موشکافی طراحی مرسدس مایباخ S کلاس 2021

به گزارش وبلاگ ماریانا، چند شب قبل، رونمایی از لوکس ترین سدان اشرافی مرسدس، نسل نو مرسدس مایباخ S کلاس 2021 به طور رسمی انجام شد. در سبد محصولات مرسدس بنز، مایباخ بی شک جایگاهی خاص دارد. دقت و وسواس در طراحی، مهندسی و ساخت این خودرو، شاید بیشتر از دیگر اعضای خانواده مرسدس است. پس بی جهت نیست که آن را تایتانیک اشتوتگارتی می نامند. نسل اول مرسدس مایباخ علیرغم مشترکات فراوانش با مرسدس S کلاس آن موقع، در طراحی نمای جلو و عقب، از کلاس S کاملا متمایز بود.

موشکافی طراحی مرسدس مایباخ S کلاس 2021

اما این تمایز پرهزینه در نسل اول نتوانست فروش خوبی را برای این سدان تشریفاتی و لوکس آلمانی در مقابل رقبای پرسابقه انگلیسی آن یعنی بنتلی و رولزرویس رقم بزند. به همین علت، در نسخه های بعدی مرسدس با افزایش امکانات رفاهی، تزیینات لوکس و تنوع رنگ و … از خیر طراحی کامل نمای جلو و عقب خودرو گذشت.

در نسل نو مرسدس مایباخ S کلاس 2021 و در اولین نگاه، ابعاد بزرگ و تناسبات خاص بدنه ای با طول 5496 میلیمتر و پیکره ای با عضلات محو و خط شانه ای پهن و کشیده، بیننده را مسحور خود می نماید. ترکیب دوگانه رنگ بدنه، به همراه جلوپنجره ای کرومی عریض با خطوط عمودی، از اولین و مهم ترین تفاوت های مرسدس مایباخ کلاس S محسوب می گردد.

بیشتر بخوانید: موشکافی طراحی سایپا P90؛ جایگزین ایرانی ال 90

هماهنگی رینگ و تایر 20 اینچی با تزیینات کرومی متعدد بکار رفته در جلوپنجره، ورودی های هوای زیر سپر، پوشش ستون B، دستگیره درب ها و نوار زیرین درب ها، Stance یا پُز مجذوب کننده و متمایزی به این سدان لوکس بخشیده تا جای هیچ گله و شکایتی را برای مشتریان متمولی که میخواهند همیشه خاص و متمایز باشند، باقی نگذارد. یکی از جزییات قابل توجه در نسخه نو مایباخ S کلاس حک نام مایباخ بر روی لبه بالایی جلوپنجره و در کنار نشان مرسدس بنز بر روی درب موتور است. البته لوگوی نورانی مایباخ بر روی ستون C خودرو بازهم تمایز مد نظر طراحان را ایجاد کرده است.

پس تا به اینجای داستان می توان مرسدس مایباخ S کلاس 2021 را سدانی با یک طراحی بی نقص و تحسین برانگیز دانست، اما اگر کمی به عقب برگردیم، یعنی زمان رونمایی از نسل نو S کلاس در چند ماه قبل، خواهیم دید که طراحی نسل نو مرسدس کلاس اس 2021 منتقدین بسیاری داشته است.

در آن موقع عمده این انتقادها به طراحی چراغ های جلو و فرم کلی نمای عقب خودرو مربوط می شد. به عقیده بسیاری از کارشناسان طراحی خودرو، طراحی نمای عقب نسل نو کلاس S و به ویژه فرم چراغ ها تناسب و سنخیت چندانی با کاراکتر یک سدان لوکس آلمانی ندارد. ضمن آنکه ترکیب فرم باریک چراغ های جلو با جلوپنجره مرتفع و بزرگ خودرو نیز می توانست بسیار پخته تر و متناسب تر از آنچه شاهدش هستیم، باشد.

بیشتر بخوانید: آنالیز جگوار ای-تایپ؛ زیبای انگلیسی

علی رغم آنکه این نقدها چندان به مذاق عشاق و علاقمندان دو آتیشه و متعصب مرسدس خوش نمی آید، اما ایراداتی منطقی و غیر قابل کتمان است. با توجه به آنکه استایل کلی مرسدس مایباخ S کلاس 2021 در نمای جلو و عقب تفاوت فاحشی با هم ندارند، می توان نتیجه گرفت نقدها وارده به مرسدس کلاس اس در مایباخ نو نیز وجود دارد. بعلاوه، در طراحی مایباخ 2021 انتقاد سومی نیز به این خودرو وارد شده و آن حجم زیاد کروم به کار رفته در ورودی های هوای سپر جلوی خودرو است که حس و حالی شرقی به این سدان لوکس آلمانی داده است.

اما حس و حال فضای کابین و طراحی داشبورد خودرو کاملا فرق دارد. طراحی داشبورد همچون نسل نو مرسدس S کلاس، به طور کامل به وسیله نمایشگرهای لمسی LCD عریض و بزرگ احاطه شده که البته برای تسلط کامل بر کنترل تمامی ادوات برای سرنشینان چه به وسیله فرمان لمسی و چه صوتی شاید اندکی پیچیده و زمانبر خواهد بود، اما ترکیب مجذوب کننده چوب، چرم و جیر اعلاء در جای جای کابین به همراه دقت در جزییات و جایگاه هایی که به نظر برای شخص شما طراحی شده در کنار فضای پای فوق العاده سرنشینان ردیف دوم و امکانات لوکس (و شاید مافوق تصور رفاهی) جای هیچگونه گله و شکایتی را باقی نمی گذارد.

در یک کلام باید گفت، هرچند استایل نسل نو مرسدس مایباخ همچون طراحی هر خودروی دیگری بی نقص و عالی نیست، اما بی شک برای هر طراحی هر یک از جزییات، فرم پردازی بدنه و حجم پردازی این پیکره تنومند ساعت ها و ساعت ها هنر، دانش، دقت و حوصله و وسواس صرف شده است.

نظر شما درباره طراحی مرسدس مایباخ S کلاس 2021 چیست؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما و سایر خوانندگان وبلاگ ماریانا در میان بگذارید.

***

برای اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش انواع مرسدس بنز به بخش آگهی های خودرو در سایت وبلاگ ماریانا مراجعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "موشکافی طراحی مرسدس مایباخ S کلاس 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موشکافی طراحی مرسدس مایباخ S کلاس 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید