مبارزه حیرت انگیز جغد با شاهین بر سر یک موش

به گزارش وبلاگ ماریانا، تصاویر باورنکردنی از یک جغد گوش کوتاه و یک شاهین گرفته شده است که در هوا برای بدست آوردن یک موش می جنگند.

مبارزه حیرت انگیز جغد با شاهین بر سر یک موش

به گزارش وبلاگ ماریانا، یکی از عکس های اکشن جغد سنگین وزن را نشان می دهد که موش را بعد از حمله شاهین رها می نماید. عکس های شگفت انگیز دیگر نشان می دهد که جغد و شاهین پس از انداختن موش در هوا و روی زمین به یکدیگر حمله می نمایند.

وتر کاردون 49 ساله، پس از هجوم زیادی از گونه های جغد که از شمال اروپا به بلژیک آمده اند تا از جوندگان فراوان در امتداد زمین های کشاورزی و علفزار های نزدیک ساحل استفاده نمایند، خود را به این نقطه رساند و از نزدیک این اتفاق را مشاهده کرد.

کاردون این تصاویر را با استفاده یک دوربین Nikon Z9 با لنز Nikon 600 mm f4 در بلانکنبرگ بلژیک گرفته است.

وی اغلب در پی مکان هایی می گردد که ممکن است جغد های گوش کوتاه را در شکار بیابد. آن ها برخلاف بیشتر جغد های دیگر، در ساعات روشنایی روز و بعلاوه در طول شب تمایل به شکار دارند.

این عکاس از اوایل بعدازظهر با صبر و حوصله در منطقه منتظر بود و انتها جغد را دید که در حال حمله برای گرفتن موش بود.

کمی بعد شاهین حمله کرد. لحظه این تنها چند ثانیه بود، اما کاردون توانست عکس های شگفت انگیزی را ثبت کند، زیرا دوربین او 20 فریم در ثانیه را ثبت می نماید.

جغد های گوش کوتاه شکارچیان فعال و ماهری هستند و معمولاً برای شکار موش در مزارع کوشش زیادی می نمایند.

شاهین ها نیز در مناطقی که آن ها شکار می نمایند وجود دارند و گرفتن موش و جلوگیری از ربوده شدن آن به وسیله شکارچیان دیگر کار جغد ها را سخت می نماید.

غالباً، شاهین عقب می نشیند و جغد را دیدن می نماید تا موش به وسیله جغد شکار گردد و به جای شکار برای خودش، به یک غذای آسان دست می یابد.

منبع: فرارو

به "مبارزه حیرت انگیز جغد با شاهین بر سر یک موش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبارزه حیرت انگیز جغد با شاهین بر سر یک موش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید