مقایسه غرامت اسکوچیچ و ویلموتس خنده دار است، تاثیر جدایی دراگان

به گزارش وبلاگ ماریانا، حسن نصراصفهانی در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به شرایطی که صنعت نفت آبادان در لیگ نوزدهم داشت، تاکید نمود که هدف این تیم کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بود. نصراصفهانی با بیان اینکه نحوه هزینه کردن باشگاه هایی مثل سپاهان و مس برای نفتی ها جای سئوال دارد، شرایط ادامه کار بهنام سراج با صنعت نفت برای فصل بعد را اعلام نمود.

مقایسه غرامت اسکوچیچ و ویلموتس خنده دار است، تاثیر جدایی دراگان

مشروح گفتگوی نصراصفهانی با وبلاگ ماریانا در ادامه می آید:

وبلاگ ماریانا - صنعت نفت لیگ نوزدهم را با صندلی هفتمی به سرانجام رساند. آیا از این صندلی رضایت دارید؟

- حسن نصراصفهانی: ما سال جاری برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برنامه ریزی نموده بودیم. متاسفانه فراز و نشیب زیادی داشتیم که مهمترین عامل آن، بحث جدایی دراگان اسکوچیچ و مسائلی بود که با رفتن او و حتی قبل از آن با مطرح کردن بحث جدایی اش ایجاد شد. این مسئله باعث شد تا تیم دچار چالش گردد. مسائل عدیده اقتصادی هم داشتیم که هنوز هم ادامه دارد. به هر حال با این شرایط صندلی هفتم را صندلی نسبتا مناسبی برای تیم می دانیم.

* شما همیشه در طول این فصل از مسائل اقتصادی گلایه کردید. چرا برای حل این مسائل اقدام خاصی از سوی مدیران باشگاه صورت نگرفت؟

- باید این موضوع را ریشه یابی کنیم. مشکل اقتصادی صنعت نفت از آنجا ناشی می گردد که قانونی تصویب شد که بر اساس آن یاری دولت به تیم های حرفه ای ممنوع است. زمانی که در لیگ دسته اول بودیم مسئله ای برای یاری نبود چون آن لیگ شامل فوتبال حرفه ای نمی گردد ولی در لیگ برتر محدودیت وجود دارد. در این چند سال در لیگ برتر به وسیله اسپانسر، نیازهای اقتصادی را تامین می کردیم ولی این فصل مسائل مختلفی برای اسپانسرها پیدا شد بخصوص با شیوع کرونا.

* در حالی از ممنوعیت دولت و شرکت های دولتی برای هزینه در فوتبال حرفه ای صحبت می کنید که تیم هایی مثل سپاهان یا مس به راحتی بودجه خود را تامین می نمایند. تفاوت تیم های نفتی با آن شرکت ها در چیست؟

- نمی خواهم به این موضوع ورود کنم ولی برای ما هم جای سئوال دارد. ما زیر مجموعه وزارت نفت هستیم و آن تیم ها هم زیر مجموعه وزارت صمت. این دوگانگی هم برای ما، بازیکنان و طرفداران صنعت نفت وجود دارد. هنوز نتوانسته ایم متوجه دلیلش شویم.

* آیا برنامه هایتان را برای فصل بعد پیش بینی نموده اید؟

- هیات مدیره جلساتی داشته و تکالیفش را به مدیرعامل ابلاغ نموده است.

* بهنام سراج فصل آینده هم سرمربی صنعت نفت می ماند؟

- بستگی دارد. هم باید آقای سراج تمایل داشته باشد و هم اینکه کمیته فنی شرایط را آنالیز می نماید.

* هفته گذشته بهنام سراج به شدت از داوری ها و اتفاقات پشت پرده فوتبال گلایه داشت. آیا با او در این خصوص صحبتی داشتید؟

- خود آقای سراج بعد از بازی با شاهین توضیحاتی داد و ابهامات برطرف شد. ناراحتی سراج از رفتارها و مباحثی بود که در فضای مجازی علیه او و تیم صنعت نفت شکل گرفته بود. تمام بحث و همت سراج این است که صنعت نفت تقویت گردد و مباحثی که باعث تضعیف تیم می گردد، مطرح نگردد. سراج در دوران بازیگری هم انسان اخلاق مداری بود و الان هم کاملا حرفه ای و با اخلاق است.

* ادعای سراج قبل از بازی با شاهین این مسئله را به ذهن متبادر می کرد که شاید به خاطر پیگیری شکایت از دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی در فیفا، باشگاه صنعت نفت از سوی فدراسیون تحت فشار قرار گرفته است.

- باید بگویم با ما سر ماجرای شکایت از اسکوچیچ نامهربانی های زیادی شد در حالی که دنبال حقمان بودیم. این نامهربانی ها متوقف نمی گردد. یکسری مسائل هست. برخی ها انتظار داشتند ما دنبال حقمان نرویم و چشممان را روی توافقی که با اسکوچیچ داشتیم، ببندیم. ولی برای اینکه به حقوق باشگاه صنعت نفت پایبند باشیم، شکایتمان را عملیاتی کردیم و تا سرانجام هم پیگیر هستیم.

* اخیرا مسئولان فدراسیون هم اعلام نموده بودند فیفا از تعجب صنعت نفت از اسکوچیچ تعجب نموده است. نظر شما چیست؟

- باید بگویم ادعای غرامت ما از اسکوچیچ در مقایسه با غرامتی که ویلموتس به فدراسیون تحمیل کرد، خنده دار است ولی همانطور که گفتم هدف ما از شکایت این بود که حقانیت تیم را ثابت کنیم و حکم را هم گرفتیم. ادعای ما دریافت 140 هزار دلار از اسکوچیچ بود که فیفا تقریبا 50 درصد آنرا تایید کرد. برای ما اصل حکم مهم بود.

* آیا ممکن است اسکوچیچ از نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران محروم گردد؟

- فیفا تا 17 شهریور به اسکوچیچ برای پرداخت این غرامت مهلت داده است. اگر این غرامت پرداخت نگردد، فیفا قوانین خودش را اجرا می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مقایسه غرامت اسکوچیچ و ویلموتس خنده دار است، تاثیر جدایی دراگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه غرامت اسکوچیچ و ویلموتس خنده دار است، تاثیر جدایی دراگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید