هشتم مهر ماه به اسم روز فرهنگی نظرآباد معین شد

به گزارش وبلاگ ماریانا، خبرنگاران/البرز مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از تصویب هشتم مهر ماه به اسم روز فرهنگی نظرآباد در چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در امسال اطلاع داد.

هشتم مهر ماه به اسم روز فرهنگی نظرآباد معین شد

فریدون محمدی روز یکشنبه 28 شهریور در جمع وبلاگ ماریانا اظهار کرد: معین هشتم مهرماه روز ثبت محوطه باستانی ازبکی در لیست آثار ملی به اسم روز فرهنگی نظرآباد از مهمترین مصوبات اخیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نظرآباد است که به اتفاق آرا و با نظر مساعد امام آدینه شهرستان، فرماندار و سایر اعضای حقیقی و حقوقی به تصویب رسید.

به گزارش وبلاگ ماریانا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: طرح اولیه نامگذاری هشتم مهر ماه که مصادف با سالروز ثبت محوطه ازبکی در لیست آثار ملی است به اسم روز فرهنگی نظرآباد با در نظر گفتن رویکردهای متفاوت از طرف تمامی اعضا و نهادهای مربوطه از جمله میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیگیری شده و به نتیجه رسیده است..

وی اضافه نمود:این تصمیم با در نظر گرفتن جامعیت، فراگیر بودن، قدمت 9000 ساله تاریخی و هم معین محوطه ازبکی به اسم نماد فرهنگی شهرستان گرفته شده و حائز اهمیت و منشأ اثرات بسیاری خواهد بود.

محمدی با اشاره به این که شهرستان نظرآباد در غرب استان البرز جاذبه های ارزشمند تاریخی و طبیعی زیادی از قبیل تالاب صالحیه و تپه ازبکی را در خود جای داده، اسم کرد: در طول سال نظرآباد مقصد گردشگران و مسافرانی است که با هدف بازدید از آثار و ابنیه تاریخی به آن سفر می نمایند.

لازم به ذکر است محوطه باستانی ازبکی سال 1352 به شماره 955 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "هشتم مهر ماه به اسم روز فرهنگی نظرآباد معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشتم مهر ماه به اسم روز فرهنگی نظرآباد معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید