بارش سنگین برف ؛ آثار تاریخی چهارمحال و بختیاری در معرض خطر نهاده شد

به گزارش وبلاگ ماریانا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش برف سنگین در منطقه ها مختلف استان گفت: به دلیل حجم بالای بارش ها بناهای تاریخی این استان در معرض خطر قرار گرفته است.

بارش سنگین برف ؛ آثار تاریخی چهارمحال و بختیاری در معرض خطر نهاده شد

به گزارش وبلاگ ماریانا، علیرضا جیلان شامگاه چهارشنبه گفت: با توجه به حجم بالای برف سنگین و استمرار بارش ها هم اکنون بناهای تاریخی چهارمحال بختیاری به ویژه قلعه های استان در معرض خطر ریزش و تخریب قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: به همین منظور انتظار می رود تا مسئولان مرتبط در چهارمحال و بختیاری به ویژه فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران برای یاری به برف روبی بناهای تاریخی استان نسبت به تامین و اختصاص نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات مورد احتیاج اقدام لازم را انجام دهند.

جیلان توضیح داد: از تمامی گروه های مردمی و دوست داران میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری به ویژه اعضای سازمان های مردم نهاد(سمن ها) درخواست می گردد تا به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برای در برف روبی بناهای تاریخی یاری نمایند.

وی یادآور شد: امید است با انتها فعالیت این سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری و پاک سازی سریع تر بناها و قلعه های تاریخی استان بتوان زمینه حفظ این آثار ارزشمند و میراث نیاکان را فراهم کرد.

یک سامانه بارشی آسمان چهارمحال و بختیاری را از بامداد یکشنبه فرا گرفته است و تا انتها پنجشنبه هفته جاری ادامه دارد.

به همین منظور اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری هشدار قرمز صادر نموده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "بارش سنگین برف ؛ آثار تاریخی چهارمحال و بختیاری در معرض خطر نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش سنگین برف ؛ آثار تاریخی چهارمحال و بختیاری در معرض خطر نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید