بافت تاریخی روستای بیاض در شهرستان انار بازسازی می گردد

به گزارش وبلاگ ماریانا، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، بافت تاریخی روستای بیاض در شهرستان انار بازسازی می گردد.

بافت تاریخی روستای بیاض در شهرستان انار بازسازی می گردد

مجتبی شفیعی اظهار کرد: طی این فاز از عملیات بازسازیی، مسجد و بخش هایی از قلعه تاریخی موجود در بافت تاریخی بیاض مورد بازسازی قرار میگیرد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه بافت تاریخی روستای بیاض بناهایی از دوره صفویه تا قاجاریه را در خود جای داده، اضافه نمود: این بافت تاریخی تمامی عناصر یک بافت تاریخی منسجم شامل خانه های خشت و گلی، قلعه، مسجد، آب انبار، حمام، حسینیه را دارا است و از شبکه معابر زیبایی نیز بهره می برد.

وی اعلام کرد: برای بازسازی بافت تاریخی بیاض از استادکاران بومی بهره برده می گردد و استادکاران در کنار عملیات بازسازیی به هنرجویان رشته بازسازی آموزش های لازم را می دهند.

شفیعی تاکید نمود: از مردم روستای بیاض درخواست می گردد برای احیای هویت بافت تاریخی این روستا با اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان همکاری نمایند و چنانچه ملکی در این بافت تاریخی دارند، در صدد بازسازی و تغییر کاربری آن برآیند.

او با بیان اینکه کسانی که علاقمند به مشارکت هستند، می توانند از تسهیلات این اداره کل نیز استفاده نمایند، اعلام نمود: بافت تاریخی بیاض در یک کیلومتری روستای بیاض واقع شد.

منبع: همگردی

به "بافت تاریخی روستای بیاض در شهرستان انار بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بافت تاریخی روستای بیاض در شهرستان انار بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید