تردد در بزرگراه شهید چمران روان می گردد

به گزارش وبلاگ ماریانا، مسائل ترافیکی و ایمنی در تردد شهروندان در بزرگراه شهید چمران برطرف می گردد.

تردد در بزرگراه شهید چمران روان می گردد

به گزارش وبلاگ ماریانا، معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار منطقه2 دراین باره گفت: بزرگراه شهید چمران یکی از معابر پرتردد مرکز است که در جهت تقاطع های زیادی دارد. اما در این جهتگاه بعضی تداخل های حرکتی باعث کند شدن تردد خودروها، ترافیک و حتی تصادف می گردد.

محمدحسین کریمی یکی از محدوده های ایجاد تداخل را تقاطع بزرگراه جلال آل احمد دانست و اضافه نمود: با تکمیل زیرگذر جلال آل احمد و حذف پل کوی نصر، این مشکل ایجاد شد و شاهد بی نظمی در بزرگراه بودیم. چون اتوبوس های بی. آر. تی از محدوده بعد پل حکیم از خط ویژه خارج شده و با خودروهای عبوری در یک جهت قرار می گرفتند و از طرفی ایستگاه گیشا وسط بزرگراه قرار داشت. بعلاوه در محدوده تقاطع بزرگراه جلال آل احمد با کاهش عرض بزرگراه شهید چمران ترافیک زیادی ایجاد می شد. به همین علت پیش بینی شد ایستگاه بی. آر. تی جهت شمال به جنوب از رفیوژ میانی به حاشیه غربی بزرگراه انتقال یابد. بعلاوه عملیات اصلاح هندسی ایستگاه بی. آر. تی جهت جنوب به شمال انجام گردد.

او درباره آغاز طرح بهسازی این محدوده از بزرگراه گفت: عملیات اصلاح هندسی در نزدیکی پل عابر پیاده آغاز شده و به زودی با آماده سازی ایستگاه هم محل آن تغییر می نماید تا تردد در این جهت روان گردد.

اجرای عملیات اصلاح هندسی در تقاطع بزرگراه شهید چمران و جلال آل احمد

عبور از عرض بزرگراه و مسائل ترافیکی

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار منطقه دومین محدوده ایجاد تداخل بزرگراه شهید چمران را در تقاطع خیابان باقرخان دانست و اضافه نمود: در این محدوده علاوه بر تردد خودروها با تعداد زیادی عابرپیاده روبرو هستیم. چون علاوه بر قرار داشتن ایستگاه بی. آر. تی باقرخان، به علت وجود بیمارستان امام(ره) بسیاری هم به جای استفاده از پل عابرپیاده، از بزرگراه می گذشتند که این خود خطرات زیادی داشت و حتی باعث بروز تصادف های جرحی و خسارتی زیادی شده است. به همین علت بهسازی این تقاطع هم مورد توجه قرار گرفته است.

او درباره چگونگی بهسازی این تقاطع هم گفت: یکی از راهکارهای اجرایی مکانیزه کردن پل عابرپیاده است. به ویژه آنکه در سال 1391 اجرای آن به تصویب رسید. بعلاوه اصلاح هندسی و ایمن سازی جهت در برنامه قرار گرفته است که پس از تصویب به وسیله سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران اجرایی می گردد.

کریمی با تأکید بر اینکه با اجرای طرح های ترافیکی در 2 تقاطع بزرگراه جلال آل احمد و خیابان باقرخان حجم زیادی از مسائل ترافیکی تا محدوده میدان توحید برطرف می گردد ادامه داد: بخشی از طرح های ساماندهی آغاز شده و امیدواریم با اجرای بقیه آن بتوانیم تردد روان در بزرگراه را داشته باشیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "تردد در بزرگراه شهید چمران روان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردد در بزرگراه شهید چمران روان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید