افزایش بیماران بستری و سرپایی در خوزستان ، کوشش برای برطرف کمبود تخت PICU

به گزارش وبلاگ ماریانا، خبرنگاران/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از کمبود تخت PICU در استان خوزستان و کوشش برای برطرف این کمبود اطلاع داد.

افزایش بیماران بستری و سرپایی در خوزستان ، کوشش برای برطرف کمبود تخت PICU

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته 11 هزار و 514 نفر به مراکز منتخب بهداشت، کلینیک های تنفسی و بیمارستان های استان خوزستان مراجعه کردند که یک هزار و 410 بیمار مبتلا به کرونا از بین این افراد شناسایی شده اند. اندازه موارد شناسایی شده نسبت به روز گذشته 538 مورد بیشتر بوده است.

به گزارش وبلاگ ماریانا، وی اضافه نمود: بیشتر بیماران شناسایی شده، سرپایی هستند و تنها 89 نفر از این بیماران در بیمارستان ها بستری شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: همه مراجعه نمایندگان اعم از سرپایی و بستری نسبت به روز گذشته افزایش یافته اند که بیشترین علت این مساله به علت تعطیلات آخر هفته، دورهمی های خانودگی و مسافرت ها است.

وی بیان نمود: در این روز 14 نفر از هم استانی ها جان باختند؛ گرچه در این آمار نسبت به روز گذشته دو فوتی کمتر داشته ایم اما این عدد (14 مورد فوتی) نیز رقمی بالا و غیرقابل قبول است. البته در روز گذشته فوتی ها بر اثر کرونا در سطح کشور جهش زیادی داشته و به مرز 242 نفر رسیده است.

علوی گفت: این موارد مرگ مربوط به بیمارانی است که دو سه هفته قبل بستری شدند و در ICUها بودند.

وی اضافه نمود: بیشتر این موارد دارای بیماری زمینه ای هستند یا دیر به مراکز درمانی مراجعه نموده اند. بعلاوه بیشتر این افراد واکسن تزریق ننموده اند یا واکسیناسیون ناقصی داشته اند بنابراین از هم استانی ها تقاضا دارم برای تزریق واکسن یا تکمیل واکسیناسیون خود اقدام نمایند. بعلاوه در موج های قبلی بچه ها کمتر به کرونا مبتلا می شدند، که در این موج شاهد ابتلای بیشتر در بچه ها هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، با اشاره به کمبود تخت PICU توضیح داد: کمبود تخت PICU در کل کشور وجود دارد که دانشگاه علوم پزشکی اهواز درصدد تکمیل این تخت ها است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افزایش بیماران بستری و سرپایی در خوزستان ، کوشش برای برطرف کمبود تخت PICU" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بیماران بستری و سرپایی در خوزستان ، کوشش برای برطرف کمبود تخت PICU"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید