واکنش فدراسیون جهانی وزنه برداری به تبعات برکناری تاماش آیان

به گزارش وبلاگ ماریانا، حواشی برکناری تاماش آیان، رئیس پیشین فدراسیون جهانی وزنه برداری همچنان پس از ماهها از این اتفاق تاریخی ادامه دارد و حالا گریبانگیر اعضای هیات اجرایی فدراسیون جهانی شده است. بطوریکه هیات اجرایی هم با نقدها شدیدی روبرو شده و منتقدان بر این باورند اعضای هیات اجرایی نیز باید مثل تاماش آیان کناره گیری نمایند!

واکنش فدراسیون جهانی وزنه برداری به تبعات برکناری تاماش آیان

با توجه به موج نقدها، اورسلا پاپاندرئا رئیس موقت فدراسیون جهانی وزنه برداری در مقام پاسخگوئی وارد میدان شد تا بتواند کمی از حملات منتقدان را خنثی کند. سرپرست آمریکایی فدراسیون جهانی در واکنش به این نقدها اعلام نمود چنین ادعایی از سوی منتقدان به هیچ عنوان منصفانه و منطقی نیست، چراکه او و اعضای هیات اجرایی فدراسیون جهانی نقش مهم و پُررنگی در رسیدگی به اتهامات و کنار گذاشتن آیان از راس امور داشتند.

پاپاندرئا صراحتا اعلام نمود حتی تیم تحقیقات و رسیدگی به اتهامات تاماش آیان به رهبری ریچارد مک لارن نیز از سوی هیات اجرایی فدراسیون جهانی استخدام شده بود تا فرایند تحقیقات بطور دقیق و فوری انجام گردد. در نتیجه متهم کردن هیات اجرایی به هیچ عنوان عادلانه نیست.

به هر حال فضای متشنج فدراسیون جهانی وزنه برداری ممکن است مدتها به همین شکل باقی بماند تا شاید برگزاری انتخابات در ژانویه سال آینده بتواند ثبات مطلوبی را به این ورزش المپیکی ببخشد. به هر حال تا آن موقع اورسلا پاپاندرئا به عنوان رئیس موقت فدراسیون جهانی وزنه برداری در راس امور واقع شده است و بعید به نظر می رسد صندلی او و اعضای هیات اجرایی با مشکل روبرو گردد.

به گزارش وبلاگ ماریانا، پس از گذشت ماهها از استعفای تاماش آیان به اتهام فساد اقتصادی، پفراینده او همچنان از سوی ریچارد مک لارن به عنوان مسئول رسیدگی به اتهام فساد اقتصادی دنبال می گردد. طبق اعلام مک لارن، اتهامات اقتصادی آیان ابعاد بسیار وسیعی دارد و تنها به بحث اقتصادی محدود نمی گردد و هم اکنون به پنهانکاری در مورد 40 مورد دوپینگ نیز متهم است. همچنین پرداخت رشوه برای پیروزی در کنگره فدراسیون جهانی و مفقود شدن بیش از 10 میلیون دلار نیز از دیگر اتهامات او به حساب می آید.

اتهاماتی که تاماش آیان در یک فقره از آن به پرداخت بیش از 600 هزار دلار رشوه به صورت نقدی برای خرید رای در دو کنگره متوالی فدراسیون جهانی در سال های 2013 و 2017 متهم شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "واکنش فدراسیون جهانی وزنه برداری به تبعات برکناری تاماش آیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش فدراسیون جهانی وزنه برداری به تبعات برکناری تاماش آیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید