ایران خودرو تارا وارد بازار شد ، تفاوت نسخه دستی با اتوماتیک؟

به گزارش وبلاگ ماریانا، اولین سری از تارا از طریق ایران خودرو به مشتریان تحویل داده شد. تارا محصول تازه ایران خودرو است که بر پایه پلتفرم PF1 پژو فرانسه ساخته شد. رقیب مستقیم این خودرو در بازار، سایپا شاهین است. در ادامه، به جزئیات تارا از جمله مشخصات فنی و قیمت، می پردازیم.

ایران خودرو تارا وارد بازار شد ، تفاوت نسخه دستی با اتوماتیک؟

وبلاگ ماریانا - مهدی درفشی: امروز 23 امرداد اولین سری از تارا از طریق ایران خودرو به مشتریان تحویل داده شد.

تارا محصول نو ایران خودرو است که پلتفرم آن، با پژو 301 مشترک است. نخستین سری تحویل شده به مشتریان، مجهز به جعبه دنده پنج سرعته دستی است. نسخه اتوماتیک تارا هم مهرماه سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.

پروژه تارا از اواخر سال 98 آغاز شد. هم اکنون درصد داخلی سازی ایران خودرو تارا حدود 75 درصد است.

نخستین مرحله تحویل تارا

به نقل از ایکوپرس، تمامی دعوتنامه های این خودرو برای موعد تحویل تیرماه صادر شده و براساس زمان تکمیل وجه، تحویل مشتریان می شود.

کل تعهدات تارا تا انتها سال حدود 9 هزار و 500 دستگاه است که از این تعداد، 2 هزار و 500 دستگاه از آن با گیربکس اتوماتیک شش سرعته و 7 هزار دستگاه هم با گیربکس دستی پنج سرعته تحویل خواهد شد، امروز تحویل دهی نسخه پنج سرعته آن آغاز شده است.

تعیینات فنی تارا چیست؟

نخستین سری از تارا که به مشتریان تحویل داده شد، مجهز به پیشرانه TU5 پلاس با حجم 1.6 لیتر و حداکثر قدرت 113 اسب بخار و حداکثر گشتاور 144 نیوتن متر است. قدرت این پیشرانه به واسطه گیربکس پنج سرعته دستی، به محور جلو منتقل می شود.

ایران خودرو شتاب صفر تا 100 این خودروی نو را 11.5 ثانیه اعلام کرده است. مضاف بر جعبه دنده دستی، تارا با تجهیز به جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک، از مهرماه سال جاری وارد بازار خواهد شد.

تارا برای مشتریان چقدر تمام شد؟

تارا دنده ای به طور دقیق 290 میلیون و 472 هزار و 100 تومان برای مشتریان هزینه برداشت. قیمت تارا اتوماتیک هنوز تعیین نشده است.

تجهیزات ایمنی و رفاهی تارا

نخستین سری از تارا تحویل شده به مشتریان، به تجهیزاتی نظیر دو کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی، HSA، ESC،TCS،HBA، سیستم فرمان برقی، سیستم مالتی مدیا، دارای 4 عدد بلندگو، میرورلینک، آنتن سقفی اکتیو، مه شکن های جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع برقی نورچراغ جلو از داخل خودرو، مجهز به چراغ روز، چراغ های همراه در پارکینگ، چراغ خوش آمد گویی، آینه های جانبی برقی راهنمادار هم رنگ بدنه، شیشه بالابر درهای جلو و عقب برقی، شیشه راننده مجهزبه آنتی ترپ، ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو 3 نقطه ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، ستون فرمان تلسکوپی، ایزوفیکس، سنسور دنده عقب، سیستم قطع سوخت اتوماتیک، رینگ 15 اینچی فولادی طرح اسپرت، صندلیی راننده 6 حرکته دستی و صندلی سرنشین جلو 4 حرکته دستی، پشت سری صندلی های جلوقابل تنظیم، صندلی های عقب تاشو، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، کروز کنترل، نمایشگر دمای محیط، بازکن قفل در صندوق عقب از داخل، کاور موتور، نشان دهنده تغییر دنده (GSI) مجهز است.

منبع: بیت ران

به "ایران خودرو تارا وارد بازار شد ، تفاوت نسخه دستی با اتوماتیک؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران خودرو تارا وارد بازار شد ، تفاوت نسخه دستی با اتوماتیک؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید