20 ترفند فوق العاده برای سفر مقرون به صرفه به استانبول

به گزارش وبلاگ ماریانا، ترفندهای سفر به استانبول به شما یاری می نماید تا سفری متفاوت داشته باشید. همانطور که می دانید سفر به این مقصد مجذوب کننده همواره هواداران خاص خود را داشته و البته در سال های اخیر در میان ایرانیان به یک هدف تفریحی و تفریح مجذوب کننده تبدیل شده است. دانستن بعضی از نکات به شما یاری می نماید تا ضمن داشتن سفری ایمن و آسوده، تمام جوانب را بسنجید و آماده سفر کنید.

20 ترفند فوق العاده برای سفر مقرون به صرفه به استانبول

تور استانبول، همه روزه باپروازهای ترکیش و اقامت هتل های لوکس در لینک زیر:

ترفندهای سفر به استانبول

سفر به استانبول سفری کم هزینه نیست و دانستن ترفند هایی که می توانند هزینه سفر را کاهش دهند به شما یاری می نماید تا مسافرتی راحت را تجربه کنید. استانبول تنها شهر گردشگری و مجذوب نماینده جهان نیست اما جزء بزرگترین شهرها محسوب می گردد که به واسطه قرار گرفتن در بین 2 قاره اروپا و آسیا دسترسی از آن به سایر نقاط جهان، آسان است و همین امر سبب شده که گردشگران زیادی سالانه به این شهر سفر نمایند. ما در ادامه قصد داریم ترفندهای سفر به استانبول را با شما در میان بگذاریم.

  1. اطلاعات کلی استانبول را بدانید

پیش از آنکه ترفندهای سفر به استانبول را بدانید بهتر است از خصوصیات این شهر مطلع شوید تا بتوانید از سفر خود برترین بهره برداری را داشته باشید. جاذبه های شهر استانبول در کنار زیبایی های نفس گیر دریای سیاه، دریای مرمره و تنگه زیبای بسفر است که شما را متقاعد می نمایند باز هم به این شهر سفر کنید. بد نیست بدانید که 30 درصد از مردم شهر استانبول در قسمت آسیایی هستند و شما به راحتی می توانید هم با مردم اروپایی و هم با مردم آسیایی در ارتباط باشید. نکات سفری که ما قرار است به شما عرضه کنیم در کنار کاهش هزینه ها، سفری مفید، مناسب و راحت را برای شما به همراه دارند.

  1. زمان مناسب سفر به استانبول

برترین و البته مناسب ترین زمان برای سفر به شهر استانبول 2 موضوع جداگانه محسوب می شوند که در ادامه آنها را برای شما توضیح خواهیم داد. برای گردشگران خارجی برترین زمان سفر به این شهر زیبا بین ماه های اسفند تا ابتدای خردادماه و همینطور ابتدای شهریور تا ابتدای آذرماه است. به عبارتی دو فصل پاییز و بهار برای سفر از جمله برترین زمان ها محسوب می شوند.

آب و هوا در این 2 فصل عالی است و شما بیشتر از قبل عاشق شهر استانبول خواهید شد. البته حضور گردشگران در این 2 فصل زیاد است و همین امر سبب افزایش قیمت ها می گردد. ولی اگر در میان ترفندهای سفر به استانبول در پی کاهش هزینه های خود هستید ما به شما توصیه می کنیم که ماه های دیگر سال برای سفر به استانبول را انتخاب کنید. اقامتگاه ها مقرون به صرفه هستند، جاذبه ها و فضا های مختلف در این شهر خلوت هستند و شما می توانید زمستان برفی و تابستان را در دسته مناسب ترین زمان ها برای سفر به استانبول قرار دهید.

  1. چمدان هرچه سبک تر، سفر راحت تر

بدون شک حضور در شهر استانبول شما را به انجام خرید های رنگارنگ ترغیب می نماید. همین علت یکی از ترفندهای سفر به استانبول که باید حتما آن را در نظر بگیرید انتخاب کردن چمدانی مناسب است. پیشنهاد ما این است که چمدانی بزرگ و چرخدار تهیه کنید و لباس های کمی با خود بردارید تا فضای مناسب و کافی برای خرید ها و سوغاتی ها در چمدان خود را داشته باشید. از قلم نیاندازید که هرچه چمدان شما سبک تر باشد، دست شما برای خرید کردن از فروشگاه ها و مال های استانبول بازتر است.

  1. فرودگاه ها در استانبول

البته مدت زمانی است که استانبول به یک فرودگاه سوم و تازه که در حال ساخت بوده و بیشتر پرواز های این فرودگاه به دو فرودگاه دیگر انجام می گردد، مجهز شده است. فرودگاه های صبیحه گوکچن و آتاتورک که دو فرودگاه قبلی استانبول به حساب می آیند در دسته شلوغ ترین فرودگاه های بین المللی قرار گرفته اند و بین این دو فرودگاه، فرودگاه آتاتورک به مرکز شهر نزدیک تر و البته از فرودگاه صبیحه گوکچن نیز بزرگتر است.

فرودگاه صبیحه گوکچن، فرودگاهی بین المللی و کوچکتر بوده که فاصله بیشتری از مرکز شهر دارد.بد نیست بدانید که انتخاب فرودگاه در زمان سفر به شهر استانبول اهمیت زیادی دارد. زیرا اگر محل اقامت شما تا فرودگاه فاصله داشته باشد، ترانسفر فرودگاهی با هزینه های مختلفی برای شما محاسبه می گردد. پس دقت کنید که هتل شما به فرودگاه های شهر نزدیک باشد و پرواز شما با کمترین فاصله از محل اقامتتان انجام گردد. در میان ترفندهای سفر به استانبول یکی از راه های مهم و اساسی برای کاهش هزینه ها، فاصله فرودگاه تا هتل است که می تواند به شدت هزینه سفر را کاهش دهد.

  1. دو فاکتور مهم پاسپورت و ویزا

همانطور که میدانید ایرانی ها برای سفر به کشور های خارجی باید حتماً پاسپورت به همراه داشته باشند. بعبارتی پاسپورت و ویزا دو مدرک مهم و اصلی برای سفر هستند که خوشبختانه برای سفر به استانبول ما احتیاجی به دریافت ویزا نداریم و تنها با پاسپورت می توانیم به این شهر سفر کنیم. کشور ترکیه در زمان ورود به فرودگاه به راحتی به گردشگران ایرانی ویزا داده و به عبارتی می توان گفت که اخذ ویزای ترکیه برای ایرانیان راحت ترین ویزا محسوب می گردد.

به همین علت است که بعضی از افراد دریافت ویزای ترکیه را به منزله ارائه نکردن ویزا در نظر می گیرند و معتقدند که ورود به کشور ترکیه برای ایرانیان بسیار راحت است زیرا احتیاجی به ویزا ندارد. البته همانطور که می دانید ترکیه در دسته کشورهای اروپایی قرار گرفته است، اما ویزای آن کاملاً فرق دارد. به همین علت به پیشنهاد ما یکی از ترفندهای سفر به استانبول این است که در میان کشور های خارجی به ترکیه سفر کنید. چون یک شهر گردشگری مهم و مطرح است و ورود به خاک آن برای ایرانیان سخت نیست. البته رسیدن به خاک ترکیه نیز دسترسی های متفاوتی دارد که بواسطه آن هزینه های شما بطور چشمگیری کاهش می یابند، در ادامه بیشتر این مورد را توضیح خواهیم داد.

  1. مقوله خرید کردن در استانبول

شهر استانبول فروشنده های بشدت مهربانی دارند که با گردشگر ها و گردشگران خوش برخورد و خوش رو هستند. فروشنده ها، گردشگران و خریداران ایرانی را به خوبی می شناسند و برای اینکه از مغازه آنها سوغاتی تهیه کنید شما را به سمت مغازه خود دعوت می نمایند. البته در بعضی از موارد دیده شده که آنها شما را حتی به صرف یک چای نیز دعوت می نمایند و ما به شما پیشنهاد می کنیم که به عنوان یکی از ترفندهای سفر به استانبول حتماً به بازار های محلی و قدیمی این شهر سر بزنید. بازار بزرگ یا گرند بازار و همینطور بازار ادویه، از جمله اماکنی هستند که در سفر به استانبول نباید گشت و گذار در آنها را از دست بدهید.

  1. ترفندهای گشت و گذار و خرید در بازارهای استانبول

بیش از هر چیز بد نیست بدانید که در استانبول و بازارهای آن قیمت ها خیلی پایین تر از چیزی هستند که شما تصور می کنید. به همین علت یکی از ترفندهای سفر به استانبول این است که یاد بگیرید قیمت های پایین به معنای خرید مقرون به صرفه کالا است. هر چه مهارت شما در این امر افزایش یابد به راحتی می توانید خرید خود را با قیمت های پایین تری انجام دهید .

  1. ارز کشور ترکیه را بهمراه داشته باشید

همان طور که می دانید واحد پول کشور ترکیه لیر است. البته در فروشگاه ها، مراکز خرید، کافه ها و رستوران ها دلار هم از شما پذیرفته می گردد، ولی به عنوان یکی از ترفندهای سفر به استانبول توصیه ما به شما این است که از لیر ترکیه بهره ببرید. بعضی از هزینه هایی که در سفر با آن روبرو خواهید شد به واسطه لیر ترکیه از دلار مقرون به صرفه تر محاسبه می شوند. خصوصا اگر به گرند بازار و بازار ادویه مراجعه کردید، لیر بیشتر از دلار برای شما کاربرد دارد.

  1. پول خورد با ارزش است

در میان ترفندهای سفر به استانبول این نکته را لحاظ کنید که حتماً در سفر به این کشور با خود پول خُرد به همراه داشته باشید. در زمان گشت و گذار و جابجا شدن با تاکسی و گاهاً بعضی دیگر از وسایل حمل و نقل عمومی دیگر، شما به لیر و پول خُرد به شدت احتیاج خواهید داشت. پس از قلم نیاندازید که جیب های خود را از پول خُرد پر کنید.

  1. تبدیل ارز را از قلم نیاندازید

در استانبول مکان های زیادی برای تبدیل ارز وجود دارد که در این بین صرافی ها در تمام محله های گردشگری برقرار هستند. البته یکی از ترفندهای سفر به استانبول این است که شما قبل از سفر، ارز خود را تبدیل نموده باشید. اگر این اقدام را پیش از سفر انجام داده باشید نه تنها تبدیل ارز به صرف شما بوده و کاملاً مالی محاسبه می گردد، بلکه در زمان سفر به ترکیه با خود لیر به همراه دارید و با هیچ مسئله ای روبرو نمی شوید.

پیشنهاد ما این است که هیچگاه در شهر استانبول برای تبدیل کردن ارز به سراغ صرافی هایی که در فرودگاه قرار دارند نروید. پس مراجعه به صرافی های مستقر در فرودگاه ها را به لحظه های آخر و زمان ناچاری موکول کنید. یادآوری می کنیم که برترین صرافی ها در بازار بزرگ استانبول هستند که با قیمت هایی کاملا مناسب ارز شما را تبدیل می نمایند.

  1. غذاهای لذیذ استانبول

یکی از ترفندهای سفر به استانبول این است که در این شهر غذای خود را در رستوران های محلی سفارش بدهید. اگر تصمیم داشتید لذت طعم غذا های خوش عطر و لذیذ ترکی را امتحان کنید رستوران های درون بازار گزینه های بسیار مناسبی هستند. ضمن اینکه تنگه بسفر در اطراف خود کافه ها و رستوران های متعددی دارد که در آنها غذا های لذیذ، محلی و البته غذا های متنوع دریایی سرو می شوند. بعنوان نکته آخر در این قسمت از قلم نیاندازید که حتماً کباب ترکی را در شهر استانبول امتحان کنید.

  1. مکالمات ترکی را یاد بگیرید

مقصد مهم نیست، ما همواره به شما توصیه می کنیم که کمی با زبان کشور مقصد آشنا باشید و آن را یاد بگیرید. این که با چند جملات ساده آشنا شده باشید تا بتوانید با مردم محلی برای احتیاجهای اولیه خود رابطه برقرار کنید، یکی از ترفندهای سفر به استانبول و یا هر شهر و کشور دیگری در جهان به شمار میرود. حتی اگر شده چند جمله بسیار ساده و روان ترکی را یاد بگیرید که چطور به راننده تاکسی آدرس بدهید و یا چطور در رستوران غذای خود را سفارش بدهید. 10 تا 20 کلمه کاربردی به شما یاری می نماید تا از بروز اشتباهات احتمالی جلوگیری کنید.

  1. نوشتن را مانند خواندن بیاموزید

زبان نوشتاری مانند سخن گفتن در سفر اهمیت دارد. یکی از ترفند های سفر به ترکیه این است که برای مثال شما به راحتی می توانید منوی غذایی را در رستوران مطالعه کنید و به آسانی غذای مورد نظر خود را سفارش دهید. بعلاوه تسلط داشتن و یا مطلع بودن به زبان نوشتاری ترکیه به شما یاری می نماید که علائم و تابلو های خیابان ها را نیز بدون زحمت بخوانید و جهت ها را متوجه شوید.

حمل و نقل عمومی در شهر استانبول

حمل و نقل عمومی در شهر استانبول به واسطه تاکسی یکی از راحت ترین روش ها برای رسیدن به مقصد به شمار میرود، که البته گران ترین روش نیز است. اگر به صورت خانوادگی، محبت آمیز و درکل گروهی سفر کردید با مترو، ون و یا شاتل براحتی می توانید در سطح شهر نقل مکان کنید. خصوصاً اگر در پی انجام ترانسفر فرودگاهی خود هستید، شاتل برترین پیشنهاد برای شما خواهد بود. هوا باس نیز یکی از اتوبوس های متداول فرودگاهی محسوب می گردد که به عنوان یکی از ترفند های سفر به ترکیه به راحتی شما را در این شهر ساحلی جابه جا خواهد نمود. دسترسی به این اتوبوس ها در ترمینال اتوبوسی بیرون از فرودگاه راحت است، ضمن اینکه بسیاری از مکان های گردشگری با مترو نیز قابل دسترسی خواهند بود.

  1. ترفند کارت گردشگری

یکی از برترین ترفندهای سفر به استانبول این است که کارت های استانبول را تهیه کنید. برای مثال استانبول کارت یا همان کارت مترو، به شما یاری خواهد نمود که بسیار مقرون به صرفه و آسان با تراموا، با اتوبوس و یا مترو مسافرت کنید و به هر نقطه از شهر که قصد دارید سفر کنید. تهیه این کارت آسان است و شما در ایستگاه اتوبوس یا مترو می توانید این کارت ها را بخرید. نکته اینکه اگر برای دفعه اول قصد خرید این کارت ها را دارید شامل تخفیف های ویژه نیز خواهید شد.

  1. کیف پول خود را از قلم نیاندازید

در تمام جهان افرادی وجود دارند که از کوتاهی شما استفاده می نمایند و وسایل شما را به سرقت می برند. ما به شما توصیه می کنیم در زمان مسافرت به هر منطقه گردشگری که وارد شدید، از کیف پول خود به خوبی مراقبت کنید. کیف پول را درون کیف های زیپ دار و مطمئن قرار دهید و با دقت از آن نگهداری کنید. در زمان خرید بهتر است هزینه ای که برای خرید کردن به آن احتیاج دارید همراه خود داشته باشید و مبلغ بیشتر از آن را با خود همراه نکنید. از دیگر ترفندهای سفر به استانبول این است که به شما توصیه می کنیم تمام پول های خود را در یک گوشه نگهداری نکنید، بلکه آنها را در میان جیب های لباستان تقسیم کنید.

  1. کارت موزه برای موزه های شهر

یکی از توصیه های اکید ما به شما این است که اگر قصد داشتید از موزه های شهر استانبول دیدن کنید حتما از کارت موزه بهره ببرید. هزینه های ورودی در زمان استفاده از کارت موزه با تخفیف های خوبی برای شما برآورد می شوند و به عنوان یکی از ترفندهای سفر به استانبول این اقدام هزینه های شما را کاهش می دهد. حتی اگر از قبل، کارت موزه با خود همراه دارید لازم نیست دیگر در صف های طولانی منتظر بمانید و می توانید به راحتی و به سریع ترین حالت ممکن بازدید خود را شروع کنید.

  1. ترفند رزرو هتل

یکی از نکات بسیار مهم در سفر، موضوع اقامت شما است که دسترسی به مراکز خرید، فرودگاه، جاذبه های تاریخی - تفریحی - گردشگری و دیگر اتفاقات پیرامون را به راحتی می تواند تعیین کند. یکی از ترفندهای سفر به استانبول که بشدت در کاهش هزینه ها تاثیر دارد این است که هتل خود را نزدیک به فرودگاه و مرکز شهر انتخاب کنید. نزدیک بودن هتل به مرکز شهر به شما یاری می نماید که به مکان های تفریحی - گردشگری دسترسی داشته باشید.

بعلاوه قرار گرفتن آن در مکان هایی مانند میدان سلطان احمد و یا خیابان استقلال برای شما خیلی مقرون به صرفه تر از یک رزرو هتل 3 یا 4 ستاره در منطقه ها حاشیه شهر خواهد بود. شما در زمان نزدیک بودن هتل به اماکن گردشگری و تفریحی به راحتی می توانید با پیاده روی کردن خود را به مقصد برسانید و دیگر احتیاجی به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مثل تاکسی نخواهید داشت. اما اگر در پی این هستید که در مکان های خلوت و به دور از هیاهو و شلوغی مستقر شوید، بهتر است که از محله های گردشگری دوری کنید.

  1. عبور از 2 نیمه استانبول

اگر احیانا در قسمت اروپایی شهر استانبول هستید و قصد دارید برای بازدید از جاذبه های گردشگری و گردشگری به قسمت آسیایی سفر کنید، به شما توصیه می کنیم که از قایق بهره ببرید. قایق های اتوبوسی که در تنگه بسفر قرار دارند یکی از مقرون به صرفه ترین و مناسب ترین وسیله های حمل و نقل به حساب می آیند. در کنار قایق سواری این امکان برای شما فراهم است که از دیدن منظره ها اطراف نیز لذت ببرید. استفاده از قایق یکی از ترفندهای سفر به استانبول برای عبور از دو نیمه این شهر به شمار میرود. ناگفته نماند که این قایق ها در در کنار پل اصلی محله امینونو مستقر هستند.

  1. شب گردی ها را از قلم نیاندازید

دیدنی های استانبول در شب بسیار زیاد است و یکی از ترفندهای سفر به استانبول برای چشیدن طعم شب گردی در این شهر، خرید بلیط کروز شبانه است. اگر احیاناً دیدن کردن نورپردازی پل و یا شهر از درون تنگه را نمی پسندید، به شما توصیه می کنیم سری به خیابان های شلوغ میدان تکسیم و میدان استقلال بزنید.

یک سفر با 20 ترفند

شهر گردشگری استانبول یک مقصد سفر مجذوب نماینده و پر خاطر است که مانند دیگر شهر های تفریحی و گردشگری در جهان جاذبه های خود را دارد. به طور حتم وقتی تصمیم به سفر می گیرید باید با آداب و رسوم، فرهنگ و سنت و البته روش ها و ترفند های سفر به شهر مورد نظر خود آشنا باشید. این موضوعات به شما یاری می نمایند تا ضمن یک تجربه سفر منحصر به فرد، با مشکل پیش بینی نشده و یا غیر قابل حلی نیز روبرو نشوید.

  • منبع:
منبع: الی گشت

به "20 ترفند فوق العاده برای سفر مقرون به صرفه به استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 ترفند فوق العاده برای سفر مقرون به صرفه به استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید