کانسپتی از رنو 4 در نمایشگاه پاریس نمایش داده شد

به گزارش وبلاگ ماریانا، رنو در نمایشگاه خودروی پاریس از فراوری یک مدل الکتریکی تازه اطلاع داد. این ماشین که نامش رنو 4 است، با الهام از مدلی کلاسیک با همین نام طراحی شده است. کانسپتی از رنو 4 در نمایشگاه نمایش داده شد.

کانسپتی از رنو 4 در نمایشگاه پاریس نمایش داده شد

رنو 4 یکی از پیروز ترین مدل های کارخانه فرانسوی است که از دهه60 تا 90 میلادی فراوری می شد. طراحان رنو با الهام از این ماشین یک شاسی بلند کوچک الکتریکی طراحی نموده اند که قرار است در سال 2025 به بازار عرضه گردد.

رنو می گوید بخش بالای کانسپتی که در نمایشگاه پاریس نشان داده شد، دقیقا شبیه به ماشینی است که قرار است فراوری گردد. شباهت ماشین به مدل کلاسیک رنو 4 بسیار زیاد است، اما طراحان به ماشین جنبه هایی مدرن اضافه نموده اند تا ماشین قدیمی به نظر نرسد.

Renault 4Ever Trophy concept

اطلاعات فنی ماشین منتشر نشده، اما انتظار می رود رنو 4 بتواند با هر بار شارژ تا 400 کیلومتر حرکت کند. موتور الکتریکی ماشین در جلو قرار گرفته است و قدرتش حدود 135 اسب بخار است.

رنو امیدوار است با یادآوری مدل پیروزی از گذشته، خریداران مسن تر را به رنو 4 جلب کند. فن آوری مدرن ماشین هم انگیزه ای برای جلب جوانان است. این کارخانه پیش از رنو 4 یک مدل الکتریکی تازه دیگر به نام رنو 5 خواهد ساخت که آن هم برگرفته از مدل کلاسیک رنو 5 است و از نظر فنی اشتراک زیادی به رنو 4 دارد.

رنو 4 در بخشی از بازار رقابت خواهد نمود که به سرعت در حال رونق گرفتن است. پیش بینی می گردد تا پنج سال آینده سهم ماشین های الکتریکی از حدود 5 درصد بازار شاسی بلندهای کوچک به 45 درصد افزایش یابد. در حال حاضر پرفروش ترین شاسی بلند الکتریکی در بازار اروپا به وسیله هیوندای ساخته می گردد و مدل های الکتریکی پژو و اپل هم بسیار پرطرفدار است.

منبع: فوت و فن / bbc.com

به "کانسپتی از رنو 4 در نمایشگاه پاریس نمایش داده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانسپتی از رنو 4 در نمایشگاه پاریس نمایش داده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید