اخلاق حرفه ای جزء جدایی ناپذیر پزشکی است، الگوهای پزشکی به نسل جوان معرفی شوند

به گزارش وبلاگ ماریانا، خبرگزاری خبرنگاران- استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه اخلاق جزء جدایی ناپذیر حرفه پزشکی است، گفت: باید در دانشگاه های علوم پزشکی علاوه بر آموزش دروس تخصصی، اخلاق پزشکی و شیوه برخورد مناسب و منطقی پزشک با بیمار نیز ترویج گردد.

اخلاق حرفه ای جزء جدایی ناپذیر پزشکی است، الگوهای پزشکی به نسل جوان معرفی شوند

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛عابدین خرّم در مراسم تجلیل از پزشکان پیشکسوت استان، گفت: در دنیای طبابت، اخلاق و حرفه به شکلی جدایی ناپذیر به یکدیگر گره خورده اند و هر پزشکی که کارش را به طور حرفه ای شروع می نماید و قدم در راه پرفرازونشیب درمان می گذارد قسم نامه ای را می خواند و خود را به رعایت اصولی ملزم می نماید.

وی گفت: این قسم نامه برای این است که پزشکان، با گذر زمان فراموش ننمایند چرا این حرفه را انتخاب نموده اند و چه مسئولیت مهمی را به دوش گرفته اند.

خرّم با اشاره به اینکه امروز تعداد پزشکان از لحاظ کمی و کیفی افزایش یافته، اضافه کرد: لازم است ابعاد ارزشمند این قسم نامه در بین پزشکان جوان به خوبی نهادینه گردد تا همانند پیشکسوتان این عرصه با جان و دل برای درمان بیماران فعالیت نمایند.

وی با تأکید بر اینکه رعایت اخلاق حرفه ای و برخورد مناسب و منطقی پزشک با بیمار و همراه او در فرهنگ و جامعه ما پیشینه غنی دارد، گفت: باید اسطوره ها و الگوهای پزشکی و حماسه هایی که آفریده اند در جامعه و برای نسل جوان پزشکان معرفی شوند.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از خدمات و کوشش های پزشکاران و کادر بهداشت و درمان در دوران کرونا، گفت: بحران دو سال اخیر موجب شد جایگاه و منزلت قشر پزشکی به خوبی تعیین گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "اخلاق حرفه ای جزء جدایی ناپذیر پزشکی است، الگوهای پزشکی به نسل جوان معرفی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخلاق حرفه ای جزء جدایی ناپذیر پزشکی است، الگوهای پزشکی به نسل جوان معرفی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید