راهنمای سفر به بلگراد

به گزارش وبلاگ ماریانا، سفر به بلگراد

شهر بلگراد مرکز صربستان یکی از مکان های مهم در اروپا محسوب می شود که ارزش تجاری و مالی زیادی دارد. تاریخ شهر به زمان امپراطوری های قدیم برمی شود. علی رغم اینکه در ده ها سال قبل، در بلگراد جنگ هایی رخ داده است اما اکنون این شهر یکی از بزرگترین مراکز جذب جهانگرد در اروپا به شمار می رود.

راهنمای سفر به بلگراد

اگر در سفر به صربستان تنها قصد بازدید از یک شهر را دارید، آن شهر باید بلگراد باشد. این شهر در طول زمان همچون اکنون زیبا نبوده است. این شهر تابحال درگیر 115 جنگ بوده و 44 بار نیز سوخته و ویران شده است، اما امروزه این شهر در صلح به سر برده و میزبان رویدادهای فرهنگی و هنری فراوانی از جمله نمایشگاه های کتاب، فستیوال های موسیقی، فیلم و … است.

جغرافیای بلگراد

صربستان در اروپا، در شبه جزیره بالکان و در جلگه پانونین قرار داشته و پیوند دهنده مرکز، جنوب و شرق اروپاست. رودخانه دانوب یکی از رودخانه های اصلی این کشور است که طول 588 کیلومتر از آن در کشور، مرز با کرواسی و بخشی از مرز با رومانی را تشکیل داده است. موقعیت استراتژیک این شهر باعث شده که این شهر از زمان های قدیم مورد توجه امپراتوری های مختلف قرار بگیرد و تحت سلطه آن ها اداره گردد.

آب و هوای بلگراد

صربستان آب و هوایی قاره ای داشته و دارای چهار فصل فرق دارد. میانه دمای هوا در بلگراد حدود 12 درجه است. پاییز در این شهر معمولاً نسبت به بهار طولانی تر بوده و با آب و هوای گرم شناخته می گردد و در مقابل نیز بهارهای آن نسبتاً کوتاه تر و بارانی است. زمستان های این شهر نیز نسبتاً سرد بوده و ماه ژانویه سردترین ماه سال است. فصل تابستان معمولاً به صورت ناگهانی شروع می گردد و به این گونه نیست که آب و هوا به صورت تدریجی تغییر کند و به همین علت نیز آمدن تابستان کاملاً محسوس است. ماه های جولای و آگوست نیز گرم ترین ماه های سال محسوب می شوند.

جاذبه های گردشگری بلگراد

کلیسای سنت ساوا

این کلیسا یکی از زیباترین ساختمان های بلگراد و بعلاوه بزرگ ترین کلیسای ارتدکس در بالکان محسوب می گردد. این بنا علاوه بر گردشگران، بین مردم منطقه نیز بسیار مجذوب نماینده و محبوب است.

قلعه بلگراد

دژ نظامی بلگراد با برج هایش به واقع یکی از زیباترین منطقه ها اروپاست. این نقطه مجذوب نماینده و مشهور در میان گردشگران، در عکس های بسیاری ثبت شده است. ساختناین قلعه مدت زمان بسیاری طول کشیده است، چرا که در زمان ساخت آن بارها و بارها مورد حمله قرار گرفته و ویران شده است. ساخت این قلعه در قرن دوم میلادی شروع شده و در قرن هجدهم میلادی با مسائل فراوان به خاتمه رسید. به همین علت نیز این قلعه تبدیل به نمادی از بلگراد شده است که بارها ویران شده و دوباره آن را از نو ساخته اند. آشنایی با تاریخ قلعه بلگراد به معنی آشنایی با تاریخ این شهر و مردم آن است.

موزه نیکولا تسلا

نیکولا تسلا یکی از دانشمندان و مخترعین شناخته شده است که در یک خانواده صرب به جهان آمده بود. آخرین درخواستش قبل از مرگ این بود که اموالش در مرکز صربستان نگهداری شوند. با توجه به درخواست این مخترع بزرگ، اموال وی (شامل دست نوشته ها و طرح هایی از اختراعاتش) اکنون در موزه ای به نام خودش و در یک بنای مسکونی زیبا که در سال 1929 ساخته شده است نگهداری می گردد.

قایق سواری دانوب و ساوا

همان طور که اشاره کردیم، شهر بلگراد در محل تلاقی دو رودخانه دانوب و ساوا واقع شده است. این دو رود زیبا با منظره ها شگفت انگیز می توانند محل مناسبی برای قایق سواری و لذت بردن از این منظره ها باشند. شرکت های بسیاری از این موقعیت استفاده نموده و تورهایی را برای گشت و گذار و قایق سواری در این رودها برگزار می نمایند که می توانید در آن ها شرکت نموده و از این فضا لذت ببرید. بعلاوه اقامتگاه های شناوری نیز برای گردشگران تدارک دیده شده اند که می توانید در آن ها اقامت داشته و مدتی نیز از شلوغی شهر دور بوده و از سکوت و آرامش موجود در منطقه نهایت لذت را ببرید.

بازدید از شهرهای زیرزمینی و پنهان بلگراد

بلگراد در طول تاریخ 7000 ساله خود میزبان افراد و حکومت های بسیاری بوده و مردمان زیادی در آن سکونت داشته اند. این شهر شاهد حکومت های مختلفی بوده و بارها به وسیله دشمنان مورد حمله واقع شده است. به همین علت نیز در طی سالیان دراز بارها با خاک یکسان شده و آن را از نو ساخته اند. در طی این جنگ ها بعضی از بناهای شهر ویران شده و بعضی نیز نسبتاً سالم مانده و به نوعی پنهان شده اند. بعضی از شرکت ها از این فرصت نیز استفاده نموده و تورهایی تدارک دیده اند که با آن ها می توانید به بازدید از این ویرانه ها و خانه های مخفی که به نوعی از آن ها با عنوان شهر پنهان بلگراد یاد می نمایند، بپردازید.

برترین زمان سفر به بلگراد

برترین زمان سفر به بلگراد زمانی است که برف و باران تمام شده و هوا در حال گرم شدن است. بعد از ماه آوریل، دمای هوا شروع به بالا رفتن نموده و به 17 درجه سانتی گراد می رسد. بعد از این ماه آب و هوای معتدل در منطقه حاکم می گردد. شاید بتوان گفت که برترین زمان سفر به این شهر اواخر بهار و اوایل پاییز باشد. اما اگر جزء افرادی هستید که در بلگراد در پی لذت بردن از منظره ها سرسبز کوهستانی هستید، بایستی تا تابستان منتظر بمانید. اما به این امر نیز توجه داشته باشید که آب و هوای منطقه ها کوهستانی نسبت به سایر منطقه ها اندکی تفاوت داشته و هر لحظه ممکن است که شاهد بارش باران و یا سرد شدن آب و هوای منطقه باشید. در ماه های می و ژوئن نیز مقدار بارش باران به بالاترین حد خود می رسد.

گارانتی خرید بلیط مقرون به صرفه بلگراد

رزرو هتل بلگراد با برترین قیمت

مراکز خرید بلگراد

  • مرکز خرید Ušće
  • مرکز خرید دلتا سیتی (Delta City)
  • مرکز خرید زیرا سنتر (Zira Center)
  • بازارچه های محلی Zelenjak

حمل و نقل در بلگراد

در گذشته سیستم حمل و نقل عمومی شهر بلگراد، قدیمی، شلوغ و نامطمئن بود اما طی چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته و گردشگران می توانند با خیال راحت، سریع و مقرون به صرفه در شهر بگردند. بخش اعظم این سیستم شامل اتوبوس های قدیمی است، هر چند بیشتر نقاط گردشگری دارای خطوط تراموا و اتوبوس برقی هستند.

تراموا

اولین خط تراموا در سال 1892 راه اندازی شد. به طور کلی شبکه مسیرهای فعلی از سال 1988 تا به امروز تغییری ننموده، هرچند تعدادی از مسیرها با تغییر همراه بوده است. 11 خط تراموا در شهر فعالیت دارند و خط 2 به صورت مدور در مرکز شهر بلگراد حرکت می نماید.

اتوبوس

176 خط اتوبوس در بلگراد تردد می نمایند که زمان انتظار برای عبور آن ها بین 3 تا 30 دقیقه است. 27 خط اتوبوس نیز در شب فعالیت می نمایند که از ترکیب تعدادی از خطوط روزانه تشکیل شده اند و در شهر و حومه تردد دارند. این اتوبوس ها زیر نظر شرکت های خصوصی فعالیت می نمایند.

اولین خط اتوبوس برقی در سال 1947 افتتاح شد و هدف از آن جایگزین شدن به جای تراموا بود. مسیر خطوط آن نیز از دهه 1980 بدون تغییر به کار خود ادامه داده است. در حال حاضر اتوبوس برقی با 7 خط فعالیت می نماید.

6 خط مینی بوس در این شهر مشغول به فعالیت هستند. کوچک تر از اتوبوس بوده و مجهز به کولر هستند. از آنجا که در همه ایستگاه ها توقف ندارند، با سرعت بیشتری مسافران را جابه جا می نمایند. البته در روزهای تعطیل، یکشنبه ها و در طول شب خدماتی ارائه نمی دهند. بلیت را باید از راننده تهیه کنید که کمی گران تر از بلیت سایر وسایل حمل و نقل عمومی است.

مترو

بلگراد فاقد سیستم مترو بوده و شروع ساخت آن نیز با تاخیر روبرو شده است. این پروژه سومین پروژه مهم کشوری محسوب می گردد.

تاکسی

طبق استانداردهای بیشتر شهرهای غربی، استفاده از تاکسی های بلگراد نسبتا مقرون به صرفه است. تا حد ممکن از تاکسی هایی که در نزدیکی مراکز توریستی هستند، استفاده نکنید چرا که بعضی رانندگان، تاکسی متر ندارند و به این ترتیب هزینه مسافر خیلی گران تمام می گردد یا از گردشگران سوء استفاده می نمایند. پس بهتر است با تاکسی های عبوری تردد کنید. با این حال کرایه ها از 10 شب تا 6 صبح، روزهای یکشنبه و تعطیلات عمومی بیشتر است.

رستوران های بلگراد

  • Radost Fina Kuhinjica
  • Zavicaj
  • Mala Fabrika Ukusa
  • Moritz Eis
  • OMB Larder and Lounge

معرفی فرودگاه نیکولا تسلا

جزایر سیشل؛ بهشت افریقا

پاریس، شهر نور در 60 ثانیه

منبع: فلای تودی

به "راهنمای سفر به بلگراد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به بلگراد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید