما تنها کافی است به صفحه ایرلاین ترکیش مراجعه کنید و پرواز مورد نظر خود را جستجو کنید. خوب است بدانید که برای خرید بلیط ترکیش در وبلاگ ماریانا حتما نیازی نیست که مبدا یا مقصد شما ایران باشد و بدون هیچ دغدغه ای می توانید بلیط پروازهای ترکیش از هر نقطه از جهان به هر نقطه دیگری در جهان را به راحتی و با چند کلیک به صورت آنلاین بخرید.

قطب های هواپیمایی ترکیش

قطب اصلی شرکت هواپیمایی ترکیش در فرودگاه بین المللی آتاتورک و مرکز دیگر آن فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن در شهر استانبول هستند.

کلاس های پروازی هواپیمایی ترکیش

کلاس اکونومی

در کلاس اکونومی فضا و پشتی صندلی مناسبی جهت استراحت و قرار گرفتن پا برای مسافران در نظر گرفته شده است. بعلاوه بر اساس نوع هواپیما امکاناتی مثل ال سی دی، رادیو، Mp3 player، غذاهای سرد و گرم و امکاناتی دیگر برای مسافران پروازهای بین المللی فراهم شده است.

کلاس بیزینس

کلاس بیزینس هواپیمایی ترکیش خدماتی مثل صندلی هایی با امکان خواباندن آن، چراغ مطالعه، میز مرکزی با قابلیت جابه جایی، بالاترین سطح و کیفیت در پذیرایی و امکاناتی دیگر را برای مسافران خود در پروازهای بین المللی فراهم نموده است.

وزن بار مجاز هواپیمایی ترکیش

وزن بار مجاز هواپیمایی ترکیش به نوع کلاس پروازی، مبدا و مقصد سفر بستگی دارد. پس بهتر است مسافران قبل از خرید بلیط از شرایط دقیق بار مجاز پروازهای هواپیمایی ترکیش اطلاع پیدا نمایند.

حوادث پروازی هواپیمایی ترکیش

در طول سالها فعالیت شرکت هواپیمایی ترکیش فقط 15 حادثه رخ داده است که 14 مورد آن منجر به مرگ سرنشینان شده است که به چند مورد اشاره می کنیم:

  • سانحه هوایی که برای پرواز شماره 981 رخ داد که طی آن 346 نفر سرنشین هواپیما جان خود را از دست دادند.
  • فوریه 1959 هواپیمای هیات دولت ترکیه در سفر به انگلستان، در فرودگاه Gatwick لندن سقوط نموده و 9 نفر از سرنشینان و 8 نفر از خدمه پروازی جان خود را از دست دادند.
  • سپتامبر 1961 هواپیمایی در آنکارا سقوط نموده و در این حادثه همه خدمه و مسافران به جز یک نفر جان خود را از دست دادند.
  • طی حادثه ای در مارس 1962 کل سرنشینان هواپیما که 18 نفر بودند جان خود را بر اثر برخورد هواپیما به کوه های Taurus از دست دادند.
  • ژانویه 2003 هواپیما با 80 سرنشین سقوط کرد که 75 نفر جان خود را از دست دادند.
  • فوریه 2009 در مسیر آمستردام هلند، هواپیما دچار حادثه شد و 9 نفر از 135 سرنشین که شامل سه خلبان نیز می شد، جان خود را از دست دادند.

لینک های مرتبط:

خرید بلیط ترکیش

منبع: فلای تودی

به "با هواپیمایی ترکیش دنیا خود را توسعه دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با هواپیمایی ترکیش دنیا خود را توسعه دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید