افزایش بیماران مبتلا به کرونا در مازندران

به گزارش وبلاگ ماریانا، خبرنگاران/مازندران فراز و فرود کرونا در مازندران همچنان ادامه دارد به طوری که پس از چند روز کاهش اندازه بستری شدگان مبتلا به کووید 19 در مراکز درمانی این استان، دوباره شاهد افزایش بیماران مبتلا به ویروس کرونا هستیم به طوری که در حال حاضر، 74 بیمار کرونایی با شرایط حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

افزایش بیماران مبتلا به کرونا در مازندران

پزشکان معتقدند دلیل افزایش ابتلا به ویروس کرونا در مازندران، در کنار سفرهای اجرا شده به این استان، کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی و سهل انگاری های پس از واکسیناسیون است، موضوعی که تعداد مبتلایان را افزایش می دهد و ردپای پیک ششم در این استان پررنگ تر شده است.

سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه، اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته تعداد 76 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی شرح داد: در همین مدت تعداد 81 نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل فرایند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هم اکنون 299 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری شدند که از این تعداد 61 نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

از سوی دیگر، بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، با وجود اینکه تا به امروز 503 هزار و 55 دُز واکسن به مردم بابل تزریق شده است، در حال حاضر 85 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های بابل بستری هستند.

بر این اساس، در 24 ساعت گذشته 9 بیمار تازه بستری و 17 بیمار هم ترخیص شدند. 13 بیمار در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند.

به گزارش وبلاگ ماریانا، هم اکنون 384 بیمار مبتلا به کووید 19 در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افزایش بیماران مبتلا به کرونا در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بیماران مبتلا به کرونا در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید