شرایط هوای اراک بنفش شد

به گزارش وبلاگ ماریانا، رییس اداره آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای اراک برای همه گروه های سنی بسیار آلوده است.

شرایط هوای اراک بنفش شد

وبلاگ ماریانا: علیرضا محرابیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان، میانه شاخص کیفیت هوای اراک در 24 ساعته گذشته منتهی به ساعت 11 صبح روز یکشنبه اول مردادماه 1402 برابر با عدد 187 و شاخص کیفیت هوا ناسالم برای تمام گروه ها بوده است.

وی شاخص لحظه ای کیفیت هوا ساعت 11 امروز در اراک را 240 و بسیار ناسالم و در شرایط بنفش، شازند را 186 و ناسالم برای تمام گروه های سنی و ساوه را 120 و ناسالم برای گروه های حساس دانست و اضافه نمود: ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و 10 میکرون، آلاینده مسئول این شرایط هستند.

وی با بیان اینکه اراک در امسال تا به امروز 27 روز ناسالم را سپری نموده است، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود، توصیه می گردد که شهروندان حتما اقدام به مصرف شیر، ماست کم چرب، میوه و سبزیجات تازه برای دفع سموم از بدن نمایند، بعلاوه از فعالیت های شدید بدنی مانند قدم زدن در پارک، دویدن در فضای آزاد و هر نوع ورزش سبک و سنگین پرهیز و از خروج غیرضروری از منزل و محل کار خودداری گردد. بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم و آلرژی و افرادی که از لنز چشمی استفاده می نمایند حتما در خانه بمانند.

وی با بیان اینکه اگر افراد ناچار و ملزم به خروج از خانه هستند حتما از ماسک و عینک مناسب استفاده نمایند، گفت: در و پنجره و منافذ ساختمان محل زندگی و کار کاملا بسته باشد، از شدت فعالیت ها در خانه بکاهید و اگر در محل سکونت از سیستم های تصفیه هوا استفاده می گردد فیلترهای آنرا به موقع تمیز کنید.

رییس اداره آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بر خودداری از فعالیت هایی که باعث افزایش آلودگی هوا در فضای منزل می گردد مانند سرخ کردن غذا، جارو کشیدن، روشن کردن شمع و عود و در مقابل، استفاده کمتر از گاز طبیعی به جهت جلوگیری از آفزایش آلاینده ها، پرهیز از مصرف سیگار و قلیان در فضای بسته، استحمام و شست و شوی کامل بدن و لباس پس از هر بار خروج از منزل به علت جذب ذرات ریز ناشی از آلودگی هوا تاکید نمود.

محرابیان اضافه نمود: حداقل تا انتها امروز تداوم شرایط فعلی و کاهش کیفیت هوا و دید افقی در استان بویژه در منطقه ها غرب و جنوب غرب تالاب میقان از جمله شهرهای اراک و شازند وجود دارد و از روز دوشنبه هر چند از شدت جریانات شرقی و در نتیجه پتانسیل انتقال گردوخاک به استان کاسته خواهد شد، اما به علت ماندگاری ذرات معلق و انتقال گردوخاک با شدت کمتر، تداوم غبار و آلودگی هوا در اغلب منطقه ها استان پیش بینی می گردد.

به گزارش ایسنا؛ شرایط آلودگی هوا در اراک به شکلی پیش رفته است که روز گذشته تمامی ادارات این استان به تعطیلی کشیده شد، اما امروز با وجود آلودگی هوا، تمامی ادارات، آکادمی ها دایر هستند و فعالیت ها روال عادی دارد.

منبع: توریسم آنلاین

به "شرایط هوای اراک بنفش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط هوای اراک بنفش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید